Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:42:39 GMT

جشنواره «ماه بهشت» در باغ موزه قصر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۱۸۹

جشنواره «ماه بهشت» در باغ موزه قصر برگزار می شود

به گزارش ایرنا، برنامه های صحنه ای این جشنواره از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 21:30 با بخش های متنوع فرهنگی هنری همچون قرائت قرآن توسط قاریان بین‌المللی، اجرای گروه‌های هم‌خوانی و تواشیح، حضور کارشناسان مذهبی و نوابغ قرآنی جهان اسلام، نقالی، موسیقی و حضور چهره‌های محبوب ورزشی و هنری در مقابل ساختمان مارکوف باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش دیگری از این برنامه، پردیس فرهنگی هنری با غرفه‌هایی همچون دهه شصتی‌ها، آموزش بازی با گل و ساخت سفال، کتابت جمعی قرآن، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، مشاوره‌ مذهبی، بازی‌های هدف دار و استکبارستیزی و... برپا شده است.
پرفورمنس آرت (هنر اجرا؛ اجرای ترکیبی از عناصر تئاتر، موسیقی و تجسمی)، بازی‌های بومی محلی و برنامه‌های ویژه تفریحی ورزشی از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
همچنین همزمان با هفته میراث فرهنگی (29 اردیبهشت تا سوم خرداد)، با آغاز اجرای طرح گردشگری شبانه در مجموعه باغ موزه قصر، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 24 علاوه بر حضور در جشنواره «ماه بهشت» از موزه‌های این مجموعه نیز دیدن کنند.
باغ موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، میدان پلیس واقع شده است.
این باغ‌ موزه در دوران پهلوی به عنوان اولین زندان متمرکز تهران بود و بسیاری از زندانیان سیاسی در این مکان، زندانی بودند.
زندان قصر پس از انقلاب اسلامی محل حبس زندانیان غیرسیاسی شد و سال 1382 به دلیل حضور زندان در میانه شهر و بافت قدیمی و فرسوده آن، تصمیم به تعطیلی این زندان تاریخی گرفته شد.
بعد از تخلیه کامل زندان قصر در سال 1385 و رایزنی شهرداری تهران برای تغییر کاربری این مجموعه، بعد از اصلاح ساختاری و تغییر کاربری فضای زندان، باغ موزه قصر به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران آبان ماه 1391 به عنوان یکی از مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با بافت تاریخی و موضوعیت فرهنگی اجتماعی به بهره برداری رسید.
مجموعه فرهنگی تاریخی باغ موزه قصر با وسعت بیش از 7 هکتار شامل بخش‌ هایی همچون موزه مارکوف، موزه زندان سیاسی، نیایشگاه، برج های دیده بانی، سروستان و باغ ایرانی، سالن فرخی یزدی، نگارخانه ملک الشعرای بهار، کافه لقانطه، کافه گالری مارکوف و نمایشگاه خودورهای کلاسیک است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تئاتر زندان شهر تهران شهرداری تهران موزه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان