Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: مطمئنم در بازی‌های آسیایی جاکارتا، میادین دیگر و به خصوص المپیک شاهد درخشش رشته کاراته خواهیم بود. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ ورزشی رزمی نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از تمرینات تیم ملی کاراته در جمع ملی‌پوشان اظهار داشت: خوشحالم برای دومین بار فرصت بازدید از تمرینات تیم ملی کاراته را پیدا کردم و من روی این رشته حساب ویژه‌ای باز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراته مادر رشته‌های رزمی است و در ایران نیز ابتدا شاهد ورود این رشته و در ادامه دیگر رشته‌های رزمی بودیم.

وی تصریح کرد: شما 20 نفر عصاره استعدادها و ظرفیت‌های رشته کاراته در شهرها و مناطق ایران هستید و من بعد از شنیدن خبر المپیکی شدن این رشته بسیار خوشحال شدم. یقین دارم کاراته در اولین حضور خود در المپیک 2020 مدال‌های خوش رنگی را کسب خواهد کرد. رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با من اعلام کرد بازیکنان تیم ملی از شنیدن خبر جوایز بازی‌های آسیایی خیلی خوشحال شدند و انگیزه زیادی در آنها ایجاد شده است و من به او گفتم جوایز المپیک را دو برابر نیز خواهیم کرد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در رده‌بندی رنکینگ کشورها در بازی‌های آسیایی و مسابقات المپیک کسب مدال طلا بسیار حائز اهمیت است و آن چیزی که تفاوت کشورها را در رنکینگ رقم خواهد زد تعداد بیشتر مدال طلا است. بر همین اساس قصد داریم جوایز مدال طلا در بازی‌های المپیک را نسبت به بازی‌های آسیایی افزایش داده تا انگیزه بازیکنان افزایش پیدا کند که آنها متوجه باشند ما قدردانی زحمات آنها هستیم. ما با این کار قصد داریم نشان بدهیم قدردان زحمات ورزشکاران هستیم و پاداشی متناسب با افتخارآفرینی آنها پرداخت می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: به طور مرتبط اخبار رشته کاراته را پیگیری و رصد می‌کنم و خیلی به موفقیت کاراته و کسب مدال طلای این رشته در  بازی‌های المپیک امیدوار هستم. یقین دارم با توجه به کادر فدراسیون کاراته و توانایی بازیکنان و مربیان در المپیک 2020 مدال طلا کسب خواهیم کرد و قول آن را نیز از فرجی دریافت کرده‌ام. در مورد جوایز نیز از بازیکنان و کادر فنی خواهش می‌کنم به شایعات دروغ توجه نکنند چرا که 95 درصد اخباری که در مورد جوایز و پاداش‌ها مطرح می‌شود دروغ است. مطمئن باشید ما همان قول‌هایی را که دادیم به افتخار‌آفرینان ورزش کشور پرداخت می‌کنیم، تاخیر در پرداخت جوایز سال گذشته نیز به خاطر شلوغی برنامه‌های ما در اسفند ماه بود، اما قرار است فردا (سه‌شنبه) با حضور ریاست محترم جمهور تمامی جوایز ورزشکاران متناسب با اساسنامه پرداخت شود. در پرداخت جوایز نیز نه از واحد و نه از اتوبوس خبری است و همان سکه‌هایی که قول ان را داده بودیم تقدیم ورزشکاران خواهیم کرد.

وی در خصوص ضعف امکانات رشته کاراته خاطر نشان کرد: از زمان حضور در وزارت ورزش تلاش کردیم متناسب با توقع و ظرفیتی که در رشته کاراته وجود دارد به این رشته امکانات و منابع اختصاص بدهیم و رقم بودجه این فدراسیون را نیز پررنگ‌تر کرده، قطعا صالحی امیری همین دیدگاه به رشته کاراته دارد و خوشبختانه با هماهنگی خوب و همگرایی بالا که میان وزارت ورزش و کمیته المپیک وجود دارد ما متناسب با منابع به رشته‌هایی که امید افتخارآفرینی برای ورزش ایران را دارند بودجه پرداخت می‌کنیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در مورد مشکلات و گلایه‌های شخصی مربیان و ورزشکاران نیز حرف شما درست است و ما مسائل استخدامی ورزشکاران را با همکاری وزرای محترم دولت و کمیته ملی المپیک پیگیری خواهیم کرد. در گذشته محدودیت‌هایی برای استخدام فارغ‌التحصیلات رشته تربیت بدنی در وزارتخانه‌های مختلف وجود داشت اما ما به دنبال اصلاح اساسنامه استخدامی وزارتخانه‌ها هستیم تا آنها امکان جذب فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی که اکثرا از ورزشکاران و افتخارآفرینان ما نیز هستند داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان  با تاکید بر توقع بالای وزارت ورزش و جوانان از رشته کاراته، افزود: انتظارم از رشته کاراته زیاد است و کار شما سخت است، اما در کنار آن به کاراته امید نیز دارم و مطمئنم در بازی‌های آسیایی جاکارتا، میادین دیگر و به خصوص المپیک شاهد درخشش رشته کاراته خواهیم بود و این موضوع نیز دور از منطق نیست و منطبق بر توانایی‌های کاراته ایران است. امیدوارم شاهد احتزاز پرچم ایران و نواخته شدن سرود کشورمان توسط ملی‌پوشان کاراته در میادین بین‌المللی باشیم و بدانید از هیچ کمکی به این رشته دریغ نخواهیم کرد. اگر امروز در عرصه ورزش آرامش وجود دارد و حاشیه‌ها جمع شده است دلیل همکاری خوب وزارت ورزش و کمیته المپیک است. ما توانستیم به برخی دعواها در ورزش کشور خاتمه بدهیم و همانطور که در جوامع توسعه یافته عدم تشنج باعث رشد آنها خواهد شد ما نیز به دنبال آرامش، همدلی و هماهنگی در ورزش کشور هستیم. من از ملی‌پوشان خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنند و مطمئن باشند در این صورت به موفقیت نیز دست پیدا خواهند کرد.

