Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه از سال ۸۳ تا کنون ۴۱ مورد اهدا عضو در استان بوشهر به ثبت رسیده است گفت: اعضای اهدایی، به ۴۷۰ بیمار زندگی دوباره بخشیده است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیرضا باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از  واگذاری اعضا 2 بیمار مغزی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با رضایت خانواده دو مرگ مغزی در بوشهر و برازجان اعضای آنان به بیماران نیازمند اهداء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مرگ مغزی  نوجوان 17 ساله دشتستانی به سبب تصادف خبرداد و بیان کرد: با رضایت خانواده علی پرداخته 17 ساله شهرستان دشتستان که دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدنش در بیمارستان شهید گنجی برازجان برای پیوند به بیماران برداشت شد.

وی با بیان اینکه  دوکلیه، نسوج قلبی و کبد این نوجوان برای پیوند به شیراز انتقال یافت به مرگ مغزی ورزشکار 45 ساله بوشهری اشاره کرد و افزود:  با رضایت خانواده مرحوم کوروش ماهینی، ورزشکار 45 ساله بوشهری که به سبب سکته و خونریزی دچار مرگ مغزی شده بود، دو کلیه، کبد و نسوج قلبی وی در بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر برداشت شد و برای پیوند به شیراز انتقال یافت.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهربا بیان اینکه فرهنگ اهداء عضو بیماران مرگ مغزی در استان ارتقاء یافته است گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه مورد اهدا عضو  مرگ مغزی در استان بوشهر ثبت شده است.

باقری با بیان اینکه از سال 83 تا کنون 41 مورد اهدا عضو در استان بوشهر به ثبت رسیده است تصریح کرد: اعضای اهدایی، به 470 بیمار زندگی دوباره بخشیده است. 

با بیان اینکه اعضای اهدایی هر کدام از بیماران مرگ مغزی، جان سه تا چهار نفر را نجات می‌دهد بیان کرد: در دو سال گذشته 30 تن از بیماران مرگ مغزی اعضای آنها اهداء شده که با پیوند به دیگر بیماران، جان دوباره این افراد بخشیده است.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر محمود کهن سال گفت: دختر ۹ ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.
وی ادامه داد: این دختربچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل و با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد.
رئیس بیمارستان رازی سراوان افزود: حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.
وی گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود.
دکتر کهنسال تاکیدکرد: در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان