Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:30:47 GMT

استاندار:2800 پروژه در خراسان شمالی بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۶۴

استاندار:2800 پروژه در خراسان شمالی بهره برداری شد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان گفت: 2 هزار و 800 پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری از سال 95 تا پایان سال 96 در این خطه به بهره برداری رسیده است.

محمدرضا صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 92، بیش از 6 هزار پروژه عمران شهری، روستایی و زیرساختی با مجموع سرمایه گذاری حدود 35 هزار میلیارد ریال در استان تکمیل و بهره برداری شده است که 2 هزار و 804 پروژه از این تعداد با 16 هزار و 440 میلیارد ریال در سال های 95 و 96 به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از 2 بیمارستان بزرگ تخصصی در بجنورد و شیروان با مجموع 540 تخت، تکمیل، تجهیز و بهره برداری ورزشگاه 15 هزار نفری بجنورد، تجهیز و بهره برداری از طرح توسعه فرودگاه بجنورد، تکمیل و آبگیری 2 سد بزرگ چندیر و سومبار در شهرستان راز و جرگلان و ساخت و بهره برداری از قطعات مختلف جاده چهار بانده بجنورد به جنگل گلستان به طول حدود 60 کیلومتر از مهم ترین این طرح ها است.

* جذب 17000 میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری
استاندار خراسان شمالی، کنترل تورم و کاهش بیکاری را از دستاوردهای مهم تلاش های دولت در استان عنوان و اظهار کرد: افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و ثبات اقتصادی از دیگر دستاوردهای دولت است.
صالحی تصریح کرد: از سال 92 تاکنون 17 هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر رهبری به استان جذب شده است و سالانه به طور متوسط 10 هزار میلیارد ریال طرح های تسهیلاتی به بانک ها معرفی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در این سال ها خراسان شمالی بالاترین درصد جذب و تخصیص اعتبارات بودجه ای بین استان های کشور را به خود اختصاص داده بطوریکه در سال 95، 100 درصد این اعتبارات جذب شده است.
وی افزود: انعقاد قرارداد 310 مگاوات برق خورشیدی و 99 مگاوات برق بادی و آغاز اجرای نیروگاه 30 مگاواتی برق خورشیدی جاجرم از جمله اقدامات مهم در حوزه اقتصادی استان است.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: آغاز مراحل اجرایی طرح ارتقای معیشت پایدار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با واگذاری صفحات تولید برق خورشیدی در قالب طرح برکت آفتاب و آغاز واگذاری طرح پایلوت واگذاری صفحات تولید برق خورشیدی سیار به عشایر استان با رویکرد توانمندی سازی این قشر از دیگر دستاوردهای دولت در استان است.
صالحی درباره اقدامات انجام شده در زمینه رونق اشتغال در استان گفت: سال گذشته 11 هزار و 314 شغل خالص در استان ایجاد شد.
وی گفت: سهم استان، ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 800 نفر بود اما استان برای ایجاد 10 هزار شغل هدفگذاری کرد و بیش از 12 هزار شغل جدید در سامانه به ثبت رسید.
وی گفت: خراسان شمالی سال گذشته رتبه چهارم کمترین نرخ بیکاری بین استان های کشور را از آن خود کرد و بر اساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در این استان 9.7 درصد به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در سال گذشته حائز رتبه نخست نرخ مشارکت و رشد اقتصادی در میان استان های کشور بوده است گفت: اکنون ضریب جینی که شاخص نمایانگر فاصله فقیر و غنی است در استان پایین تر از میانگین کشوری است بطوریکه این رقم در استان 0.34 و در کشور 0.43 گزارش شده است.
وی عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، راه اندازی گمرک ریلی در جاجرم و پیگیری های منتج به خروج مجتمع آلومینای ایران از فهرست خصوصی سازی و تکمیل طرح های توسعه ای آن را از دیگر اقدامات شاخص در سال های اخیر عنوان کرد.
استاندار خراسان شمالی افزود: مجتمع فولاد اسفراین هنوز در لیست واگذاری به بخش خصوصی است که درخواست برای خروج این واحد صنعتی از لیست خصوصی سازی در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد که قول های مساعد برای پیگیری در این باره داده شد.
براساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت خراسان شمالی 863 هزار و 92 نفر است که 1.08 درصد از جمعیت کشور را شامل می شود. مساحت این استان هم 28 هزار و 434 کیلومتر مربع است که معادل 1.75 درصد از کل مساحت کشور است.
با توجه به نتایج سرشماری سال 95، تراکم جمعیت در استان 30.4 نفر در هر کیلومتر مربع است و نتایج طرح آمار گیری نیروی کار نشان می دهد که 42.4 درصد از جمعیت در سن کار استان ( 10 ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده اند یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار دارند.
بخش کشاورزی در استان با 40 درصد بیشترین سهم اشتغال را در بین بخش های عمده اقتصادی دارد و در مراتب بعدی بخش خدمات با 36 درصد و بخش صنعت با 24 درصد قرار دارند.
تقسیمات سیاسی خراسان شمالی شامل هشت شهرستان، 19 بخش، 22 شهر، 45 دهستان و هزار و 298 روستا است.
7185 /6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پروژه عمراني بهره برداري خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ پروژه راه روستایی استان بوشهر به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام اسدی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفت پروژه راه روستایی استان با اعتباری افزون بر ۳۹ میلیارد تومان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: بهسازی و تعریض محورهای طلحه - شاه‎پسرمرد به طول ۲ کیلومتر، شاهیجان به طول ۱.۵ کیلومتر و هلپه ای به طول ۱.۳ کیلومتر جمعاً با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان تکمیل شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: در شهرستان دشتی نیز قطعه اول بهسازی محور گزدراز-شیخیان به طول ۴ کیلومتر و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به اتمام رسید و قطعه دوم این پروژه نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعه دوم جاده دسترسی چاه‌پیر- آباد تنگستان، محمدعامری- دلوار و دلوار به جاینک مجموعاً با اعتبار ۱۵.۵ میلیارد تومان زیرسازی، آسفالت و تقدیم کاربران جاده‌ای شد.

به گفته اسدی، اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی استان بوشهر با اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

کد خبر 6058822

دیگر خبرها

  • ۷ پروژه راه روستایی استان بوشهر به بهره برداری رسید
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار خراسان شمالی از بازار شب عید
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌برداری از معادن قم وجود ندارد
  • تکمیل ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ متروی تهران
  • ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ آماده بهره‌برداری شد
  • ۵۱۵ واحد مسکونی در قزوین به بهره برداری رسید
  • انتقاد استاندار خراسان جنوبی از مطلوب نبودن مدیریت سوخت در استان