Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان، طی این سالها برخی از انواع بیمه ها صرفاً برای زنان ایجاد شده است؛ در سالهای ١٣٨٨ بیمه زنان خانه دار و درسال١٣٩٠ بیمه های زنان سرپرست خانوار و مربیان مهدهای کودک تحت پوشش بیمه حرف و مشاغل آزاد قرار گرفت که در حال حاضر حدود ١٠ درصد از بیمه شدگان زن را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
تعداد بیمه شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی نزدیک به ٩ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر است که ١٩ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند. همچنین تعداد بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان نیز بیش از ٤ میلیون نفر است که در این حوزه نیز ١٩ درصد بیمه شدگان را زنان تشکیل می دهند.
 
بافندگان یکی از اقشار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که به صورت بیمه شده خاص از خدمات این سازمان استفاده می کنند. بیشترین سهم زنان در بیمه خاص مربوط به بیمه بافندگان است که زنان ٨٠ درصد بیمه شدگان بافنده را تشکیل می دهند.
 
همچنین ٤٨ درصد بیمه شدگان حرف و مشماغل آزاد، هشت درصد بیمه شدگان خادمین مساجد، شش درصد بیمه شدگان اختیاری، دو و نیم درصد افراد تحت پوشش در بیمه ی زنبورداران و سه دهم درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه رانندگان سازمان تأمین اجتماعی از بین زنان هستند.
 
بر اساس آمار بیمه شدگان توافقی نیز ١٣ درصد جمعیت تحت پوشش این بخش از بیمه شدگان، زن هستند. همچنین ٢٤ درصد از مقرری بگیران بیمه بیکاری را زنان تشکیل می دهند.
 
در حوزه بازنشستگان نیز بر اساس اطلاعات بدست آمده هشت و سه دهم درصد بازنشستگان عادی و هفت و سه دهم بازنشستگان پیش از موعد زن هستند.
 
بررسی آمار مستمری بگیران حوزه از کارافتادگی سازمان تأمین اجتماعی نشان دهنده این موضوع است که ٨ درصد ازکارافتادگان کلی غیر ناشی از کار و یک و هشت دهم درصد از ازکارافتادگان کلی و جزئی ناشی از کار تحت پوشش این سازمان زن هستند.
 
سازمان تأمین اجتماعی به بیش از یک میلیون و ١٠٤ هزار نفر، بازماندگان بیمه شدگان متوفی مستمری پرداخت می کند که ٩٠ درصد این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
 
در بخش مستمری بگیران تبعی نیز ٨٨ درصد از افراد تبعی بازنشستگان و ٧٨ درصد از افراد تبعی از کار افتادگان زن هستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست زنان آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

امتداد - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد در سال گذشته بیش از 36 میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی  است. در این آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و … به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

براساس این گزارش، آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص ملکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی و … مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و بعضاً تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.
آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان دارای ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲  مرکز درمانی سرپایی و همچنین ۱۱۰۰۰ تخت بستری است که آماده خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان هستند.
گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین حاکی است این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۵۰۰۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.
مطابق آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند.
این گزارش حاکی است در بخش طرف‌قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی