Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این آثار شامل تپه پاچیا فرخ آباد، تپه قبرستان هفت چشمه، تپه حسین خان، تپه تلیاب، تپه دولنگان، تپه زرین، تپه ده سفید، تپه رضا آباد، تپه بن جو، تپه توپخانه یک، تپه پاچیا حاجی آباد، تپه پاچیا چمن بوله و تپه آقامیر یک شهرستان دلفان بوده و قدمت آن‌ها به ادوار مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا بهاروند معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: با ثبت این ۱۳ اثر، تعداد آثار لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ۲ هزار و ۳۵۸ اثر رسید.

انتهای پیام/م

۱۳ اثر فرهنگی تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی ثبت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پایگاه جهانی عباس‌آباد بهشهر از نوروز با شاهنامه‌خوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:آیین استقبال از نوروز به شیوه شاهنامه‌خوانی به‌مناسبت سالروز پایان سرایش شاهنامه و استقبال از نوروز توسط پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد بهشهر در قالب نشست فرهنگی، شبی با شاهنامه با همکاری گروه علمی آموزشی تاریخ شهرستان بهشهر، خانه دوتار مازندران و مجمع خیرین میراث میرما برگزار شد.

حسین ایزدی افزود: پایگاه‌ها و مراکز فرهنگی به ویژه پایگاه‌هائی که در لیست آثار جهانی به ثبت رسیده است باید به مراکز تجمع هنرمندان و اندیشمندان و پژوهشگران تبدیل شود..

او برگزاری رویداد‌های فرهنگی در بنا‌های تاریخی را بستری مناسب برای رشد ورود گردشگر برشمرد و گفت: تمامی این آثار محصول گردشگری محسوب می‌شود و باید برای همه این فضا‌های میراثی برنامه‌ریزی شود.

ایزدی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر به ویژه فرهنگ بومی برای برگزاری رویداد‌های فرهنگی تاریخی و جشنواره‌های فرهنگی دعوت کرد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی بازار تاریخی اراک
  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بازار سرپوشیده اراک
  • برگزاری رویداد‌های فرهنگی در بافت تاریخی اردکان
  • تایباد با ۷۲ اثر ملی و جهانی میزبان مسافران نوروزی است
  • برگزاری کمیته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان با هدف توسعه گردشگری
  • اصفهانِ فرهنگی در سالی که گذشت
  • مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است
  • استقبال پایگاه جهانی عباس‌آباد بهشهر از نوروز با شاهنامه‌خوانی
  • از پرتاب ترقه تا فرسودگی تزئینات شاه‌نشین پل خواجو
  • آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید باز می‌شود