Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@11:58:34 GMT

«خواب و خیال» خانواده پتگر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۴۹

«خواب و خیال» خانواده پتگر

نمایشگاهی که به ارائه آثار و اسناد خانواده «پتگر» اختصاص دارد، برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه که «خواب و خیال» نام دارد، در گالری «سلام» برگزار خواهد شد. گردآوری آثار این نمایشگاه بر عهده احمدرضا نوری بوده و شامل آثار هنرمندان خانواده پِتگر مانند «علی‌اصغر»، «جعفر»، «نامی» و «نیما» است.

بیش از ۸۰ اثر و ۵۰ سند از این خانواده در این نمایشگاه ارائه خواهد شد؛ همچنین از کتاب این نمایشگاه با نام «خواب و خیال» نیز در روز افتتاحیه آن رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب هشت مقاله از آیدین آغداشلو، احمدرضا دالوند، محمد حسن حامدی، محسن شهرنازدار، احمدرضا نوری، بهنام کامرانی، هادی سیف، جلیل ضیاپور، ۳۵۰ اثر و ۱۰۰ سند از خانواده «پتگر» آورده شده است.

این نمایشگاه جمعه، چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۸ افتتاح خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه تا تاریخ یکم تیر ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در گالری سلام واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، خیابان فیاضی (فرشته)، مجتمع «سام سنتر»، طبقه منفی۱ بازدید کنند. لازم به‌ذکر است که گالری روزهای شنبه تعطیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نمایشگاه هنري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین طلایی برای جبران کمبود خواب؛ چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟

بسیاری از افراد به‌طور مداوم به اندازه کافی نمی‌خوابند و به اصطلاح «کمبود خواب» دارند. اگرچه رفع این مشکل مهم است اما به گفته متخصصان نباید سعی کنید آن را با یک خواب طولانی صبحگاهی در آخر هفته جبران کنید.

در دنیای امروز «آرام گرفتن» به کاری دشوار تبدیل شده و افراد زیادی به خاطر انباشته‌شدن خستگی، برای به خواب رفتن یا بیدار شدن از خواب با مشکل مواجهند.

از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد که خواب طولانی‌تر نیز لزوماً مفید نخواهد بود.

به گزارش روزیاتو، خوب استراحت کردن مهم است زیرا کم‌خوابی با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و چاقی، اضطراب، افسردگی و ضعف عملکرد شناختی مرتبط است.

گای میدوز، موسس و مدیر بالینی «مدرسه خواب» می‌گوید: «این روزها خستگی چیز متعارفی است. ما فراموش کرده‌ایم که چگونه خوب بخوابیم. اکثریت قریب به اتفاق مردم به اندازه کافی نمی‌خوابند.»

کارشناسان برجسته نکات مهمی را در مورد عادات خواب سالم به اشتراک گذاشته‌اند. آنها هشدار داده‌اند که تا دیروقت در رختخواب ماندن می‌تواند تاثیری منفی بر ساعت بدن شما بگذارد.

پروفسور فاستر توضیح داد که پرخوابی، برای مثال در آخر هفته، می‌تواند به معنای از دست دادن نور صبحگاهی باشد.

او هشدار داد که آخر هفته‌ها نباید بیشتر از یک ساعت اضافه بخوابید و همچنین توصیه کرد که اگر کمبود خواب دارید می‌توانید آخر هفته آن را جبران کنید اما نباید بدون وقفه این کار را انجام دهید و ساعت‌های متمادی بخوابید.

گای میدوز توضیح داد: «این کار برای جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی شبانه‌روزی است؛ جایی که درنهایت احساس خستگی و گیجی می‌کنید زیرا سیستم‌های بیولوژیک شما انتظار داشتند که بیدار باشید اما شما هنوز در حال چرت زدن هستید.»

کارشناسان همچنین قوانین طلایی خود را برای جبران کمبود خواب به اشتراک گذاشتند. یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید. این کار در واقع می‌تواند مهمتر از مدت زمان خواب شما باشد. تا دیروقت خوابیدن می‌تواند منجر به عقب راندن ساعت بدن شما شود و صبح روز بعد کارتان برای بیدار شدن و رفتن به محل کار سخت‌تر می‌شود.

به گفته پروفسور فاستر فقط در صورتی که شدیداً نیاز دارید آخر هفته‌ها دیر بیدار شوید و در حالت ایده‌آل این زمان نباید بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد.

به گفته کارشناسان، خلاف آنچه پیش‌تر تصور می‌شد، یک روتین خواب سالم می‌تواند شامل فشردن دکمه اسنوز (Snooze) به معنی به تعویق انداختن بیدار شدن باشد.

مطالعه‌ای در مجله Sleep Research نشان داد افرادی که ۳۰ دقیقه زمان برای بیدار شدن صرف می‌کنند در برخی از تست‌های شناختی عملکرد بهتری داشتند.

اما اگر بیشتر از این چرت می‌زنید و هر ۱۰ دقیقه دکمه اسنوز را فشار می‌دهید و سعی می‌کنید بیشتر بخوابید، گای میدوز توصیه می‌کند که بهتر است یک یا دو ساعت بخوابید.

او توضیح می‌دهد: «خواب تکه‌تکه‌شده، رخوت و کسل بودن را افزایش می‌دهد. بهتر است زنگ ساعت خود را برای زمانی تنظیم کنید که واقعاً می‌خواهید بلند شوید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قوانین طلایی برای جبران کمبود خواب؛ چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تنوع آثار مخاطبان را جذب کرد
  • کشف آثار باستانی در اتاق زیر شیروانی
  • هنر ۴۲ ساله بانوی سنندجی مورد استقبال هنردوستان داخل و خارج کشور
  • عباس عبدی : حباب یکدست شدن حاکمیت ترکید؛ دولت رئیسی سال ۱۴۰۲ را در رویا و خواب گذراند
  • عباس عبدی: حباب یکدست شدن حاکمیت ترکید؛ دولت رئیسی سال ۱۴۰۲ را در رویا و خواب گذراند
  • افتتاح یک گالری تخصصی در موزه فرش
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید
  • نمای آثار ۵۰ هنرمند با مشارکت بیش از ۵ گالری