Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان از فقر فضاهای تفریحی رنج می برد گفت: وجود تفریحگاه مناسب می تواند شهروندان را از آسیب های اجتماعی دور کند.

به گزارش ایرنا محمد صادق کریمی کیا دوشنبه در حاشیه شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری در جمع خبرنگاران افزود:با توجه به شرایط استان و آسیب های اجتماعی که در خوزستان وجود دارد نبود مکان های تفریحی برای سپری کردن اوقات فراغت در این استان می تواند مشکلات اجتماعی زیادی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: استان های برخوردار با ایجاد مکان های تفریحی و فراهم کردن شرایطی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان خود، در کاهش آسیب های اجتماعی موفق بوده اند این در حالی است که مردم خوزستان از نبود مکان های تفریحی رنج می برند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به آموزش هایی که باید در اوقات فراغت به دانش آموزان ارایه شود افزود: آموزش کنترل خشم و آموزش شهروندی از جمله آموزش هایی است که باید در اوقات فراغت به دانش آموزان آموخت.
کریمی کیا گفت: از جمله مواردی که مردم خوزستان از آن بسیار رنج می برند فاصله طبقاتی است که این موضوع در بحث آموزش نیز تاثیر گذاشته است.
وی بیان کرد: برای اجرای عدالت آموزشی در خوزستان، استانداری طرح بورس تحصیلی را برای دانش آموزان مناطق محروم در نظر گرفته که بر اساس آن،دانش آموزان مستعد، امکان ادامه تحصیل و رسیدن به درجات بالاتر تحصیلی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای سال تحصیلی 98-97 اجرا می شود گفت: برای تامین اعتبار این طرح از کمک مردمی استفاده می شود و خیریه ای برای جمع آوری کمک مردمی در نظر گرفته می شود و در برنامه خندوانه نیز برای جمع آوری کمک ها اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: استانداری طرح ها و برنامه های زیادی را برای مناطق کم برخوردار خوزستان در برنامه کاری خود دارد که اثر بخشی این طرح ها به زودی مشخص می شود.
علی حسین حسین زاده افزود: زیر پوشش قرار دادن 140 هزار دانش آموز مناطق محروم و روستایی خوزستان در برنامه های اوقات فراغت که با حمایت آموزش و پرورش انجام می شود از جمله این طرح هاست که باید این برنامه در سال های آینده توسعه یابد.
وی ادامه داد: هزینه استفاده از فضاهای ورزشی و تفریحی بسیار زیاد است و این موضوع باعث می شود تا دانش آموزان کمتر برخوردار امکان استفاده از این مکان ها را نداشته باشند لذا باید سازوکار استفاده از امکانات دستگاه های مختلف را در خوزستان فراهم کنیم.
حسین زاده اضافه کرد: بحث اوقات فراغت در تمامی دوره ی زندگی یک فرد باید دنبال شود و محدود به دوره دانش آموزی نیست و می توان از فضای مجازی برای برگزاری دوره های آموزشی در اوقات فراغت نیز استفاده کرد.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فضاي تفريحي خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی بیان کرد: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که به طور مستقیم نقش مهمی را در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام اینکه ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی امسال شرکت خواهند کرد، ادامه داد: امتحانات نهایی در یک هزار حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در استان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش‌های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، ادامه داد: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شده تا مقدمه‌ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات قطعاً کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد: نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه‌های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان خوزستان در ۱۲ اردیبهشت ماه به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود: دیدار با علما و نماینده رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

حبیبی با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان خوزستان گفت: ۱۴ معلم نمونه خوزستانی در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه ۱۰۳ هزار نوآموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: ۵۹ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در ۱۳ زمینه غربالگری انجام می‌گیرد، گفت: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 6087526

دیگر خبرها

  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود