Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-19@05:26:59 GMT

چرا حساب بانکی ایرانیان در گرجستان بسته شد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۷۲

خرداد:به تازگی حساب بانکی ایرانیان نزد بانک‌های گرجستان مسدود شده است. دلیل این موضوع عمدتا به ورود حجم متفاوت ارز به این حساب‌ها بر می‌گردد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، طبق اعلام برخی مقامات اتاق بازرگانی و همچنین ایرانیان مقیم گرجستان ظاهرا حساب‌های ایرانیان در برخی از بانک‌های این کشور مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این شائبه ایجاد شد که ممکن است به دلیل خروج ترامپ از برجام و احتمال برگشت تحریم‌ها که از مهم‌ترین آن تحریم‌های بانکی است، گرجستان دست به بستن حساب‌های بانکی ایران زده باشد، اماپیگیری موضوع از بانک مرکزی با این توضیح همراه شد که اصلا این بانک حسابی نزد بانک‌های گرجستانی ندارد که به برجام ربط داده شود، این جریان مربوط به ایرانیان مقیم گرجستان و یا افرادی است که از ایران به بانک‌های این کشور پول حواله کرده‌اند.
بنابر این توضیحات به هر حال تمامی بانک‌های دنیا استانداردهای پولشویی را مدنظر داشته و به دنبال شناسایی منبع و منشأ پول و ارز ورودی هستند. این در  حالی است که به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر گرجستان یکی از مقاصد ارزی بوده و مردم ارز زیادتری را نسبت به دوره‌های قبل به حساب‌های بانکی در این کشور وارد کرده‌اند. از این رو به طور کاملا طبیعی کشور گرجستان با توجه به احساس این تفاوت و بر اساس استانداردهای پولشویی می‌تواند دست به بستن حساب‌ها و مسدود کردن آنها زده باشد.
در این رابطه مردم باید توجه داشته باشند که برای خروج پول و ارز و ورود آن به حساب بانکی در سایر کشورها، ریسک‌های مربوط به آن را نیز بپذیرند چرا که ممکن است مانند این جریان بانک‌های کشور مقابل، در راستای رعایت استانداردهای لازم حساب‌های آنها را مسدود کند.
به گزارش ایسنا، در راستای اجرای قوانین مربوط به پولشویی ایران نیز در حال حاضر نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو را نزد افراد جرم اعلام کرده و در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود، در عین حال که طبق بخشنامه اخیر بانک مرکزی خروج اسکناس از ایران بیش از ۵۰۰۰ یورو ممنوع بوده و بالاتر از آن باید اظهار شده و مورد بررسی قرار گیرد. برچسب ها: گرجستان ، حساب بانکی ایرانیان ، بانک‌های گرجستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: گرجستان حساب بانکی ایرانیان بانک های گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ترفند پرداخت عیدانه ریاست جمهوری / مسدود شدن ۴۱۰ حساب بانکی از مجرمان سایبری

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی تحت عنوان «ثبت‌نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» مترصد کلاهبرداری از مجرمان سایبری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رامین پاشایی اظهار کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و ارسال شکوائیه‌های قضائی به این پلیس، مشخص است این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی تحت عنوان «ثبت‌نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» مترصد کلاهبرداری از مجرمان سایبری هستند.

وی افزود: در این راستا با اقدام عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری در این حوزه طی چند روز اخیر ۱۵۵ سرشماره ارسال کننده پیامک‌های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان سایبری مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی، نسبت به مسدودسازی اقدام شد و اقدامات قانونی علیه مرتکبان این جرایم صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا ادامه داد: رصد جریانات کلاهبرداری متصور در فضای سایبر در کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا سراسر کشور در حال اجرا است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ایام منتهی به پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف از جمله ارسال لینک‌های آلوده و تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون خواهیم بود.

پاشایی خاطرنشان کرد: افراد ضمن حفظ هوشیاری و توجه به نکات آموزشی پلیس فتا، فریب مجرمان سایبری را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 736653

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران به آلزایمری‌ها رحم نمی‌کنند | از آدم‌ربایی بیماران تا کش رفتن از حساب بانکی آنها
  • مشارکت بانک ملی در بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ ایران
  • اشتباه بزرگ دولت در افزایش سود بانکی به ۳۰ درصد
  • بانک‌ها همچنان رویه «غلط» بنگاه‌داری را ادامه می‌دهند
  • مرور خاطرات 1402 با بلو | در سالی که گذشت، با حساب‌ بانکی‌تان چه کردید؟
  • در سالی که گذشت، با حساب‌ بانکی‌تان چه کردید؟ 
  • هشدار بانک های کشور: همراه بانک‌ها را فقط از سایت رسمی یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری داخلی دانلود کنید
  • برای این افراد سود سهام عدالت واریز نشد
  • کلاهبرداری با ترفند پرداخت عیدانه ریاست جمهوری / مسدود شدن ۴۱۰ حساب بانکی از مجرمان سایبری
  • خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه از کشور توسط تارنماهای قمار/ برخی بانک‌ها به قماربازان سرویس می‌دهند