Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه بازدیدهای مسوولان ورزش از اردوهای ملی پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا عصر امروز مسعود سلطانی‌فر و امیررضا صالحی امیری از تمرینات تیم ملی کاراته بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، امیر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در جاکارتا، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دیگر مسوولان وزارتخانه و کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته با حضور در محل تمرینات تیم ملی کاراته از وضعیت ملی پوشان در مسیر جاکارتا بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار ابتدا فرجی رئیس فدراسیون کاراته گزارشی از وضعیت ملی پوشان و افتخاراتشان ارائه داد و از فعالیت های مختلف فدراسیون حرف زد.

هروی سرمربی تیم ملی نیز در ادامه از وضعیت ملی پوشان کاراته گفت. او اظهار کرد: تمرینات زیادی داشتیم و این پتانسیل را داریم که دو طلا را به سه مدال طلا ارتقا بدهیم و با انگیزه کار کردیم. حتی تلاشمان این است در تمام اوزان مدال بگیریم اما فهمیدیم که هدیه ها سکه نیست و واحد است و این مساله خیلی برانگیزه ملی پوشان تاثیر فنی گذاشت.

وزیر ورزش با رد این موضوع تاکید کرد که پاداش ها سکه است و ورزشکاران نباید نگران باشند.

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته نیز بیان کرد: هم جامعه ورزش و هم مردم انتظار زیادی از کاراته دارند. ما هم همیش تلاش کردیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم. در سال ٢٠١٨ متاسفانه شرایط سخت شده است. آقای فرجی همیشه تلاش کرده اما هزینه ها خیلی زیاد است. کاراته ایران واقعا مظلوم است و نیاز به حمایت دارد. ما دو دوره پیاپی قهرمان جهان شده ایم. کاراته المپیکی نبود و به چشم غریبه به آن نگاه می کردند و امکاناتمان زیر صفر است.

او ادامه داد: از ٦ تورنمنت اصلی در ٢ مسابقه شرکت کردیم و رنکینگ ورزشکاران بالا رفته است چون فدراسیون بودجه ندارد. اکنون المپیکی شده ایم و کسب سهمیه به رنکینگ نیاز دارد. اگر حمایت نشویم و به مسابقه نرویم رنکینگمان پایین نمی آید و به مشکل می خوریم. فرق کاراته با فوتبال در چیست که ما حمایت نمی شویم. من شاید دیگر شما را نبینم اما انصاف نیست بعد از دو سال می خواهند از ورزشها تقدیر کنند و پاداش های کاراته را به بهانه المپیکی نبودن نصف کرده اند. ما پاداش های مسابقات را چرا نمی گیریم؟ من به عنوان کاپیتان تیم قرارداد ٣٠ میلیون تومنی دارم. برای یک ورزشکار این کافی است؟

پورشیب افزود: همه این بچه ها مدال آور هستند و بیکار. من هنوز بیکار هستم. ٣٠ سال سن دارم و اگر الان هم بروم سر کار ٣٠ سال دیگر بازنشست می شوم. من خیلی خوشحالم که در این یک سال دو بار به ما سر زده اید و این یعنی حواستان به ما هست اما تقاضا دارم که حمایت از ما را بیشتر کنید.

سلطانی فر وزیر ورزش نیز خطاب به ورزشکاران گفت: مادر رشته های رزمی در ایران کاراته است و اول کاراته وارد کشور ده است. اعتقاد دارم که استعدادهای زیادی داریم. شما جزو نخبه ها و برگزیده های کشور هستید که در تیم ملی حضور دارید. زمانی که این رشته المپیکی شد خیلی خوشحال شدم و یقین دارم می توانید در توکیو مدال های خوش رنگی بگیرید.

وزیر ورزش ادامه داد: در المپیک و بازی های آسیایی ملاک جایگاه کشورها مدال طلا است. به همین خاطر جوایز مدال های را به طور چشمگیری افزایش دادیم تا انگیزه ها بالا برود و ورزشکاری که قهرمان می شود بداند ما قدر دان زحمت هایش هستیم. یقین دارم که کاراته به جمع مدال آوران المپیک ٢٠٢٠ اضافه می شود و کاراته مدال طلا می گیرد و این قول را از آقای فرجی گرفته ایم.