 

ادامه دارد...

R1434/P1435/S3,30/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های رییس جدید برای «چوگان»/ توجه بیشتر به تیم ملی بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، چوگان به عنوان یکی از کهن ترین ورزش‌های گروهی جهان به شمار می‌رود. طبق اسناد موجود ایران خاستگاه چوگان است و قدمت این رشته گروهی و توپی در ایران بیش از سایر کشورهاست. رشته چوگان در سال ۲۰۱۷ به پیشنهاد ایران در یونسکو ثبت شد اما در حال حاضر کشورهای هند و پاکستان هم در کنار ایران قدمت قابل توجهی در پرداختن به این رشته دارند.

بدون تردید چوگان یکی از نمادهای فرهنگی ماست ولی با این حال این رشته هنوز در کشور وجهه عمومی پیدا نکرده است. فدراسیون چوگان در سال‌های اخیر تلاش های زیادی برای حفظ این رشته انجام داد ولی با این حال همچنان این رشته در بین مردم فراگیر نیست و به نظر می رسد نهادهای ورزشی برای ماندگاری و حفظ این میراث ارزشمند باید رویکرد جدیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

چوگان به جایگاه واقعی خود نرسیده است

اصغر ناظری که به تازگی ریاست این فدراسیون را به عهده گرفته در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد دلیل عدم تمایل عموم مردم به این رشته گفت: ما هم قبول داریم که این رشته کهن هنوز نتواسته در بین مردم به جایگاه واقعی خودش برسد. چوگان ورزش گرانی است هر فردی که بخواهد وارد این رشته شود حداقل در ابتدای کار باید ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کند.

وی افزود: طبیعی است که اکثر مردم این شرایط را ندارند. البته قرار نیست چون ورزش گرونی است ما هم برنامه‌ای برای توسعه آن نداشته باشیم. یکی از مهمترین برنامه‌های ما در این زمینه همکاری با بخش خصوصی است. وقتی تعداد پاترون‌ها یا همان باشگاه‌ها افزایش یابد آنها برای اداره این کار نیازمند افرادی هستند که تسلط خوبی روی این رشته دارند. در همین باشگاه ها به راحتی می شود چوگان را آموزش داد. قاعدتا وقتی تعداد این پاترون‌ها افزایش یابد و تعداد چوگان بازها نیز بیشتر خواهد شد.

رییس فدراسیون چوگان با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را با موفقیت پشت سرگذاشتیم، ادامه داد: ۱۴۰۲ را به خوبی سپری کردیم و در حال حاضر به فکر برنامه‌های منظم برای سال جدید هستیم. در سالی که گذشت برای نخستین بار لیگ ملی چوگان را برگزار کردیم که این مسابقات به مدت ۲۲ هفته برگزار شد که واقعا کیفیت بالایی داشت. حتما این روند را در سال جدید ادامه خواهیم داد.

به دنبال جذب مربی خارجی هستیم

ناظری خاطر نشان کرد: ۱۴۰۳ برای ما سال پرترافیکی خواهد بود. ابتدا تصمیم داریم تیم ملی را در دو بخش بانوان و آقایان تشکیل دهیم. مسابقات مقدماتی جام جهانی از جمله مسابقات بین اللملی مهمی است که باید با قدرت در آن شرکت کنیم. هدف ما این است که حتما در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۶ امارات حضور داشته باشیم بنابراین از همین حالا باید استارت کار را بزنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید با مربیان داخلی می‌توانیم عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی داشته باشیم؟ گفت: ما به دنبال جذب مربی خارجی هستیم. در حال حاضر هم مذاکرات با سه مربی اغاز شده است. سعی داریم برای تیم ملی از مربی‌های آرژانتینی و یا استرالیا کمک بگیریم.

اعزام بانوان به مسابقات برون مرزی

رییس فدراسیون چوگان در پایان با اشاره به برنامه‎‌های تعیین شده برای بخش زنان هم گفت: چوگان زنان در ایران فعالیت خوبی دارد اینطور نیست که بگوییم برای این حوزه کاری نشده است ولی قطعا جا دارد بیش از این مورد توجه قرار بگیرد. برای چوگان زنان هم برنامه داریم این حوزه در حال حاضر تیم ملی هم دارد و در تلاش هستیم که با گرفتن مجوز از شورای برون مرزی در سال جدید تیم بانوان مان را به یک تورنمنت خارجی اعزام کنیم.

کد خبر 6057365

دیگر خبرها

  • دختری که فقط با دو سال ورزش به المپیک رسید؛ شرمینه چهل امیرانی! | مسافران پاریس
  • در گلف به اندازه تمام ورزش ایران زیر ساخت ساختیم
  • برنامه‌های رییس جدید برای چوگان
  • برنامه‌های رییس جدید برای «چوگان»/ توجه بیشتر به تیم ملی بانوان
  • برگزاری نخستین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • گفت‌وگو با قهرمان وزنه‌برداری آسیا؛ مسئولان کیژان مقصودی را ‌تحویل نمی‌گیرند + فیلم
  • تهران در حال خلوت شدن/ هنگام خرید نوروزی سد معبر نکنید
  • ادامه فعالیت رشته جوجیتسو کوبودو تحت پوشش فدراسیون رزمی