Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-19@05:20:16 GMT

روی کاناپه نخوابید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۵۸

روی کاناپه نخوابید

به گزارش امتداد، «عصر ایران» در ادامه نوشت: برای همه ما اتفاق افتاده است، بعد ازیک روز سخت وطولانی درحالی که روی کاناپه دراز کشیده‌ایم ومشغول تماشای تلویزیون هستیم، ناگهان به خواب می‌رویم. احتمالا تصور می‌کنید این کار ایرادی ندارد و در هرحال خوابیدن روی کاناپه ساده‌تر از رفتن تا تختخواب است. اما لازم است که درباره این عادت‌تان تجدید نظر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع خوابیدن روی کاناپه نه تنها باعث می‌شود خواب مناسبی نداشته باشید، بلکه موجب بروز مشکلات جسمی خواهد شد.

نامناسب بودن حالت خوابیدن

کاناپه برای نشستن طراحی شده است، نه خوابیدن. پس زمانی که سعی می‌کنید روی کاناپه راحت باشید، در حالت نامناسبی برای خواب قرار می‌گیرید. اغلب ما به پهلو می‌خوابیم و برای آنکه بتوانیم به این شکل بخوابیم به فضا و تکیه گاهی کافی نیاز داریم. دستیابی به این حالت روی کاناپه بسیار دشوار است.

اگرچه خوابیدن روی کاناپه بسیار راحت به نظر می‌رسد، اما درحقیقت خواب کمتری خواهید کرد چرا که درتمام طول شب بدن شما سعی می‌کند درحالت راحتی قرار بگیرد. حتی راحت‌ترین حالت خوابیدن روی کاناپه هم به کمر و ماهیچه‌های گردن تان صدمه خواهد زد. اگر این کار را به دفعات انجام دهید، ممکن است به بروز مشکلات فیزیکی جدی درآینده منجرشود.

بروز کمردرد

ما اغلب دچارکمر دردهایی ناگهانی می‌شویم که ازعلت آنها بی‌خبریم. بیشتر کمردردها ناشی از تصادف یا صدمه مشخصی نیست بلکه ریشه در نحوه خوابیدن ما دارد. این دردها بعد از آنکه بارها به شکلی اشتباه می‌خوابیم، یک باره به سراغ ما می‌آید.

خوابیدن روی کاناپه می‌تواند فشار روی ستون فقرات را افزایش دهد و به این ترتیب احتمال بروز کمر درد در درازمدت بیشتر خواهد شد.

تمیز نبودن کاناپه

حتی اگر خانه شما از تمیزی برق بزند، این به معنای تمیزبودن کاناپه نیست. کاناپه یکی از وسایل اشتراکی خانه است که هر روز برای نشستن، خوردن و بازی کردن از آن ها استفاده می‌کنیم.

البته که از تختخواب خود هم هر روزاستفاده می‌کنیم، اما لوازم خواب مثل ملحفه‌ها و روبالشتی‌ها اغلب شسته می‌شود. وقتی روی کاناپه می‌خوابیم به معنای آن است که تمام شب صورت خود را در معرض آلودگی کاناپه قرار می‌دهیم.

نداشتن خواب مناسب

بیشتر مردم زمانی که روی کاناپه احساس خستگی می‌کنند ترجیح می‌دهند همان جا بخوابند. اگرچه ممکن است رفتن تا تختخواب باعث شود دیرتر به خواب بروید، اما در حقیقت خواب بهتری در تختخوابتان خواهید داشت.

اغلب افراد هنگام تماشای تلویزیون روی کاناپه به خواب می‌روند. این موضوع می تواند باعث شود درمیانه شب بارها از خواب بیدار شوید. به علاوه، ممکن است رفت و آمد دیگراعضای خانواده در میانه شب یا صبح زود، مزاحم خواب شما شود.