سلطانی فر افزود: در ورزش شایعه زیاد است که ٩٥ درصد آن دروغ است و از شما می خواهم به آن توجه نکنید. درباره پاداش ها همان قولی که داده بودیم را عملی می کنیم و طبق آیین نامه به قول خود عمل خواهیم کرد. مراسم تحلیل از قهرمانان هم با حضور ریاست جمهوری برگزار می شود و ما جوایز افتخارآفرینان را خواهیم داد.

او ادامه داد: تلاش می کنیم متناسب با منابع مالی از رشته هایی که شانس بیشتری برای مدال دارند حمایت بیشتر کنیم. درباره کاراته هم این موضوع مورد توجه است. درباره مسائل شخصی که مطرح شد نیز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حال رایزنی هستند تا این مشکلات هم حل شوند. یکسری محدودیت هایی در آیین نامه وجود دارد که در حال اصلاح آنها هستیم.

وزیر ورزش همچنین گفت: انتظارم از کاراته زیاد است. امیدوارم که در جاکارتا و بازی های مهمی که دارید بدرخشید. کارتان سخت است اما موفقیت و کسب مدال طلا توسط شما دور از ذهن نیست. انتظار ما متناسب با توانایی شما است.

او در پایان بیان کرد: امروز هماهنگی خوبی در ورزش ایجاد شده، حاشیه ها کم شده، همکاری خوبی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد و در کل بین تمام دستگاه ها هماهنگی خوبی ایجاد شده و همه در تلاش هستند تا دغدغه ها کم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جاکارتا شاهرخ شهنازي فدراسیون کاراته كاراته كميته ملي المپيك مسعود سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است

سجاد گنج‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور اظهار کرد: از روز اول مسابقات در همدان حضور دارم و ۱۲ روز تا پایان مسابقات قهرمانی کشور نیز میهمان همدانی‌ها خواهم بود.

وی افزود: کیفیت برگزاری مسابقات اعم از سالن برگزاری، اسکان و تغذیه واقعاً بسیار بالا است.

ملی‌پوش تیم کاراته کشور با بیان اینکه به ندرت در کشورمان مسابقات کاراته با این کیفیت برگزار می‌شود، گفت: معمولاً در مسابقات کاراته جمعیت زیادی دور تاتامی جمع می‌شوند که آرامش را از داور و تمرکز کاراته‌کاها را به هم می‌ریزند.

گنج‌زاده خاطرنشان کرد: اما در همدان ما اصلاً شاهد بی‌نظمی نبودیم جا دارد از مدیرکل ورزش و جوانان و ریاست هیئت کاراته استان همدان به خاطر چنین میزبانی با کیفیتی تشکر کنم.

وی با بیان اینکه لیاقت کاراته کشور ما بسیار بیشتر از این است، بیان کرد: کاراته در دنیا طرفداران بسیاری دارد و امیدواریم این رشته ورزشی به المپیک بازگردد.

دارنده طلا المپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان کرد: در المپیک توکیو ۲۰۲۰ تصور نمی‌کردم بتوانم اولین مدال تاریخ کاراته ایران را کسب کنم اما همیشه در هر تورنمنتی به دنبال ارائه بهترین کیفیت هستیم.

گنج‌زاده با بیان اینکه در المپیک توکیو ۲۰۲۰ بدون باخت به عنوان نفر راهی فینال شدم، گفت: خوشحالم که با این مدال پرچم پرافتخار کشورم را برافراشته و دل مردم را شاد کردم.

وی افزود: امیدوارم با حمایت مقام عالی وزارت و کمیته ملی المپیک از فدراسیون کاراته شاهد روزهای بسیار بهتری برای ورزش زیبای کاراته باشیم.

کد خبر 6081366

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان 
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد