Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@18:32:47 GMT

کتابی که بیل گیتس خواندنش را به همه مدیران توصیه می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۵۶۴

کتابی که بیل گیتس خواندنش را به همه مدیران توصیه می‌کند

علاقه بیل گیتس، موسس میلیاردر مایکروسافت به مطالعه برکسی پنهان نیست. او عادت دارد آثاری که نظرش را جلب می‌کند به دیگران نیز معرفی می‌کند. در این مطلب آخرین پیشنهاد کتابی بیل گیتس را می‌خوانیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که امروز بیل گیتس، به عنوان یک مدیر تجاری تاثیرگذار مورد احترام همگان است اما در گذشته شرایط زندگی‌اش چنین نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیتس در پستی جدید که در وبلاگش منتشر کرده به اشتباهی که در جوانی و زمان تاسیس شرکت مایکروسافت در سال 1975 مرتکب شد، اعتراف کرده است. او نوشته: «در روزهای آغازین فعالیت مایکروسافت اعتماد به نفس بالایی داشتم و احساس می‌کردم در برنامه‌نویسی بسیار قوی هستم، اما باید در مدیریت پروژه درس‌های زیادی می‌آموختم. این موضوع پس از اتفاقی در سال 1978 برایم محرز شد.»

 
او در ادامه این اتفاق مهم را چنین شرح می‌دهد: «به شرکت اینتل که مشتری مهمی بود گفتم نسخه‌ای ‌از مایکروسافت را طی چهار هفته از من تحویل خواهند گرفت. مدیران اینتل فکر می‌کردند من دیوانه هستم. حق با آنها بود. کار را با دو هفته تأخیر تحویل دادم.»
 
خوشبختانه فردی در شرکت اینتل بود که گیتس را راهنمایی کرد تا از پس مشکلات مدیریتی خود بر آید. گیتس می‌گوید اَندی گرو، مدیر سابق شرکت اینتل یکی از مهم‌ترین مدیران تجاری قرن بیستم است.

گرو چندین کتاب درباره مدیریت از جمله «مدیریت خروجی بالا» را در سال 1983 و «فقط پارانوئیدها زنده می‌مانند» را در سال 1999 نوشته است. مدیر پیشین اینتل در سال 2016 از دنیا رفت اما روش مدیریتی‌اش به نام «اهداف و نتایج اصلی‌اش» باعث شهرت او در جهان شد و شرکت‌های بزرگی چون آمازون، گوگل و نتفلیکس از روش او برای موفقیت بهره گرفتند.
 
حالا و پس از چندین سال جان دوئر، از کارمندان شرکت اینتل در دهه 70 میلادی و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی گوگل و آمازون کتابی تحت عنوان «چیزی را که مهم نیست اندازه‌گیری کنید: چطور گوگل، بونو، و شرکت بیل گیتس از اهداف و نتایج کلیدی آن بهره گرفتند» نوشته است که گیتس معتقد همه مدیران برای موفقیت بیشتر در کارشان باید آن را بخوانند.
 
در توضیح این کتاب در آمازون آمده است: «این کتاب به ما نشان می‌دهد در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار کنیم. به ما کمک می‌کند به چیزی که در زمینه مدیریتی‌مان دوست داریم به دست آوریم. نتایج کلیدی همان اهداف مهمی هستند که باید در زمان مشخصی به دست آیند.»
 
در توضیح این کتاب در آمازون چند مدیر موفق دنیا از جمله رید هافمین، مدیر لینکدین و گوردون مور، مدیر اینتل یادداشت کوتاهی درباره کتاب نوشته‌اند.

سندبرگ معتقد است که دوئر «به نسل جدید کارآفرینان می‌آموزد که اجرای برنامه اهمیت زیادی دارد.»

*ایبنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی بیل گیتس کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند

نورشمسی مدیر نشر کتاب تداعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی همانطور که در سال‌های اخیر بستر رشد و توسعه بسیاری از مشاغل بوده اند و مشاغل کوچک و خرد توانسته از بستر آنها رشد کند در حوزه صنعت نشر هم باعث رشد شده اند.

وی افزود: کار در حوزه نشر به صورت متمرکز نبوده و همواره برمبنای سلیقه بوده است به این صورت که هر ناشر و نویسنده یا نهاد‌هایی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند توانسته اند فقط محصولاتی تولید و معرفی کنند که یا مورد علاقه خودشان بودند یا در حوزه کاری بودند، اما آن چیزی که در فضای مجازی اهمیت دارد ایجاد جذابیت و محتوای جذاب کتاب بر اساس نیاز سنجی جامعه است.

مدیر نشر تداعی افزود: صحبت کردن در مورد کتاب محل تامل است و موضوع جدی به حساب می‌آید و باید به صورت جذاب و قابل توجه به شکلی که مخاطب را در صفحه نگهدارد و علاقه‌مند به خواندن کند.

وی گفت: در این حوزه مهمترین اتفاق آموزش است یعنی در حوزه محتوای تخصصی در زمینه کتاب و در زمینه نشر باید آموزش داده شود.

نورشمسی افزود: بستر سازی وهموار کردن مسیر فعالیت بخش خصوصی و رقابت ایجاد نکردن با دیگر نهاد‌های خصوصی می‌تواند به ترویج کتاب و کشف نقاط جذاب و ارائه جذاب محتوای کتاب کمک کند.

حمید نورشمسی دکترای ارتباطات و مدیر نشر تداعی است و کتاب‌های بازگشته و دایره‌ها از جمله آثار منتشر شده این نویسنده و ناشر است.

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین خود را اخراج کرد
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • افتتاح 3 طرح هادی در شیروان
  • هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند
  • محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند