Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، علی ربیعی گفت: خوشبختانه برنامه کاهش فقر را برای نخستین بار در برنامه بودجه بردیم و کاهش فقر را از کارهای یک بعدی و یک جانبه به سمت بسته کاهش فقر پیش بردیم و مهمترین تصمیمی که گرفته شد این بود که ما اکنون 200 هزار خانوار را تحت پوشش داریم که با بعد خانوارشان رقمی حدود 10 میلیون نفر می شوند و تصمیم گرفته شد 760 هزار خانوار را هم به آن اضافه کنیم یعنی 30 درصد به خانوارهایی که زیرپوشش حمایتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی افزود: روش تغییر پیدا کرد، نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی پشت نوبتی اینها خواهند بود و علاوه بر این، کمیته هایی را در شهرستان ها تشکیل دادیم که اعضای آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است و سازمان های مردم نهادی که در زمینه فقرزدایی کار می کنند آنها را هم اضافه و این سازمان ها را هم دخیل می کنیم تا افراد تحت پوششی که این سازمان ها می شناسند را هم بکار بگیریم.

وی گفت: این تصمیم از این جهت خواهد بود که ما سازمان های مردم نهاد را هم وارد چرخه کار می کنیم و با دقت بیشتر و هزینه های کمتر، بحث کمک رسانی را دنبال می کنیم، ضمن اینکه این کار فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستور کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث بسته کاهش فقر، ما امسال برنامه ریزی کردیم و از روستاها شروع خواهیم کرد و اشتغال روستایی را با یک اولویتی برای مددجوها و افراد تحت پوشش سازمان های مردمی و نهادها قرار می دهیم.

ربیعی ادامه داد: این افراد ثبت نام می کنند و تضامین لازم را هم سازمان های مردم نهاد می دهند و دیگر بانک ها تضمینی نخواهند گرفت.

وی گفت: پیش بینی کردیم که بیش از 100 هزار یا 150 هزار نفر از افراد تحت پوشش را در طرح وام روستائیان قرار دهیم که این افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

ربیعی افزود: در واقع سازمان فنی و حرفه ای آنها را آموزش خواهند داد و آماده وام گیری خواهند شد و سازمان های مردم نهاد مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به عنوان مددکار، این روند را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: سقف این وام متناسب با طرح هایشان خواهد بود اما این افراد معمولاً وام های خُرد می گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با آن تصمیمی که برای افزایش مددجوها گرفتیم، اکنون یک خانوار پنج نفره حدود 700 هزار تومان با یارانه اش خواهد گرفت که ما فکر می کنیم حداقل دستمزد است.

ربیعی افزود: در بحث بسته تامین مسکن نیز حدود 19 هزار واحد ما امسال تامین مسکن حمایتی خواهیم داشت که در بحث حمایتی آن را دنبال می کنیم، البته مسکن معلولان را بنیاد مسکن دنبال می کند.

وی گفت: در زمینه امنیت غذایی و سبد غذایی نیز در روستاها برای مبارزه با سوء تغذیه، امسال بودجه پیش بینی کردیم و در زمینه حمایت تحصیلی و بازماندگان از تحصیل نیز هزینه تحصیل مددجویان تامین می شود و جزو بسته حمایتی ماست و ما آن را دنبال می کنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : در بحث ایجاد سیستم تامین اجتماعی نیز حدود 335 هزار نفر را در پوشش تامین اجتماعی از افراد و نهادهای حمایتی قرار دادیم که این افراد به هر حال به سالمندی که رسیدند از نظام تامین اجتماعی منتفی خواهند شد.

ربیعی گفت: امسال حدود 230 میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه کردن آنها تامین اعتبار کردیم.

وی افزود: این برنامه ها؛ برنامه های خود دولت است که از سال 96 بخشی را اجرا کردیم و ادامه آن در سال 97 بر عهده وزارت کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است و دنبال خواهیم کرد.

ربیعی گفت: ما از بی نظمی در مسائل رفاهی به سمت یک نظم و بر اساس یک نظریه توانمندسازی رسیدیم و ابعاد مختلف را هم در نظر گرفتیم اعم از بخش درمان، آموزش مسکن، اشتغال و معیشت را مد نظر داریم که یک بسته کامل همدیگر را معنا کند و اکنون نیز روی چرخه توانمندسازی کار می کنیم که زیرساخت های آن در دولت قبل بود و در این دولت نیز مبارزه با فقر مطلق و امحای فقر را کار می کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی
  • توزیع نابرابر سفر خانوارهای ایرانی؛ فقط ۱۸درصد مستاجران سفر رفته‌اند!