Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@15:30:25 GMT

افزایش غیرمنتظره سکه نقدی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۱۰۲۹

افزایش غیرمنتظره سکه نقدی

به گزارش پارس نیوز، 

امروز قیمت سکه نقدی با قیمت یک میلیون و 953 تومان گشوده شد و با طی روندی صعودی اکنون حتی به بیش از دو میلیون تومان رسید. این صعود قیمتی بر افزایش قیمت ها در بازار آتی سکه هم تاثیرگذار زیادی داشت.

این موضوع در شرایطی اتفاق افتاده است که با توجه به مولفه های موثر در قیمت سکه (دلار و انس جهانی)، کارشناسان چنین رشد چشمگیری را پیش بینی نمی کردند؛ زیرا با بررسی بازارهای جهانی امروز شاهد ریزش قیمت طلای جهانی و از طرفی دیگر، ثبات در  نرخ دلار بودیم و افزایش قیمت آن هم در این حجم انتظار نمی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم رادپور کارشناس بازار سکه و ارز، نوسان قیمتی امروز سکه نقدی را حباب و بیش از اندازه ارزش ذاتی آن عنوان کرد و گفت: باید در نظر داشت، به دلیل دسترسی نداشتن به بازار دلار به عنوان ابزاری جذاب برای پوشش ریسک، اغلب دارایی ها به سمت سرمایه گذاری در بازار سکه طلا حرکت می کند، البته این حباب مدت زیادی است که در بازار طلای کشور وجود دارد.

اما نگرانی های موجود مانند ابهام بابت مالیات بر ارزش افزوده و در خصوص امروز، نگرانی ها بابت نتیجه سخنان امروز مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) در خصوص راهبرد پسا برجامی واشنگتن و ... سبب می شود تا فروشندگان حاضر به فروش سکه به ارزش ذاتی خود دراین روز نبوده و آن را با بیش از قیمت واقعی خود معامله کنند. 

گفتنی است، به دنبال صعود قیمت ها در بازار نقدی، امروز بازار آتی سکه هم در همه سررسیدها تا حدود 5 درصد افزایش قیمت داشت؛ به طوریکه تا این لحظه اغلب سررسیدها با صف خرید مواجه هستند و دورترین سررسید یعنی سررسید دی ماه اکنون به دو میلیون و 250 هزارتومان هم رسید.


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت دلار دلار سکه پارس افزایش نقدی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. افزایش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بود و تنها قطعه‌ای را که در کانال بالاتر نشاند، سکه امامی بود.

مهار بازار طلا مقطعی است؟

کارشناسان اقتصادی شکل‌گیری هر روندی در بازار طلا را متاثر از نوسانات قیمت دلار می‌دانند. با وجود اینکه سیاست‌گذار همواره درصدد ایجاد چارچوب قیمتی مشخصی برای دلار است، اما تحلیلگران اقتصادی اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها را مقطعی می‌دانند و و معتقدند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با وجود این، آنها می‌گویند نباید انتظار رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی هفته‌های آینده داشته باشیم.

توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد خرید‌های پلکانی و ممانعت از نقطه‌زنی است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۲ دلاری معامله می‌شود و کاهش نزدیک به ۶ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۴ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۹۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

سکه امامی میلیونی رشد کرد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با رشد یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه بهار با افزایش ۶۹۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی بسته شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌سکه نیم میلیون تومان گران شد و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز دوشنبه ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا ۵۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۶۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۱۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۷۷۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.


دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار