Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@14:39:08 GMT

مسمومیت ۱۳ نفر با مصرف قارچ‌های سمی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۹۷۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: از ۲۲ اردیبهشت تاکنون، مسمومیت ۱۳ نفر از هم استانی‌ها بر اثر مصرف قارچ‌های سمی روییده در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی، ثبت شده است.
به گفته فرزاد رحمانی، از این تعداد یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳ نفر در بخش معمولی بستری شده و بقیه سرپایی درمان و ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ۳ نفر از مسموم شده ها، بالای ۷۰ سال و بقیه زیر ۵۰ سال دارند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان این که سموم قارچ‌ها با حرارت، انجماد، خشک کردن و یا روش‌های دیگر از بین نمی‌رود، یادآور شد: هنوز معیار مناسبی برای شناسایی قارچ‌های سمی براساس شکل یا ظاهر آن‌ها وجود ندارد، از این رو مردم باید از مصرف قارچ‌های وحشی و نامطمئن خودداری کنند.
رحمانی با اشاره به این که اگر مسمومیت در عرض ۲ ساعت از مصرف قارچ آغاز می‌شود، دوره بالینی مسمومیت بیمار خوش خیم خواهد بود و اگر علائم، ۶ ساعت پس از مصرف آغاز شود، سیر بالینی بیماری جدی و کشنده خواهد بود، تاکید کرد: ضروری است شهروندان در صورت بروز علائم ناشی از مسمومیت با قارچ‌های سمی هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی مراجعه کرده و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قارچ سمی مسمومیت مردم درمان ترخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

وی اضافه کرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی اضافه کرد: در سال جاری یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول اغلب در سالنهای سرپوشیده است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها جهت توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

دیانتی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحد های دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • این افراد ریواس نخورند