Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:25:06 GMT

امسال 900 هکتار گلخانه در استان تهران احداث می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۴۴

امسال 900 هکتار گلخانه در استان تهران احداث می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: امسال 900 هکتار گلخانه در اراضی کشاورزی استان تهران احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز دوشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: امسال توسعه کشت گلخانه ای به عنوان محوری ترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار دارد و به همین منظور برای احداث 900 هکتار هکتار گلخانه در سطح استان هدف گذاری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: همچنین اصلاح و بازسازی 160 هکتار گلخانه و توسعه گلخانه های کوچک مقیاس به میزان 108 هکتار امسال برنامه داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در کشت های گلخانه ای مصرف آب نسبت به کشت در فضای آزاد یک سوم است و به همین منظور یکی از مهم ترین استراتژی های این سازمان توسعه گلخانه ها درجهت مصرف بهینه آب است .
وی بر تسهیل در صدور مجوزها، انعقاد قراردادها و ترغیب و معرفی مدیران شهرستان ها برای جذب و معرفی سرمایه گذاران برای احداث گلخانه در سطح استان تهران تاکید کرد.
تهرام/7243//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي استان تهران گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آفت کرم برگ‌خوار پاییزه با دامنه میزبانی وسیع، یکی از مهمترین و خسارت‌زاترین آفات است که اخیراً حضور و بروز خسارت آن در مزارع ذرت استان مشاهده و تأیید شده و با توجه به قدرت تخریب این آفت نیاز است تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری باشد.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۹۰ هکتار از مزارع ذرت کشت شده استان در ۲ شهرستان عسلویه و دشتستان که غالباً در مراحل ابتدایی رشد هستند به آفت آلوده شده و پیش بینی می‌شود سطح آلودگی به ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح پایش مزارع استان به خصوص مزارع گندم، ذرت و سبزی و صیفی ۶۵ هزار و ۱۳۰ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی تصریح کرد: با توجه به رفتار تهاجمی، قدرت پروازی، تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده این آفت نیاز است مدیریت بحران استانداری و همه نهادها متولی همکاری لازم در زمینه تأمین اعتبار و نهاده را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

کد خبر 6056035

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان
  • آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کرم برگ‌خوار
  • «کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند
  • رشد ۶۶ درصدی توسعه گلخانه‌های رزن
  • رشد ۶۶ درصدی توسعه گلخانه‌های رزن در دولت سیزدهم