Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@04:37:39 GMT

خسارت یک میلیارد تومانی ناشی از بارندگی اخیر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۵۷۸

خسارت یک میلیارد تومانی ناشی از بارندگی اخیر

قدس انلاین : رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشهد گفت: بارندگی های اخیر حدود یک میلیارد تومان به ابنیه فنی و راه‌های شهرستان مشهد خسارت وارد کرد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضـوی، جواد پورعلی گفت: شهرستان مشهد با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت کشور است که با توجه به کم بارشی چند ساله اخیر، در استان خراسان رضوی مشکل آب مشکلی جدی برای مردم استان بخصوص شهرستان مشهد محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بخش اصلی خسارت یک میلیارد تومانی ناشی از سیلاب و بارندگی ها را به پل، آبنما و بستر راه عنوان کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و برنامه ریزی های انجام شده، راهداران و ماشین آلات راهداری در راهدارخانه ها مستقر شدند و به صورت شیفت های چرخشی در 3 روز متوالی جهت رفع خرابی ها پس از بارش اقدام کردند.
 
پورعلی ادامه داد: 50 نفر از راهداران این اداره در بخش های احمدآباد، رضویه و مرکزی مشهد با 22 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین شامل گریدر، لودر، کامیون و وانت کمک دار در عملیات بازگشایی مسیرهایی که در اثر سیلاب بخشی یا تمام آن از بین رفته بود، اقدام به ترمیم مسیر و ایجاد راه جایگزین کردند.
 
وی گفت : 140 کیلومتر از راه‌هایی که در اثر سیلاب تخریب شده بود، با تهیه و مصرف حدود 2000 تن مصالح محلی (شن، سنگ و خاک) مرمت و بازسازی شد.

جواد پورعلی افزود: بیشترین خسارات وارده به ابنیه راه‌های روستایی بوده و راه و ابنیه فنی حدود 30 روستا شامل 1 پل 4 متری، 4 آبنمای لوله ای و 9 آبنمای آسفالتی دچار خسارات سنگینی شد، که به صورت موقت بازسازی شده است و با تأمین اعتبار لازم تعمیرات اساسی آن شروع خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارندگی بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد با بار مالی ۱۸۴ میلیارد ریال وارد کرده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی طهرانی مقدم مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد کرد.

وی افزود: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بنا‌ها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی ادامه داد: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوار‌ها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوار‌ها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوار‌ها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوار‌ها و فضا‌های داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بنا‌ها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بنا‌ها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روز‌های آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر