Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهم استان همدان از اعتبارات اشتغال روستایی ۳۴۰ میلیارد تومان است گفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی اسدآباد یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بوده که این میزان تسهیلات به ۱۶۶ نفر ازمتقاضیان پرداخت شد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباداحمد توصیفیان ظهر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان، اظهار داشت: میزان سهم استان همدان از اعتبارات اشتغال روستایی با نرخ سود 6 درصد 340 میلیارد تومان بوده که از این میزان 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برای شهرستان اسدآباد پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد توصیفیان خاطر نشان کرد:میزان سهم تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان یک میلیارد و 120 میلیون تومان بوده که در این میزان تسهیلات به 166 نفر ازمتقاضیان اسدآبادی پرداخت شد.

وی گفت: 21 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات اشتغال فراگیر با نرخ 12 تا 16 درصد به شهرستان اسدآباد اختصاص یافته که متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به دستگاه های مرتبط و اخذ مشاوره می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

توصیفیان در ادامه با اشاره به مشکلات طرح های شهرستان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تصریح کرد:بسته های حمایتی اولویت دار استان از این طرح ها مشخص شده و این بسته‌های حمایتی در ذیل 5 تا 10 رسته هستند که بحث گردشگری و بوم گردی،کشاورزی، صنعتی از جمله این رسته ها بوده و از طریق سامانه کارا در اختیار متقاضیان قرار گرفته و با مراجعه به کارا متقاضیان می توانند رسته خود را در اشتغال روستایی و فراگیر مشخص کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اگر در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری برنامه منسجم ارائه داده و همگرایی ایجاد کنیم، موفق خواهیم بود، اظهار داشت: باید در طرح‌های اشتغالزایی روستایی به اولویت سرمایه‌گذاری‌ها توجه ویژه‌ای شود.

ظاهر پورمجاهد با تأکید بر اینکه اشرافیت مدیران دستگاه‌ها به طرح‌های اشتغالزایی از نقش موثری در راهنمایی به متقاضیان طرح‌ها برخوردار خواهد بود، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، فعال کردن کارشناسان در تسریع رسیدگی به روند طرح‌ها موثر بوده و اشتغال‌های روستایی جدیدی را برای روستائیان فراهم می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های خود را در سطح امکانات و اعتبارات بیاوریم، خاطرنشان کرد: در طرح‌های ارائه شده باید نگاه اشتغال‌محور داشته باشیم و سعی بر آن باشد تا طرح‌های نو و جدید به عنوان طرح‌های اشتغالزایی که دارای توجیه اقتصادی هستند،  در اشتغال جوانان معرفی شود.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۲ ظرفیت مخازن آب روستایی استان همدان ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در این استان خبر داد و اظهار کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت است که با توجه به اهمیت آن از تمام ابعاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱ حجم مخازن روستایی در استان همدان ۱۴۳ هزار و ۶۳۱ متر مکعب بود که با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای استان در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۶۱ هزار و ۵۱۱ متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ باب مخزن در مناطق روستایی استان احداث شده است، خاطرنشان کرد: تعداد مخازن آب روستایی استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰۷ باب رسید.

بختیاری‌فر اضافه کرد: بیشترین مخازن روستایی احداث شده در سال گذشته مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۱۲ باب مخزن به ظرفیت ۲۴۰۰ مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم و روستایی استان، تاکید کرد: برای ساخت این مخازن در سال گذشته هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: با توجه به ضرورت تأمین آب شرب سالم و پایدار در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب مناطق روستایی، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی در سایر روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 746896

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی