Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-19@10:43:52 GMT

باتری‌های موبایل را دور نیندازید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۵۹

به گزارش امتداد، «سیناپرس» در ادامه نوشت: وقتی‌که یک وسیله الکترونیکی برای ما به پایان عمر کاربری می‌رسد، آنگاه تصمیم‌گیری درباره این‌که با آن چه کنیم بسیار دشوار خواهد بود. بااین‌وجود هر کاری که با تلفن‌های همراه هوشمند قدیمی می‌کنید، نباید آن‌ها را داخل سطل‌های زباله بیندازید. بر اساس اعلان رسمی متخصصان فناوری این اقدام ازنظر امنیتی بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش منتشر شده، باتری‌های لیتیوم یونی عامل اصلی ۶۵ درصد از تمامی آتش‌سوزی‌های مراکز جمع‌آوری زباله در کالیفرنیا بوده است. این آمار یک‌ساله نشان می‌دهد که به دور انداختن ساده باتری می‌تواند چه تبعات مهیبی به همراه داشته باشد. نکته بسیار مهم این است که خاموش کردن این آتش نیز بسیار دشوار است.

علت این امر این است که وقتی‌که یک باتری در زباله‌ها آتش بگیرد، سایر باتری‌ها و مواد خطرناک موجود در آن نیز ممکن است با آتش‌سوزی روبرو شوند. به‌این‌ترتیب باید گفت که باتری‌های لیتیوم یونی‌ای که به سطل می‌اندازید، علاوه بر ایجاد هزینه مالی ممکن است منجر به مرگ یا آسیب جسمی برای چندین نفر شود.

مشکل اصلی این است که کاهش قیمت فناوری باتری‌های لیتیوم یونی موجب شده است که استفاده از آن‌ها در تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی به‌شدت رواج پیدا کند. همین امر نیز موجب شده است که حجم زباله‌های حاصل از این باتری‌ها نیز به میزان چند برابر افزایش پیدا کند. به‌این‌ترتیب بهترین روش برای دفع این زباله‌ها این است که آن‌ها را به مراکز بازیافت زباله تحویل بدهید.

انتهای پیام

true برچسب ها : باطری موبایل true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: باطری موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات «آپولو» متعلق به شرکت «اپترونیک» اعمالی ساده مانند گرفتن و حمل کردن اشیا را برای سبک کردن بار فعالیت کارگران انسانی انجام می دهد.

شرکت خودروساز اعلام کرد از ربات ها برای تکمیل اعمالی که به مهارت کمتری نیاز دارند مانند سرهم بندی ساده قطعات، استفاده می کند. چنین فرایندی به کارگران انسانی اجازه می دهد روی فعالیت های مهم تر و کاهش ریسک جراحت های مکرر و همچنین دیگر چالش های سلامتی و ایمنی مرتبط با فعالیت های یدی تمرکز کنند.

جف کاردناس مدیر ارشد اجرایی اپترونیک در این باره می گوید: مرسدس تصمیم دارد از فرایندهای رباتیک و آپولو برای خودکار سازی برخی کارهای نیازمند مهارت کم و از لحاظ فیزیکی چالش برانگیز استفاده کند. سازمان های دیگر در سال ها و ماه های آینده این فرایندها را تکرار خواهند کرد.

آپولو با قد 177 متر و وزن 72.6 کیلوگرم می تواند وسیله ای با 25 کیلوگرم را بلند کند. همچنین ربات می تواند با یکبار شارژ باتری 4 ساعت کار کند. این ربات با دو دست و دو و همچنین 2 حسگر چشم است. روی سینه ربات مذکور یک نمایشگر نصب شده که اطلاعات مختلفی مانند لوگو شرکت ها را نشان می دهد. صورت ربات نیز یک نمایشگر ال ای دی است که می تواند احساسات دیجیتالی شده را مانند صورت خندان، آیکون ها یا اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ باتری را نشان دهد.

از آنجا که ربات دارای باتری است نمی توان آن را با کابل شارژ کرد اما پک باتری را می توان به سرعت عوض کرد و در نتیجه مدت زمان کاهش فعالیت حین تمام شدن شارژ دستگاه، کاهش می یابد.

آپولو ویژگی های ایمنی پیشرفته ای دارد که در صورت رصد اشیا متحرک یا حضور انسان در منطقه دید، متوقف می شود. علاوه بر آن نرم افزار ربات، قابلیت کنترل از راه دور را فراهم می کند و می توان با کمک یک دسته کنترل بازی رایانشی آن را هدایت کرد.

کد خبر 6056990 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی در نیوجرسی
  • اشتغال‌زایی در اشجع‌باتری اردبیل از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت
  • روشی خلاقانه برای تیز کردن چاقو با کمک باتری قلمی ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید (+عکس)
  • لپ‌تاپ جدید لنوو چه مشخصاتی دارد؟
  • خدمت ویژه بیمه دی به دارندگان بیمه نامه بدنه
  • باتری چینی برای کار کردن در سرما
  • حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز
  • باتری جدید چین برای کار کردن در سرما
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۲۶ اسفند) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max