Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تاسیس، تجهیز و راه اندازی درمانگاه‌های تخصصی دیابت، بین معاونت‌های آموزشی، درمان و بهداشت وزارت بهداشت منعقد شد. مجله ديابت

به گزارش وبدا، براساس این تفاهم‌نامه که در راستای برنامه ریزی‌های کلان جهت ارتقای سلامت جامعه و با توجه به اسناد بالادستی نظیر «سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط» و «چارچوب ملی ارایه خدمت در بیماری دیابت» به امضا رسید، دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف شدند که با ایجاد بستر لازم، زمینه دستیابی به اهداف مذکور در حوزه دیابت را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم‌نامه، راه اندازی درمانگاه های تخصصی دیابت زیرمجموعه کلینیک ویژه مستقر در بیمارستان‌های آموزشی یا درمانگاه‌های تخصصی دیابت به شکل مستقل، راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات، بکارگیری پزشک عمومی دوره دیده دیابت یا متخصص داخلی، مشاوره با پزشک فوق تخصص غدد در صورت نیاز جهت طرح درمان یا تغییر آن، تجهیز و استقرار کلینیک زخم پای دیابتی، تجهیز و استقرار واحد آموزش و تغذیه، آزمایشگاه و اتاق احیا و ارجاع به واحدهای تخصصی در دستور کار قرار دارد.

همچنین مقرر شده است پس از اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه به وزارت بهداشت و کمیته تعیین شده جهت پشتیبانی و نظارت بر اجرای این تفاهم‌نامه اعلام شود.

در همین زمینه: یک توصیه برای کنترل قندخون در مبتلایان به دیابت نوع یک اگر مبتلا به دیابت هستید این میوه‌ها را بشناسید جورابی که دمای پای بیماران دیابتی را اندازه می‌گیرد تکنیکی غیرمهاجم برای کنترل قند خون کشف یک چربی موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری چشم دیابتیک رژیم غذایی پرفیبر | احتمال کمک به درمان دیابت نوع ۲

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان

تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری، دانشگاه، ولی عصر (عج) و دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین منعقد شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو ، به منظور ایجاد بسترهای مناسب جهت گسترش همکاری های پژوهشی، فناوری، آموزشی و بهره مندی از مشارکت اساتید به منظور تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه ها، تفاهم نامه ای بین شهرداری رفسنجان و دانشگاه ولی عصر(عج) و دانشگاه آزاد اسلامی در شهرداری رفسنجان منعقد شد.

در این جلسه شهردار و روسای دانشگاه ها با اشاره به حل مسائل شهری از طریق روش ها و نگرش علمی، به نقش مهم اساتید دانشگاهی و ظرفیت علمی آنان در حل مشکلات و معظلات شهری تأکید داشتند. 

این تفاهم نامه در چند بند و ماده تنظیم شد و مهمترین موضوعات آن در زمینه همکاری های علمی و پژوهشی و انجام طرح های تحقیقاتی و برگزاری دوره ها و سمینارهای مشترک و غیره است.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام خمینی مهاباد به دستگاه انژکتور سی تی اسکن
  • تفاهم‌نامه برای توسعه فناوری و نوآوری در زمینه آب و فاضلاب
  • راه اندازی شش ایستگاه سلامت نوروزی در استان همدان
  • تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه کشاورزی روسیه
  • تفاهم غول‌ های ژاپنی برای تولید خودروی برقی
  • آذربایجان شرقی در ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع یک کار ماندگار انجام دهد
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • نحوه فعالیت مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در تعطیلات نوروزی
  • تاسیس داروخانه در ملک مسکونی چه شرایطی دارد؟
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان