Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@11:53:45 GMT

13 نفر بر اثر مصرف قارچ در آذربایجان شرقی مسموم شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۱۳۱۴

13 نفر بر اثر مصرف قارچ در آذربایجان شرقی مسموم شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی مرکز فوریتهای پزشکی استان، فرزاد رحمانی با بیان اینکه مسمومیت قارچی که mycetism هم نامیده می شود در اثر خوردن مواد سمی موجود در قارچ ها ایجاد می شود، اظهار داشت: طیف علایم ناشی از مسمومیت می تواند از گاستروانتریت ساده تا مرگ گسترده باشد.
وی با اشاره به این‌که علایم جدی به دنبال مصرف قارچ سمی بلافاصله رخ نمی دهد و ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد، خاطرنشان کرد: سموم قارچ ها با حرارت از بین نمی روند، در نتیجه پخت و پز، کنسرو، انجماد، خشک کردن، و یا روش های دیگر برای از بین بردن سموم قارچ ها موثر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی با بیان اینکه هنوز معیار مناسبی برای شناسایی قارچ های سمی براساس شکل یا ظاهر آن ها وجود ندارد، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود بیش از 100 هزار گونه قارچ در دنیا شناسایی شده که 100 گونه آن برای انسان سمی است و بیشتر موارد مسمومیت منجر به مرگ در زمینه مصرف قارچ آمانیتا فالوئیدس می باشد.
رحمانی با اشاره به این‌که مسمومیت قارچ به دو نوع سمیت اولیه (در عرض 2 ساعت پس از مصرف) و سمیت تاخیری (6 ساعت تا 20 روز بعد مصرف) تقسیم می شود، یادآوری کرد: اگر مسمومیت در عرض دو ساعت از مصرف قارچ آغاز می شود، دوره بالینی مسمومیت بیمار خوش خیم خواهد بود و همچنین در صورتی‌که علائم 6 ساعت پس از مصرف آغاز شود، سیر بالینی بیمار جدی و به طور بالقوه کشنده خواهد بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مسمومیت با قارچ در کودکان و نوجوانانی که به صورت غیر عمدی اقدام به خوردن قارچ می کنند، جستجو کننده های قارچ های وحشی، مصرف در زمینه اقدام به خودکشی و مصرف به دلیل ایجاد اثرات توهم زایی برخی قارچ ها رخ می دهد.
وی از شهروندان خواست تا در صورت بروز علائم ناشی مسمومیت با قارچ های سمی سریع به مرکز درمانی مراجعه کرده و یا با اورژانس 115تماس بگیرند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قارچ خودرو نخورید
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی