Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@03:09:40 GMT

لغو قانون تک فرزندی در چین پش از ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۵۱

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، چین امروز-دوشنبه- اعلام کرد که قانون تک فرزندی را تا پایان سال ۲۰۱۸ حذف می‌کند.

در حال حاضر قانون تک فرزندی در چین اجرا شده و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند بیش از یک فرزند داشته باشد.

«بلومبرگ» گزارش کرد مقام‌های چینی به دلیل افزایش میانگین سنی جامعه، قصد دارند تا پایان سال جاری میلادی، قانون تک فرزندی را لغو کرده و به خانواده‌های چینی اجازه دهند هر تعداد فرزند که دوست دارند، داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چین قانون تک فرزندی در چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره یک انتخابات غول پیکر در هند

به گزارش جماران، انتخابات پارلمانی دو و نیم ماهه هند، بزرگترین دموکراسی جهان، آغاز شده است. در نتیجه این انتخابات مشخص خواهد شد که سکان هدایت این کشور در آسیای جنوبی را چه کسی برعهده خواهدگرفت؟

روز شنبه، کمیسیون انتخابات هند  تاریخ برگزاری انتخاباتی را  اعلام کرد که در مقیاس جهانی و تاریخ بی نظیر است. از هیمالیا در شمال تا اقیانوس هند در جنوب، از تپه‌های شرق تا بیابان‌ها در غرب، از بزرگترین شهرهای جهان  تا کوچک‌ترین روستاها، حدود تخمیتی 969 میلیون رای‌دهنده در انتخابات شرکت خواهندکرد. آنها 543 سیاستمدار را برای عضویت در مجلس سفلی پارلمان انتخاب خواهند کرد. انتخابات هند عظیم، رنگارنگ و پیچیده است:

82 روز، هفت مرحله

روند انتخابات که از روز شنبه آغاز شده است به مدت 82 روز تا زمان اعلام نتایج در 4 ژوئن ادامه خواهد داشت. با اعلام  آغاز زمان بندی انتخابات، قوانین کمپین انتخاباتی اعمال می شود و دولت نخست وزیر نارندرا مودی در این دوره نمی تواند سیاست های جدیدی را اعلام کن که بر رای دهندگان و نظر آنها تاثیرگذار باشد.

راجیو کومار، رئیس کمیسیون انتخابات هند گفت که رای گیری در هفت مرحله از 19 آوریل تا 1 ژوئن برگزار می شود. شمارش آرا در 4 ژوئن انجام خواهد شد.

پس از 19 آوریل، تاریخ های دیگر رای گیری 26 آوریل، 7 می، 13 می، 20 می، 25 مه و 1 ژوئن است. برخی از ایالت ها رای گیری را در یک روز کامل می کنند، در حالی که برخی دیگر در چندین مرحله رای گیری خواهند داشت.

در طول سال‌ها، تعداد روزهایی که رای‌گیری طولانی شده است بسیار متفاوت بوده است ؛ از کوتاه‌ترین چهار روز در سال 1980 تا 39 روز در انتخابات 2019، تا 44 روز در سال 2024.

به گفته کمیسر ارشد سابق انتخابات هند، دلیل اصلی انتخابات چند مرحله ای، ضرورت استقرار نیروهای امنیتی فدرال  است که برای بررسی همه چیز از خشونت های مربوط به رای گیری یا تلاش برای تقلب مورد  نیاز هستند.

رئیس مرکز مطالعات رسانه ای مستقر در دهلی نو و یکی از پیشگامان تحقیقات انتخاباتی در هند، می گوید: روند برگزاری انتخابات باید کوتاه شود. هرچه این روند طولانی‌تر باشد، حزب حاکم فرصت بیشتری برای استفاده از زیرساخت‌های دولتی برای تبلیغات دارد.

969 میلیون رای دهنده

تعداد رای دهندگان هند از مجموع جمعیت تمام کشورهای اروپایی بیشتر است. آنها رای خود را از طریق 5.5 میلیون دستگاه رای گیری الکترونیکی در 1.05 میلیون شعبه رای به صندوق خواهند انداخت که برخی از آنها در کوه های پوشیده از برف در هیمالیا، بیابان های راجستان و جزایر کم جمعیت در اقیانوس هند واقع شده اند.

کمیسیون انتخابات حدود 15 میلیون کارمند رای دهی و پرسنل امنیتی را برای برگزاری انتخابات مستقر خواهد کرد. آن‌ها در میان مناطق یخ زده از سرما و بیابان‌ها پیاده‌روی می‌کنند، سوار فیل‌ها و شترها می‌شوند و با قایق‌ها و هلیکوپترها سفر می‌کنند تا مطمئن شوند که هر رأی‌دهنده‌ای می‌تواند رأی خود را به صندوق بیندازد.