صدمه دیدن کاناپه

خوابیدن روی کاناپه صدمه زیادی به آن نمی زند. اما اگر این کار را به دفعات انجام دهید، می‌تواند باعث استهلاک کاناپه شود و بعد ازمدتی متوجه می‌شوید که بعضی قسمتهای آن تغییر بیشتری کرده است.

راحتی همیشه به معنای مناسب بودن نیست. کاناپه برخلاف تشک، برای دربرگرفتن تمام بدن درهنگام خواب ساخته نشده است. تشک برای توزیع وزن بدن به تمام سطح تخت طراحی شده، اما کاناپه فاقد چنین ساختاری است. زمانی که روی کاناپه می‌خوابید، وزن بدن شما به شکل متفاوتی تقسیم می شود، به همین دلیل زمانی که ازخواب بیدار می‌شوید احساس درد می‌کنید. در حقیقت بهتر است روی زمین بخوابید تا روی کاناپه.

انتهای پیام

true برچسب ها : خوابیدن روی کاناپه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خوشحال بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید

اولین کاری که افراد شاد انجام می‌دهند توجه به خلق و خوی خود است که می‌تواند تأثیرات ماندگاری بر بقیه روز شما داشته باشد. به خودتان زمان و فضا بدهید و از خودتان مراقبت کنید تا برای روز پیش رو به بهترین شکل ممکن آماده شوید.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب ده عادت صبحگاهی افراد شاد از نظر روانشناسی آورده شده است.

۱) برنامه خواب خوبی دارند و بدون آلارم ساعت از خواب بیدار می‌شوند

آن‌ها زود به رختخواب می‌روند تا مطمئن شوند که هشت ساعت می‌خوابند. این همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی بدون تکیه بر ساعت زنگ دار بیدار شوند.

وقتی بدن ما برای خطر آماده می‌شود، سیل هورمون‌های استرس و آدرنالین ایجاد می‌کند که بهترین راه برای شروع روز نیست.

۲) نور را وارد اتاق می‌کنند

معمولاً هر چه نور طبیعی خورشید بیشتر باشد، خلق و خوی افراد بهتر می‌شود.

نویسندگان مطالعه‌ای به نام «رفتار‌های مواجهه با نور، خلق و خو، حافظه و کیفیت خواب را پیش‌بینی می‌کنند» می‌گویند که شواهد علمی منتشر شده در چهار دهه گذشته نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور شبکیه بر فیزیولوژی، رفتار و احساسات ما تأثیر می‌گذارد.

به طور خاص، خواب انسان، ریتم‌های شبانه روزی، هوشیاری، خلق و خو، عملکرد‌های عصبی غدد درون ریز و عصبی رفتاری را تعدیل می‌کند.

افرادی که برای شادی بیش از پول ارزش قائل هستند، این ۷ ویژگی خاص را دارند

۳) تختشان را مرتب می‌کنند

اتاق خواب قدرت زیادی در شماتیک‌های ذهنی نحوه عملکرد مغز ما دارد. از نحوه چیدمان مبلمان تا سطح تمیزی، روشی که اتاق‌هایمان را مرتب می‌کنیم می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان ما داشته باشد.

مرتب کردن رختخوابتان هر روز صبح فواید زیادی برای سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی ما دارد. این یک حس نظم و سازماندهی را در محیط نزدیک ما ایجاد می‌کند. این عمل کوچک آراستگی می‌تواند به احساس کنترل بر محیط اطراف شما کمک کند، حس آرامش را القا کند و استرس را کاهش دهد.

۴) سراغ تکنولوژی نمی‌روند

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم هر لحظه تلفن‌هایمان را چک کنیم، اما استفاده از تلفن‌های هوشمند از لحظه‌ای که بیدار می‌شویم می‌تواند تأثیر منفی بر خلق و خو، عملکرد، سلامت و روابط ما داشته باشد.

