Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:27:17 GMT

چالش پول در رابطه همسران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۶۱۸

وقتی اوضاع مالی‌تان مناسب نیست و نمی‌توانید با شرایط سخت زندگی سازگار شوید عواطف‌تان هم تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد، اما فقط هم مشکل مالی نیست؛ اگر شما پول کافی هم داشته باشید و بدهکار دیگران هم نباشید، اما روش‌های مدیریت مالی‌تان با هم فرق داشته باشد این می‌تواند به یک تنش جدی در رابطه تبدیل بشود. همیشه این بحث وجود خواهد داشت که چطور خرج کنید یا چطور پس انداز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه بفهمید چقدر با هم بر سر پول توافق دارید به این پرسش‌ها توجه کنید.

آیا هدف‌های مالی شما شبیه هم است؟
اگر شما هدف‌های مالی شبیه هم داشته باشید بالا و پایین‌های زندگی‌تان قابل تحمل‌تر خواهد بود. مثال‌ها بسیار ساده هستند؛ مثلاً اگر هر دو به این توافق برسید که ابتدا برای خرید یک خانه دلخواه هزینه کنید تا خریدن یک ماشین یا اگر هدف هر دوی شما این باشد پیش از بچه دار شدن به سفر‌های مطلوب و هیجان انگیز بروید این نشان دهنده سازگاری مالی شماست.


اگر چه باید در نظر بگیرید که هدف‌های هر کسی در طول زندگی تغییر می‌کند و همواره ثابت نیست. وقتی خیلی جوان هستید نیازهایتان را با پول به شکل دیگری تأمین می‌کنید و در آستانه میانسالی خواسته‌ها و دغدغه‌های مالی‌تان چیز دیگری است. هدف‌های مالی مشترک یکی از ایده‌آل‌های یک رابطه مشترک است و زمانی که چنین توافقاتی وجود نداشته باشد رفتار شما در رابطه تغییر می‌کند.


تنش بر اثر اختلافات مالی زمانی ایجاد می‌شود که اولویت‌های شما با شریک زندگی‌تان فرق بکند. پول بویژه برای مردم متوسط یا افراد کم درآمد محدود است. وقتی درآمد محدودی دارید باید خودتان را با شرایطی که پول فراهم می‌کند سازگار کنید. حالا اگر در این میان هر کدام از شما ایده خودش را برای همان پول محدود داشته باشد مسأله برایتان بغرنج می‌شود. اما دقیقا همین جاست که بلوغ یک رابطه مشخص می‌شود. اینکه بتوانید تعادلی ایجاد کنید و هدف‌هایتان را به هم نزدیک کنید برای احساس رضایت هر دو نفر مهم است.


با این حال کافی نیست که فقط هدف‌ها مشترک باشند. اگر عادت‌های خرج کردن یا ارزش‌هایتان هم باهم متفاوت باشد پول به یک چالش جدی در رابطه‌تان تبدیل می‌شود. بعضی‌ها خیلی به پول فکر می‌کنند، زیادی محتاط هستند، راحت خرج نمی‌کنند یا پول را فقط صرف امور اساسی می‌کنند، بعضی‌ها سهل‌گیرترند، پول را برای زندگی در لحظه حال می‌خواهند، دست و دلبازند، نگرانی‌های مالی‌شان را کنترل می‌کنند و بعضی‌ها هم اصلاً دغدغه پول ندارند و یا به اصطلاح آینده نگر نیستند. کسی نمی‌تواند بگوید کدام یک از این روش‌ها درست‌تر است. هر کسی باور و عادتی دارد، اما بدون شک تعامل بین یک آدم سختگیر در امور مالی با کسی که پول را برای لذت و نیاز‌های حال‌اش و با رضایت خاطر خرج می‌کند بسیار دشوار است. اینکه هر کدام چه ارزشی برای پول قائل هستید یک مسأله مهم در رابطه است.

منبع: ایران بانو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه زناشویی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!

روزنامه هفت صبح در حاشیه دادگاه تتلو نوشته است: این بار عکس‌های دادگاه تتلو یک تفاوت اساسی با دادگاه جلسه قبل نشان می‌داد اینکه دیگر خبری از ریش نسبتا انبوه و مو‌های دوباره درآمده نبود و امیرحسین مقصودلو با سر و رویی تراشیده در برابر قاضی افشاری ظاهر شد. 

خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی این بازگشت ظاهری تتلو را به قبل از دوران بازداشت به تغییر محل زندانی شدنش ربط می‌دهند و می‌گویند احتمالا او تا زمان رسیدن دادگاه اول در بازداشتگاه بوده و هنوز به امکانات بند دسترسی نداشته است، اما قبل از دادگاه تازه به بند رفته و آنجا امکان اصلاح سر و صورتش را پیدا کرده است.

نکته دیگری که در رابطه با تصاویر منتشر شده از دادگاه تتلو به چشم آمد حضور نداشتن خانواده‌اش بود. در دادگاه قبلی عکس‌هایی از مادر و خواهر تتلو در دادگاه دیده می‌شد و اتفاقا جلب توجه زیادی هم کرد، اما اینبار خبری از این عکس‌ها نبود

tags # امیر تتلو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