Web Analytics Made Easy - Statcounter


با برگزاری اولین جلسه پارلمان لبنان در روز چهارشنبه، دولت سعد حریری به دولت پیشبرد امور تبدیل می‌شود. این در حالی است که تنها موضوع قطعی تحولات این روزهای لبنان، ریاست نبیه بری بر پارلمان است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، در سایه افزایش تنش‌های منطقه‌ای، هفته جاری تحولات مهمی در عرصه داخلی لبنان صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چهارشنبه آینده، بعد از برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید لبنان، دولت سعد حریری نخست وزیر این کشور به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد شد و شواهد موجود نشان می‌دهد بار دیگر نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان انتخاب خواهد شد.

مهمترین تحولات روزهای گذشته تحرکات عربستان سعودی در تحولات لبنان بود که بعد از تحریم‌های اعمال شده از سوی عربستان و آمریکا ضد رهبران حزب الله کلید زده شد. این تحرکات از طریق ضیافت افطاری انجام شد که ولید البخاری کاردار سفارت عربستان در لبنان به افتخار حریری در البرزه ترتیب داده بود.

البخاری در این مراسم سخنانی مطرح کرد که الیزابت ریچارد سفیر آمریکا در بیروت آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.اما به نظر می‌رسد سعودی‌ها که تلاش داشتند حریری و سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی را پشت یک میز قرار دهند تا میان آنها آشتی ایجاد کنند، در شکل و مضمون نتوانستند به اهداف خود از این مراسم دست پیدا کنند. چراکه جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان و ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه این کشور در این مراسم شرکت نکردند. گرچه جنبلاط وائل ابو فاعور را به نمایندگی از خود به این مراسم فرستاده بود، اما جریان آزاد ملی به صورت کامل در این نشست غایب بود.

در وهله اول اقدام ابو فاعور عادی به نظر می‌رسد، چرا که وی همواره با سعودی‌ها ارتباط دارد. منابع حزب سوسیالیست ترقی خواه غیبت تیمور جنبلاط را به علت بیماری دانستند، اما به نظر می‌رسد غیبت نماینده جدید پارلمان در راستای ادامه اختلافات میان جنبلاط و حریری صورت گرفته است.

منابع وابسته به جریان آزاد ملی اعلام کرد که غیبت باسیل از این نشست در نتیجه برخی عوامل خصوصی و عمومی بود.

البته غیبت جنبلاط و باسیل تنها نکته جالب این مراسم نبود، بلکه نماینده جوزف قهوچی فرمانده ارتش لبنان و نجیب میقاتی نیز از حضور در این مراسم امتناع کردند.

روزنامه الاخبار لبنان در ادامه به بررسی انتخابات ریاست مجلس نمایندگان لبنان پرداخته و می‌نویسد که مشخص است که اکثر فراکسیون‌های پارلمانی به دنبال ریاست نبیه بری در مجلس نمایندگان هستند. البته جریان آزاد ملی هنوز موضع مشخصی در این خصوص اتخاذ نکرده، اما فضای مثبتی در نتیجه دیدار بری با میشل عون میان دو طرف به وجود آمده است. علاوه بر این‌ که قرار است امروز نمایندگان فراکسیون جریان آزاد ملی با نبیه بری دیدار کنند.

برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که احتمال دارد اعضای فراکسیون جریان آزاد ملی بخواهند برگه سفید به صندوق بیاندازند، اما بنا به دو علت این موضوع بعید به نظر می‌رسد، اول این که رقیب جدی در برابر ریاست بری بر پارلمان وجود ندارد و افزایش تنش با وی نمی‌تواند در شکل مناسبات آرام بری و عون تاثیر مثبتی داشته باشد.

نکته دوم اینکه بری با گزینه میشل عون برای نایب رئیس پارلمان یعنی ایلی الفرزلی موافق است.

حزب نیروهای لبنانی در نتیجه مناسبات خوبی که اخیراً با جنبش امل دارند، از ریاست نبیه بری بر پارلمان حمایت می‌کند.

گرچه به نظر می‌رسد نبیه‌ بری گزینه قطعی ریاست پارلمان لبنان باشد، اما در رابطه با انتخاب معاون وی تردیدهایی وجود دارد. حزب نیروهای لبنانی معاونت الفرزلی در پارلمان را نمی‌پذیرد. روزنامه اخبار اعلام کرده است که حزب نیروهای لبنانی و حزب سوسیالیست ترقی خواه و جریان المستقبل به دنبال کاندیداتوری الیاس بوصعب برای تصدی این سمت هستند، اما او اعلام کرده که این سمت را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان

تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری پرگل مقابل لبنان به عنوان اولین تیم آسیایی خودش را به مرحله سوم انتخابی جام جهانی رساند.

طرفداری | در اولین دیدار دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۱۲:۱۵ امروز تیم‌ ملی لبنان در ورزشگاه کانبرا میزبان استرالیا بود.

تیم لبنان که به دلیل شرایط خاص کشور خود تصمیم گرفت بازی برگشت خود را هم مقابل این تیم در خانه حریف برگزار کند، با نتیجه‌ای سنگین‌تر از شکست ۲ بر صفر بازی رفت مغلوب شد و این بار با باخت ۵ بر صفر زمین را ترک کرد.

کاسینی ینگی، باسل رادی(گل به خودی) کرگ گودوین(۲ گل) و جان ایردال برای شاگردان گراهام آرنولد گلزنی کردند تا استرالیا در گروه I صدرنشینی‌اش را با ۱۲ امتیاز حفظ کرده به عنوان اولین تیم قاره آسیا خودش را به دور سوم انتخابی جام جهانی برساند.

موعود بنیادی‌فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم تیم داوری کشورمان بازی را قضاوت کردند.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • وزیر کشور با سفر به قم در جریان خدمات رسانی به مسافران قرار گرفت
  • تنیس روی میز جوانان لبنان؛ قطعی شدن نشان برنز فرجی
  • قطعی شدن مدال برنز فرجی در کانتندر لبنان
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • رای انضباطی دیدار تیم‌های فوتبال فرا ایساتیس فارس و کانی کردستان
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!