Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان لامرد گفت: وجود منطقه ويژه اقتصادي صنايع انرژي بر لامرد، زيرساخت هاي مناسب، نزديکي و ارتباط اين شهرستان با اسکله در دست احداث پارسيان در استان هرمزگان، از جمله ظرفيت ها و مزيت هاي لامرد براي توسعه سرمايه گذاري معطوف به صادرات است.

حسين شباني نژاد، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: همچنين وجود کارخانه آلومينيوم جنوب که هم اکنون در منطقه ويژه اقتصادي لامرد در حال ساخت است و امکان ارايه طرح هاي توليدي کارشناسي شده در صنايع پايين دست اين کارخانه مي تواند به جذب سرمايه در اين شهرستان و به تبع آن به ايجاد بنگاه هاي اقتصادي کمک کند و زمينه اشتغال پايدار را براي شهرستان لامرد و حتي استان فارس فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با هدف عمل به منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر تحقق رونق اقتصادي، افزايش توليد و اشتغال، کميته ميز سرمايه گذاري شهرستان لامرد با محوريت فرمانداري و با حضور کارشناسان، متخصصان و نخبگان حوزه صنعت و همچنين مسئولان صنايع و دستگاه هاي اجرايي شکل گرفته است.
شباني نژاد اظهار کرد: ترغيب سرمايه گذاران داخلي و خارجي به سرمايه گذاري در شهرستان لامرد، ارايه طرح ها و بسته هاي پيشنهادي سرمايه گذاري در بخش هاي صنعت، معدن، کشاورزي و خدماتي در اين شهرستان و منطقه ويژه اقتصادي لامرد و همچنين تسريع در صدور مجوزها و حمايت هاي لازم از سرمايه گذاران از مهمترين اهداف اين کميته به شمار مي آيد.
او گفت: در نخستين نشست کميته ميز سرمايه گذاري شهرستان لامرد که در ارديبهشت ماه جاري برگزار شد بر موضوع انجام هماهنگي هاي لازم براي اهتمام ويژه به حوزه سرمايه گذاري و اشتغال در شهرستان لامرد تاکيد و مقرر شد مسئولان منطقه ويژه اقتصادي صنايع انرژي بر لامرد بر اساس فعاليت ذاتي خود فرصت هاي سرمايه گذاري را با توجه به نياز کشور هر چه زودتر تهيه کنند.
فرماندار لامرد ادامه داد: به سبب محدود بودن اختيارات مسئولان اين شهرستان، پيشنهاد شد براي شتاب بخشيدن به روند کسب مجوزهاي لازم براي سرمايه گذاران، در صورت صلاحديد استان از طريق استانداري فارس در ارتباط با موضوع تفويض اختيار مديران و تمرکززدايي در اين زمينه چاره انديشي شود.
شباني نژاد افزود: همچنين در اين نشست قرار شد با استانداري فارس رايزني شود تا يکي از نشست هاي کارگروه جذب و حمايت از سرمايه گذاري استان به شهرستان لامرد اختصاص يابد.
او گفت: دادن مهلت يک‌ ماهه به مديران دستگاه هاي اداري شهرستان لامرد براي شناسايي فرصت هاي مناسب سرمايه گذاري در اين شهرستان از ديگر مصوبات اين نشست بود.
شباني نژاد افزود: نحوه برگزاري همايش استاني ارايه فرصت‌هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي صنايع انرژي بر لامرد با هماهنگي دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري فارس در آينده از ديگر مواردي بود که در نخستين نشست کميته ميز سرمايه گذاري شهرستان لامرد مطرح شد.
شهرستان لامرد در فاصله 464 کيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.
7368 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در دیدار با حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر نقش رسانه ملی در تحقق اهداف تعیین شده شعار سال گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، مزایای مناطق آزاد، تسهیلات تعیین شده برای سرمایه گذاران و معافیت‌های مالیاتی می‌توان برنامه‌های متعددی به ویژه در حوزه تحقق شعار سال و با هدف معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد برای جذب گردشگر تولید و پخش کرد.

وی با تشریح ظرفیت‌های گردشگری کیش به مشکلات مناطق آزاد همچون موازی کاری‌های قانون گذاری، اجرای نشدن قوانین مناطق آزاد و مشکلات سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکلات موجب شده تا سرمایه گذاران کشور جذب کشور‌های همسایه به ویژه عمان، امارات و ترکیه شوند و باید برای معرفی و رفع این مشکلات فکری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تبیین این مشکلات و کمک برای حل آنها افزود: نبود ثبات مدیریتی در مناطق آزاد، قوانین محدود کننده، بی توجهی به مشوق‌ها و ابهام در قوانین، موجب کندی رشد و توسعه مناطق آزاد و کاهش درصد تحقق اهداف تعیین شده برای آنها شده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای انعکاس توانمندی‌های استان‌ها در رسانه ملی، اعلام کرد: ده ساعت در روز برای تولید برنامه مراکز استان‌ها و پخش در شبکه‌های سراسری ایجاد شده که کمک زیادی به انعکاس ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور می‌کند.

حسن عابدینی با اشاره به قابلیت‌های مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، توجه به هویت محوری و عدالت گستری را دو موضوع مورد تاکید در برنامه سازی شبکه‌های استانی برشمرد و افزود: با کمک سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان‌ها در کیش می توان برنامه های مختلفی تولید کرد تا قابلیت‌های کیش دیده شود و مشکلات آن برای تصمیم گیران کشور به درستی تبیین شود.

وی تاکید کرد: در کنار بخش‌های دولتی و تعاونی ها، توجه به شکل گیری بخش خصوصی واقعی در قانون اساسی کشور تاکید شده است و این موضوع می‌تواند زمینه ساز بهبود وضع سرمایه گذاری و در نتیجه رونق تولید در کشور شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تاکید کرد: صدا و سیما آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های مناطق آزاد و کیش به تغییر رویکرد‌ها به کیش و جذب سرمایه گذار و رونق تولید در این منطقه کمک کند.

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • باز کردن یکباره دامنه نوسان اقدام مناسبی خواهد بود؟