۵) روز را بدون آب شروع نمی‌کنند

اول صبح آب به شما روحیه می‌دهد که روز خود را شاد شروع کنید. مصرف بیشتر آب، خلق و خوی شما بهبود می‌یابد.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، محققان بررسی کردند که چگونه افزایش یا کاهش مصرف آب می‌تواند بر خلق و خوی افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف تأثیر بگذارد.

۶) بدن خود را به گونه‌ای تغذیه می‌کنند که سلامت عاطفی‌شان نیز تغذیه می‌شود

آیا می‌دانستید با غذا می‌توانید خلق و خوی خود را تثبیت کنید؟ چگونه برنامه خودمان را طوری تنظیم کنیم که اول صبح وقتی نوبت به غذا می‌رسد، در شرایط ذهنی خوبی باشیم؟

با اجتناب از کربوهیدرات‌های تصفیه شده و رعایت رژیم غذایی کامل. از آب پرتقال، نان شیرینی، کروسان و مواردی از این قبیل استفاده نکنید – به خصوص در مورد صبحانه.

مصرف قند می‌تواند با تحریک پذیری، نوسانات خلقی و انرژی کم ما ارتباط زیادی داشته باشد.

بیشتر ما نمی‌دانیم که اگر درست غذا بخوریم چقدر بهتر می‌توانیم از نظر جسمی و روانی احساس راحتی کنیم.

ممکن است خود را فردی افسرده یا منفی نگر، با استرس زیاد و بدخلق کننده تصور کنید که به راحتی تحت فشار قرار می‌گیرید -، اما شاید در واقع شما کاملاً خوب هستید - و همه چیز به خاطر مصرف قند زیاد است.

۷) مراقبت از خود به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند

شروع روز با مراقبت از خود، به طور خودکار شما را در روحیه شادتر و صلح آمیزی قرار می‌دهد، البته ناگفته نماند که چگونه می‌تواند شما را جوان و نیرومند کند.

مراقبت از خود شامل ارزش گذاری کافی برای خودمان است تا سلامت، رفاه و شادی خود را در اولویت قرار دهیم. ما اغلب به اندازه کافی از خود مراقبت نمی‌کنیم، که می‌تواند اثرات طولانی مدتی بر رفاه ما داشته باشد.

۸) به خورشید سلام می‌کنند

به عبارت دیگر، آن‌ها بدن خود را با انجام کاری مانند تمرین یوگا در صبح حرکت می‌دهند (سلام بر خورشید یک توالی ۱۲ مرحله‌ای یوگا است، برای کسانی که با این اصطلاح آشنا نیستند).

در واقع، یوگا اولین کاری که در صبح انجام می‌شود، این توانایی را دارد که از همان ابتدای روز ذهن شما را به سمت مثبت سوگیری کند. یوگا صبحگاهی همچنین ممکن است ذهن شما را به ادامه انتخاب‌های سالم در تمام روز سوق دهد.

۹) اهداف روز خود را یادداشت می‌کنند

برای نوشتن یک لیست موثر، از مهمترین اهداف خود در روز شروع کنید. صحبت با خود را کنترل کنید و مراقب کار‌هایی باشید که ضروری نیستند یا باعث حواس‌پرتی می‌شوند. زندگی خود را حول ارزش‌ها و اهداف خود سازماندهی کنید.

دیگر خبرها

  • بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن در صبح چیست؟
  • اصولی که افراد بانشاط به هنگام صبح رعایت می‌کنند
  • برای خوشحال بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید
  • ترفندهای رفع خواب‌آلودگی راننده‌ها با چند روش ساده
  • ۹ عادت صبحگاهی افراد شاد
  • «خواب مرد مرده» دوباره می‌آید
  • ۱۰ توصیه مهم برای اینکه شب‌ها وزن کم کنید
  • بررسی مشکلات کم خوابی در کودکان
  • (ویدئو) گرامیداشت روز جهانی خواب در مکزیک
  • اتاق‌خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است