Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

منابع آگاه روز دوشنبه گفته‌اند نمایندگان کنگره آمریکا در حال بررسی طرح‌هایی برای مقابله با «قوانین بازدارنده» اتحادیه اروپا هستند.

منابع اگاه روز دوشنبه گزارش داده‌اند قانونگذاران آمریکایی در حال رایزنی برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدام احتمالی کشورهای اروپایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران پسابرجام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های آمریکایی نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا گزارش داده نمایندگان کنگره در حال بررسی یک سند سیاست‌گذاری هستند که در آن ساز و کارهای برخورد با کشورهای اروپایی، در صورت تضعیف نظام تحریم‌های آمریکا علیه ایران تشریح شده است. 

   اروپایی‌ها قبل از سخنرانی «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه که اولین سخنرانی او در زمینه سیاست خارجی پس از تصدی این سمت خواهد بود، نشست‌هایی را برای بررسی راهکارهای تجارت با ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا برگزار کرده‌اند. 

اتحادیه اروپا چند روز پیش اعلام کرد روند حقوقی مقابله با تحریم‌های آمریکا را آغاز کرده و به زودی قانون موسوم به «مقررات بازدارنده» تحریمی را اجرایی خواهد کرد. این قانون به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد تحریم‌های کشورهای ثالث را نادیده بگیرند.

به نوشته «واشنگتن‌فری‌بیکن»، نمایندگان کنگره در یک یادداشت سیاستی نقشه‌راهی برای مقابله با اقدام دولت‌های اروپایی و تحریم احتمالی بانک توسعه اروپا تدوین کرده‌اند. این سند که توسط «ریچارد گلدبرگ»، از مشاوران ارشد در موسسه جنگ نرم آمریکایی، «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» نوشته شده، خواستار قطع دسترسی «بانک توسعه اروپا» به نظام مالی آمریکا در صورت نقض تحریم‌های آمریکا شده است. 

در این سند آمده است: «هیچ قانونی نیست که بتواند یک شرکت اروپایی را از قطع دسترسی به نظام مالی آمریکا نجات دهد. شرکت‌های اروپایی حتی با احیای قوانین بازدارنده تمایلی به نقض تحریم‌های آمریکا نخواهند داشت.»

در این سند همچنین آمده است: «امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه پذیرفت که باید به شرکت‌های اروپایی اجازه داد خودشان تصمیم بگیرند بدون دستور اتحادیه اروپا چکار خواهند کرد.»  واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته این اظهارات ماکرون نشان می‌دهد قوانین بازدارنده تنها اقدامی نمادین هستند.

دولت ترامپ برای مقابله با اقدامات احتمالی اروپایی‌ها می‌تواند به «قانون آزادی و منع اشاعه ایران» استناد کند. این قانون می‌تواند به نحوی تفسیر شود که شرکت‌های اروپایی را به بهانه عرضه کمک‌های مادی به ایران هدف تحریم قرار دهد.

در سند گلدبرگ آمده است: «این قانون، رئیس‌جمهور را ملزم به مصادره دارایی‌های هر فردی می‌کند که به صورت آگاهانه اقدام به عرضه کمک‌های مالی و مادی به فعالیت‌های مرتبط با عاملان بنادر ایران، انرژی، کشتی‌رانی و کشتی‌سازی و مقام‌های مندرج در فهرست سیاه آمریکا کنند. دولت ترامپ می‌تواند این بخش را به نحوی تفسیر کند که آن دسته از مدیران بانک توسعه اروپا که رأی به تأمین چنین حمایت‌هایی می‌دهند را شامل شود.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی وزیر خارجه آمریکا سیاست خارجی تجارت قانون جنگ فرانسه دولت ایران کاخ سفید پارس اروپا تحریم پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

 وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چند جانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی آمریکا با هدف بی ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهایش افزود: «بازیگران سایبری ایرانی با استفاده از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا فیشینگ و دیگر اقدامات علیه افراد، شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی، به هدف قرار دادن آمریکا ادامه می‌دهند.»

این نهاد آمریکایی و اجرا کننده فشار‌های اقتصادی واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «شاخه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از سازمان‌های دولتی ایران که پشت فعالیت‌های مخرب سایبری است، از طریق یک سری شرکت‌های سوری برای هدف قرار دادن آمریکا و چندین کشور دیگر فعالیت می‌کند. اگرچه مدیریت شرکت و کارمندان آنها می‌دانند که عملیات آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند، اما بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که برخی از شرکت‌ها در ایران، مانند مهرسام اندیشه ساز نیک، به‌عنوان شرکت‌های سوری برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌شوند. مردم ایران باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شرکت‌های خصوصی و کارکنان آنها برای رسیدن به اهداف غیرقانونی استفاده می‌کند.»

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا