Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۶۰ هزار خانوار یعنی حدود ۳۰ درصد به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اضافه می شوند که در این برنامه فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستور کار است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی گفت: خوشبختانه برنامه کاهش فقر را برای نخستین بار در برنامه بودجه بردیم و کاهش فقر را از کار‌های یک بعدی و یک جانبه به سمت بسته کاهش فقر پیش بردیم و مهمترین تصمیمی که گرفته شد این بود که ما اکنون ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش داریم که با بعد خانوارشان رقمی حدود ۱۰ میلیون نفر می‌شوند و تصمیم گرفته شد ۷۶۰ هزار خانوار را هم به آن اضافه کنیم یعنی ۳۰ درصد به خانوار‌هایی که زیرپوشش حمایتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربیعی افزود: روش تغییر پیدا کرد، نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی پشت نوبتی این‌ها خواهند بود و علاوه بر این، کمیته‌هایی را در شهرستان‌ها تشکیل دادیم که اعضای آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است و سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه فقرزدایی کار می‌کنند آن‌ها را هم اضافه و این سازمان‌ها را هم دخیل می‌کنیم تا افراد تحت پوششی که این سازمان‌ها می‌شناسند را هم بکار بگیریم.

وی گفت: این تصمیم از این جهت خواهد بود که ما سازمان‌های مردم نهاد را هم وارد چرخه کار می‌کنیم و با دقت بیشتر و هزینه‌های کمتر، بحث کمک رسانی را دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه این کار فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستور کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث بسته کاهش فقر، ما امسال برنامه ریزی کردیم و از روستا‌ها شروع خواهیم کرد و اشتغال روستایی را با یک اولویتی برای مددجو‌ها و افراد تحت پوشش سازمان‌های مردمی و نهاد‌ها قرار می‌دهیم.

ربیعی ادامه داد: این افراد ثبت نام می‌کنند و تضامین لازم را هم سازمان‌های مردم نهاد می‌دهند و دیگر بانک‌ها تضمینی نخواهند گرفت.

وی گفت: پیش بینی کردیم که بیش از ۱۰۰ هزار یا ۱۵۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش را در طرح وام روستائیان قرار دهیم که این افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

ربیعی افزود: در واقع سازمان فنی و حرفه‌ای آن‌ها را آموزش خواهند داد و آماده وام گیری خواهند شد و سازمان‌های مردم نهاد مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به عنوان مددکار، این روند را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: سقف این وام متناسب با طرح هایشان خواهد بود، اما این افراد معمولاً وام‌های خُرد می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با آن تصمیمی که برای افزایش مددجو‌ها گرفتیم، اکنون یک خانوار پنج نفره حدود ۷۰۰ هزار تومان با یارانه اش خواهد گرفت که ما فکر می‌کنیم حداقل دستمزد است.

ربیعی افزود: در بحث بسته تأمین مسکن نیز حدود ۱۹ هزار واحد ما امسال تأمین مسکن حمایتی خواهیم داشت که در بحث حمایتی آن را دنبال می‌کنیم، البته مسکن معلولان را بنیاد مسکن دنبال می‌کند.

وی گفت: در زمینه امنیت غذایی و سبد غذایی نیز در روستا‌ها برای مبارزه با سوء تغذیه، امسال بودجه پیش بینی کردیم و در زمینه حمایت تحصیلی و بازماندگان از تحصیل نیز هزینه تحصیل مددجویان تأمین می‌شود و جزو بسته حمایتی ماست و ما آن را دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث ایجاد سیستم تأمین اجتماعی نیز حدود ۳۳۵ هزار نفر را در پوشش تأمین اجتماعی از افراد و نهاد‌های حمایتی قرار دادیم که این افراد به هر حال به سالمندی که رسیدند از نظام تأمین اجتماعی منتفی خواهند شد.

ربیعی گفت: امسال حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه کردن آن‌ها تأمین اعتبار کردیم.

وی افزود: این برنامه ها؛ برنامه‌های خود دولت است که از سال ۹۶ بخشی را اجرا کردیم و ادامه آن در سال ۹۷ بر عهده وزارت کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است و دنبال خواهیم کرد.

ربیعی گفت: ما از بی نظمی در مسائل رفاهی به سمت یک نظم و بر اساس یک نظریه توانمندسازی رسیدیم و ابعاد مختلف را هم در نظر گرفتیم اعم از بخش درمان، آموزش مسکن، اشتغال و معیشت را مد نظر داریم که یک بسته کامل همدیگر را معنا کند و اکنون نیز روی چرخه توانمندسازی کار می‌کنیم که زیرساخت‌های آن در دولت قبل بود و در این دولت نیز مبارزه با فقر مطلق و امحای فقر را کار می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی ربیعی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد

آفتاب‌‌نیوز :

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده، اظهار داشت: بحث بر سر میزان پوشش دادن سبد معیشت توسط حداقل مزد کارگران است که حداقل مزد کارگران برای خانوار ۲ نفره ۷۲ درصد و برای خانوار ۴ نفره ۷۵ درصد سبد معیشت را پوشش می‌دهد.

وی دلیل این پیشنهاد را این گونه عنوان کرد که کارفرما ۱۵ ماه حقوق می‌دهد، بخش دیگر نیز یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت به مردم از جمله کارگران است، به ویژه از سال ۱۴۰۱ که یارانه‌های معیشتی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت. علاوه بر این امسال در قالب طرح فجرانه برای ۷ دهک کم درآمدی ماهانه ۲۲۰ هزار تومان هم در قالب سبد معیشتی می‌پردازیم.

مرتضوی در مورد هزینه بهداشت و درمان در سبد معیشت هم گفت: همه کارگران که شامل بخشی از کارمندان دولت با بیمه تامین اجتماعی می‌شود، هزینه‌های درمان رایگان دارند و هزینه درمان باید از سبد معیشت حذف شود.

وی در مورد سبد تغذیه نیز گفت: آنچه بر اساس گزارش انستیتو تغذیه وزارت بهداشت ارائه شده ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وزیر کار گفت: جلسه شورای عالی کار مرکب از ۱۰ نفر است که در حال حاضر نمایندگان همه شرکای اجتماعی ۴ نفر دولت، ۳ نفر کارفرما و ۳ نفر کارگر حضور دارند و جلسه رسمی است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل مزد باید طوری تعیین شود که نه کارگر بیکار شود و نه کارفرما از توان پرداخت ناتوان شود.

مرتضوی در مورد بعد خانوار کارگری گفت: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران اندازه میانگین خانوار کارگر ۳.۳ نفر است.

وی این را هم اضافه کرد که در دولت سیزدهم حداقل حقوق کارگران طی دو سال با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۴.۱ میلیون تومان به ۸.۲ میلیون تومان رسیده است، با ابن وجود هنوز عقب ماندگی در مزد کارگر دارم که باید به مرور جبران شود.

وزیر کار در مورد تورم نیز گفت: با سیاست دولت در زمینه مهار تورم، نرخ تورم از ۴۹ درصد به ۴۲.۵ درصد رسیده، نرخ رشد اقتصاد از رشد منفی دهه ۹۰ (غیر از یک سال رشد مثبت) به ۳ تا ۳.۵ درصد رسیده و رشد نقدینگی نیز از ۵۰ درصد به ۳۲ درصد رسیده و برای سال آینده رشد ۲۲ با بسامد بعلاوه منهای ۳ درصد در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای توزیع کود فصل کشت جدید
  • بدهی ۶ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها
  • مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • افزایش سه برابری مستمری سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان
  • وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد
  • بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان تأمین اجتماعی در فارس
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تأمین‌ اجتماعی