Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@06:10:15 GMT

ورود کاروان آزادی فلسطین به کپنهاگ

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۳۹۳

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از العهد، کاروان آزادی متشکل از کشتی‌ها و قایق‌های حامیان فلسطین، ساعتی دیگر وارد بندر کپنهاگ خواهد شد.
امروز کشتی‌ها و قایق‌های «کاروان آزادی و بازگشت به فلسطین»، وارد بندر کپنهاگ، پایتخت دانمارک، می‌شود. این کاروان امسال در قالب فعالیت‌های «کمیته بین‌المللی شکست محاصره غزه» صورت گرفته است و در آینده نیز از طریق بنادر اروپایی و سپس دریای مدیترانه عازم نوار غزه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالان صلح فلسطینی و خارجی در چارچوب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به منظور اعلام همبستگی با نوار غزه، از کشتی‌ها و قایق‌های «کاروان آزادی» استقبال خواهند کرد، کاروانی که اکنون از بندرهای برگن نروژ و گوتبورگ سوئد حرکت کرده و به کاروان آزادی و بازگشت به فلسطین، ملحق خواهد شد.
کشتی‌ها و قایق‌های «کاروان آزادی و بازگشت به فلسطین» با عنوان «برای آینده عادلانه فلسطین» در این کاروان شرکت کرده‌اند. کشتی «مایرید»، که به نام مایرید مگوایر، برنده جایزه صلح نوبل، نامگذاری شده است، نیز در این کاروان حضور دارد. این کشتی پیشتر نیز در قالب کاروان‌هایی برای شکستن محاصره غزه شرکت کرده بود.
برگزارکنندگان این کاروان، تحرک امسال را به نام «بازگشت» نامگذاری کرده‌اند و این با هدف ابراز همدلی با «راهپیمایی بازگشت» در کرانه باختری و نوار غزه تحت محاصره صورت گرفته است.
شماری از فلسطینی‌هایی که برای استقبال از این کاروان در بندر کپنهاگ حضور دارند، با اشاره به اینکه بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خود که سال 1948 از آن اخراج شده اند، حق مسلم فلسطینی‌هاست، ابراز امیدواری کردن که محاصره نوار غزه بشکند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاروان آزادي کشتي قايق فلسطين کپنهاگ همبستگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سابق صهیونیست: ورود کمک‌ها به غزه «بزرگترین شکست اسرائیل» در جنگ است

فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی گفت: «کریدور دریایی برای ارسال کمک‌ها، تهدیدی برای امنیت داخلی اسرائیل خواهد بود و اسرائیل را در معرض تهدیداتی از جمله ورود کشتی‌های دشمن تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه قرار می‌دهد.»

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» به نقل از سرلشکر بازنشسته الیعازر ماروم، فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نوشت که افتتاح یک کریدور دریایی، یک بندر و یک اسکله موقت در غزه «یک ایده قدیمی است که در سه دهه گذشته مطرح شده است».

وی افزود: محاصره دریایی تحمیل شده بر نوار غزه از سال ۲۰۱۰ بخشی از چشم انداز امنیتی اسرائیل است که تصریح می‌کند که باید تمام دریا و هوا از راس ناقوره و دره اردن تا ایلات و مرزهای مصر را تحت کنترل بگیرد.

ماروم گفت که رژیم صهیونیستی «سال‌ها برای حفاظت از این چشم‌انداز که سنگ بنای امنیت داخلی آن است، جنگیده است».

وی تصریح کرد: مسیر دریایی برای انتقال کمک‌ها، خواه خود بندر افتتاح شود یا نه، به معنای شکستن محاصره دریایی اسرائیل در غزه و قرار دادن تل‌آویو در مقابل کشورهایی مانند ترکیه و ایران است و به این ترتیب کم کم سایر کشورها تقاضا خواهند کرد کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ارسال شود و برای اسرائیل دشوار خواهد بود که امتناع کند.

وی افزود که ورود کمک‌ها از طریق دریا «مساله بسیار پیچیده‌ای است و بازرسی کشتی‌ها در قبرس بسیار دشوار است».

ماروم افزود: زمانی که این کشتی‌ها قبرس را ترک می‌کنند، «با کشتی‌های دیگر و قاچاقچیان در دریا به‌ویژه نزدیک سواحل غزه روبه‌رو می‌شوند و ارتش اسرائیل نمی‌تواند امنیت این کشتی‌ها را در نزدیکی این ساحل حفظ کند».

وی ادعا کرد که حماس پس از تخلیه بار کشتی‌ها در ساحل محموله‌ها را تحت کنترل می‌گیرد.

به گفته ماروم، در این صورت پس از انتقال بار کشتی به کامیون‌ها، وضعیت مشابه وضعیت کامیون‌هایی خواهد بود که از طریق راه زمینی وارد می‌شوند و در آن صورت فرقی نمی‌کند که کمک‌ها از خشکی وارد شده‌اند یا از دریا.

ماروم ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را «یکی از بزرگترین شکست‌های اسرائیل» در جنگ علیه غزه توصیف کرد.

وی گفت: تل‌آویو تسلیم دیکته‌های آمریکا می‌شود و برخلاف میلش ۷۰ درصد این کمک‌ها به دست حماس می‌رسد و به این ترتیب این جنبش برخلاف هدف جنگ به کنترل مردم ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشت هزار فلسطینی همچنان زیر آوار ویرانی‌ها در نوار غزه
  • شهادت ۸۱ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته/ شمار شهدای غزه به ۱۳ هزار و ۷۲۶ نفر رسید
  • آنروا: اسرائیل تنها ورود ۲۵ درصد کمک‌ها به غزه را تسهیل کرده است
  • ورود ۱۶ کامیون حامل آرد و مواد غذایی به شمال نوار غزه
  • حمله صهیونیست‌ها به کاروان‌های کمک‌رسانی در غزه/ شرایط فوق بحرانی زنان باردار
  • فرمانده سابق صهیونیست: ورود کمک‌ها به غزه «بزرگترین شکست اسرائیل» در جنگ است
  • رئیس سابق شاباک : اگر فلسطینی بودم با اسرائیل می‌جنگیدم
  • رئیس سابق شاباک: اگر فلسطینی بودم با اسرائیل می‌جنگیدم
  • زندگی روی آوارهای غزه؛ روایت پیرمردی که ریشه‌های فلسطین را سبز نگه‌ می‌دارد/گزارش اختصاصی
  • شهادت ۱۲۳ فلسطینی فقط در چند ساعت! ؛ ۸ هزار جسد زیر آوار