یک لایحه انتخاباتی 14.4 میلیارد دلاری

انتظار می رود این گران ترین انتخابات جهان باشد. فردی که  سازمان او مرتباً هزینه های انتخابات سراسری در کشور را تخمین می زند،  به الجزیره گفت: هزینه احزاب سیاسی و نامزدها برای جلب نظر رأی دهندگان احتمالاً بیش از 1.2 تریلیون روپیه (14.4 میلیارد دلار) خواهد داشت. این دو برابر هزینه ای است که در انتخابات 2019 هند خرج شد - 600 میلیارد روپیه (7.2 میلیارد دلار). مجموع هزینه های انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا در سال 2020 نیز 14.4 میلیارد دلار بوده است.

بیشتر هزینه های انتخاباتی هند به طور علنی فاش نشده است. کاندیداها برای جلب نظر رای دهندگان پول بی حساب خرج می کنند. رئیس کمیسیون انتخابات با اشاره به تلاش های نامزدها برای رشوه دادن مستقیم به رای دهندگان با پول، مشروبات الکلی یا  انواع خوراک و پوشاک، گفت که دستگاه نظارت بر انتخابات در تشخیص تراکنش های نقدی ضعیف است.

برگزاری انتخابات در هفتمین کشور بزرگ جهان یک کار پیچیده است. به عنوان نمونه، در سال 2019، کارگزاران  انتخاباتی 300 مایل (482 کیلومتر) را طی چهار روز در جاده‌های کوهستانی و دره‌های رودخانه‌ای پرپیچ‌وخم طی کردند تا یک صندوق رای به یک رای‌دهنده در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش، که هم مرز با چین است، برسانند. پکن مدعی بخشی از این  است و اطمینان از برگزاری انتخابات در آن برای نشان دادن حاکمیت دهلی نو بر منطقه حیاتی است.

مقامات انتخاباتی همچنین یک صندوق رای در ارتفاع 15256 فوتی (4650 متری) در روستایی در شمال ایالت هیماچال پرادش برپا کردند و آن را به مرتفع ترین مرکز رای گیری در جهان تبدیل کردند.

2660 حزب ثبت شده

هند که یک دموکراسی چند حزبی است، حدود 2660 حزب سیاسی ثبت شده دارد. احزابی که در انتخابات رقابت می کنند، هر کدام نمادهایی مانند نیلوفر آبی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، تا نمادهایی مانند فیل، دوچرخه ، شانه تا پیکان را دریافت می کنند. اینها برای کمک به رای دهندگان برای شناسایی آسان نامزدها، در کشوری که تقریباً یک چهارم جمعیت آن سواد ندارند، است.

در سال 2019، هفت حزب ملی، 43 حزب ایالتی و 623 حزب سیاسی به رسمیت شناخته نشده در انتخابات شرکت کردند. احزابی که ردپای قابل توجهی در یک مجلس قانونگذاری ایالتی دارند، به عنوان حزب ایالتی شناخته می شوند. کسانی که در چندین ایالت حضور معناداری دارند، برچسب حزب ملی را دریافت می کنند.

612 میلیون نفر از 912 میلیون واجد شرایط در انتخابات گذشته رای خود را به صندوق انداختند که بالاترین میزان مشارکت رای دهندگان در تاریخ سیاسی هند  را با 67.4 درصد ثبت کرد. مشارکت زنان نیز در سال 2019 به 67.18 درصد تاریخی افزایش یافت.

303 در مقابل 52

قهرمانان اصلی نبرد 2024 نخست وزیر مودی و حزب او هستند که ائتلافی متشکل از چند حزب را تشکیل می دهند.  در سال 2019، حزب مودی با 303 کرسی به پیروزی قاطع دست یافت. ائتلاف آنها  در مجموع 353 کرسی را در اختیار گرفت. در حال حاضر نیز براساس نظرسنجی ها به نظر می رسد که حزب مودی اکثریت را به دست آورد.  با این حال، تاریخ سیاسی هند مملو از مواردی است که احزاب در انتخابات بزرگ ایالتی پیروز می شوند و اندکی بعد آرای ملی را از دست می دهند.

اگر مودی این بار هم برنده شود و پنج سال تمام شود، سومین نخست وزیر طولانی مدت در تاریخ هند خواهد بود. جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر این کشور حدود 16 سال و 9 ماه متوالی و  دخترش ایندیرا گاندی در مجموع حدود 15 سال و 11 ماه حکومت کرد.

 

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره یک انتخابات غول پیکر در هند
  • افتتاحیه برنامه‌های شاد راه نور در یزد
  • واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر
  • واگذاری ۵۵ فرزند به خانواده‌های متقاضیان واجد شرایط
  • رفاقتی از جنس عشق
  • پاسخ یک صاحبنظر به پرسشی راهبردی؛ یک فرزند با کیفیت مهمتر است یا چند فرزند بی کیفیت؟
  • پاسخ یک صاحبنظر به یک پرسش راهبردی؛ یک فرزند با کیفیت مهمتر است یا چند فرزند بی کیفیت؟
  • پاسخ به یک پرسش راهبردی؛ یک فرزند با کیفیت مهمتر است یا چند فرزند بی کیفیت؟
  • ۵۵ کودک بی‌سرپرست در کرمانشاه صاحب خانواده شدند
  • اهمیت مسئله فرزندآوری در تحکیم خانواده