Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:39:46 GMT

لامرد ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری معطوف به صادرات است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۰۸۶

لامرد ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری معطوف به صادرات است

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان لامرد گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد، زیرساخت های مناسب، نزدیکی و ارتباط این شهرستان با اسکله در دست احداث پارسیان در استان هرمزگان، از جمله ظرفیت ها و مزیت های لامرد برای توسعه سرمایه گذاری معطوف به صادرات است.

حسین شبانی نژاد، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: همچنین وجود کارخانه آلومینیوم جنوب که هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال ساخت است و امکان ارایه طرح های تولیدی کارشناسی شده در صنایع پایین دست این کارخانه می تواند به جذب سرمایه در این شهرستان و به تبع آن به ایجاد بنگاه های اقتصادی کمک کند و زمینه اشتغال پایدار را برای شهرستان لامرد و حتی استان فارس فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با هدف عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق رونق اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال، کمیته میز سرمایه گذاری شهرستان لامرد با محوریت فرمانداری و با حضور کارشناسان، متخصصان و نخبگان حوزه صنعت و همچنین مسئولان صنایع و دستگاه های اجرایی شکل گرفته است.
شبانی نژاد اظهار کرد: ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در شهرستان لامرد، ارایه طرح ها و بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و خدماتی در این شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی لامرد و همچنین تسریع در صدور مجوزها و حمایت های لازم از سرمایه گذاران از مهمترین اهداف این کمیته به شمار می آید.
او گفت: در نخستین نشست کمیته میز سرمایه گذاری شهرستان لامرد که در اردیبهشت ماه جاری برگزار شد بر موضوع انجام هماهنگی های لازم برای اهتمام ویژه به حوزه سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان لامرد تاکید و مقرر شد مسئولان منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد بر اساس فعالیت ذاتی خود فرصت های سرمایه گذاری را با توجه به نیاز کشور هر چه زودتر تهیه کنند.
فرماندار لامرد ادامه داد: به سبب محدود بودن اختیارات مسئولان این شهرستان، پیشنهاد شد برای شتاب بخشیدن به روند کسب مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران، در صورت صلاحدید استان از طریق استانداری فارس در ارتباط با موضوع تفویض اختیار مدیران و تمرکززدایی در این زمینه چاره اندیشی شود.
شبانی نژاد افزود: همچنین در این نشست قرار شد با استانداری فارس رایزنی شود تا یکی از نشست های کارگروه جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان به شهرستان لامرد اختصاص یابد.
او گفت: دادن مهلت یک‌ ماهه به مدیران دستگاه های اداری شهرستان لامرد برای شناسایی فرصت های مناسب سرمایه گذاری در این شهرستان از دیگر مصوبات این نشست بود.
شبانی نژاد افزود: نحوه برگزاری همایش استانی ارایه فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با هماهنگی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس در آینده از دیگر مواردی بود که در نخستین نشست کمیته میز سرمایه گذاری شهرستان لامرد مطرح شد.
شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7368 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرماندار لامرد سرمايه گذاري صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران از هشتم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در این نمایشگاه توانمندی همه استان‌های کشور نسبت به ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش ۲ محصول راهبردی خرما و آبزیان عرضه می‌شود از بخش خصوصی فعال استان تقاضا کرد در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کنند، چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

باستین تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده است با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها، نیازهایی که از سایر کشور است و کشورهایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام شود و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف بهره برده شود و هم اینکه زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشورها هم شود. از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر دعوت شده است و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اهدافی که پیگیری شود منجر به نتیجه شود و دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادرات هیچ محدودیتی در نمایشگاه یاد شده نیست گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده تاکنون بین ۱۵ تا ۲۰ از فعالان بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار خارجی و داخلی و سرمایه‌گذاران از این فرصت بهره‌مند شوند.

کد خبر 6087529

دیگر خبرها

  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود