Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار ایران، براساس سالنامه آماری کشور (آخرین سال ١٣٩٥)، میزان انتشار گاز آلاینده دی‌اکسید کربن (co٢) در کشور در سال ١٣٩٤، ٥٨٦ میلیون تن بوده است که ٣٠ درصد آن از نیروگاه‌های تابع وزارت نیرو، بخش خصوصی و صنایع بزرگ، ٢٥ درصد آن از حمل و نقل، ٢٤ درصد آن از بخش خانگی، تجاری و عمومی و ١٦ درصد آن از بخش مصرف انواع سوخت در صنعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کل انتشار آلاینده گاز دی اکسید کرین (٥٨٦ میلیون تن)، ٦٠ درصد به گاز طبیعی، ١٥درصد به نفت گاز (گازوئیل)، ١١درصد به بنزین و ٩ درصد به نفت کوره اختصاص دارد.

از کل ٦٠درصد آلاینده گاز دی اکسید کربن (co٢) ناشی از گاز طبیعی در کشور (٣٥١ میلیون تن) ٣٦ درصد متعلق به نیروگاه‌ها، ٣٣ درصد به مصرف انواع سوخت خانگی، تجاری و عمومی، و ٢٣ درصد به بخش صنعت تعلق دارد.

انتهای پیام/

٣٠ درصد ازآلودگی ها ناشی از بخش خصوصی و صنایع بزرگ است

 



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز آمار اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

جام جم آنلاین اصفهان؛ نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور به پشتوانه اعتماد مشتریان خود توانست بیشترین درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۲ ثبت کند.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۷۴ همت رسیده است. این در حالی است که منابع این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۶ همت بود و بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ منابع خود را حدود ۷۶ درصد افزایش دهد.

این درصد رشد منابع بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این دستاورد را کسب کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر