Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@12:28:25 GMT

۱۱ ادعای نادرست ترامپ در پنج توئیت +عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۶۸

۱۱ ادعای نادرست ترامپ در پنج توئیت +عکس

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته طی ۳۳ دقیقه پنج توئیت را منتشر کرد که در مجموع حاوی ۱۱ مطلب نادرست بودند.

خبرگزاری تسنیم: شمار سخنان نادرست، غیردقیق و یا حتی دروغ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده صدای رسانه‌های اصلی و مشهور آمریکایی را در هم آورده است. در آخرین مورد سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی ۵ توئیتی که ترامپ دیروز یکشنبه منتشر کرد، پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
طبق گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در این ۵ توئیت ۱۱ مسئله نادرست [دروغ]را مطرح کرده است.

در این گزارش آمده است که ترامپ دیروز یکشنبه بین ساعت ۹:۰۴ صبح تا ۹:۳۷ صبح - به وقت محلی - ۵ توئیت منتشر کرد که همگی درباره این مضمون بود که ترامپ به صورت غیرمنصفانه‌ای از سوی رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در معرض اتهام قرار گرفته است، در حالی که مولر و اف‌بی‌آی به جرایم دموکرات‌ها توجهی نمی‌کنند. اما نکته اینجاست که این توئیت‌ها سرشار از مطالب نادرست یا دروغ بود.

در توئیت اول، ترامپ عنوان کرده بود:  

«اوضاع دارد مسخره می‌شود. نیویورک‌تایمز شکست‌خورده و حقه‌باز (البته مانند هیلاری کلینتون حقه‌باز نیست) مطلبی بلند و خسته‌کننده درباره بزرگترین جوینده موهومات در جهان [رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه]منتشر کرده که نشان می‌دهد وی چیزی درباره روسیه و من نیافته است، و هم‌اکنون در حال کندوکاو درباره بقیه جهان است!

ترامپ در این توئیتر به یکی از مقاله‌های نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند که در آن جزئیاتی از دیدار پسر ترامپ و رابط یکی از شاهزادگان عرب در سال ۲۰۱۶ ارائه شده است، دیداری که طی آن فرد رابط از تمایل شاهزادگان عرب برای کمک به ستاد تبلیغاتی ترامپ سخن گفته بود. ترامپ در این توئیت همچنین به یکی دیگر از مقالات اخیر نیویورک‌تایمز اشاره کرده است که در آن به ریشه‌های آغازین تحقیقات اف‌بی‌ای درباره مداخلات روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و همکاری احتمالی آن‌ها با ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ پرداخته بود.

ترامپ در این توئیت به جمله‌ای در مقاله نیویورک‌تایمز ارجاع دادهاست، جمله که حاوی این مطلب است: «یک سال و نیم بعد از ماجرا، هیچ اطلاعات درباره ارتباط مشاوران ترامپ با هکر‌ها یا ارتباط شخص ترامپ با تلاش‌های مختل‌کننده دولت روسیه به صورت علنی منتشر نشده است». این در حالی است که در این جمله آمده هنوز هیچ شواهدی علنی (شده‌ای) وجود ندارد و اینکه اینکه تحقیقات همچنان ادامه دارد. در نتیجه ادعای ترامپ در توئیتش نادرست است.

در توئیت دوم، ترامپ عنوان کرده بود:  

... [هزینه]جستجوی موهومات به زودی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار می‌شود، که شامل [تیمی متشکل از]۱۳ دموکرات عصبانی و شدیدا دچار تناقض و دو نفر دیگر می‌شود که به مدت ۸ سال برای اوباما کار می‌کردند. متوقفش کنید! آن‌ها هیچ مورد از همکاری با روسیه و هیچ مورد از مانع‌تراشی را نیافتند، اما به دنبال فساد نمی‌روند ...

این توئیت نیز مبتنی بر یک امر غیرواقعی است، آن هم هزینه ۲۰ میلیون‌دلاری تحقیقات رابرت مولر است. آخرین آمار موجود از هزینه‌های تحقیقات تیم تحت رهبری رابرت مولر مربوط به دسامبر گذشته (آذر سال گذشته) است که برابر با ۶.۷ میلیون دلار بوده است.

همچنین ادعای ترامپ درباره حضور ۱۳ عضو دموکرات در تیم تحقیقات رابرت مولر نادرست است. طبق داده‌های جمع‌آوری شده از سوی واشنگتن‌پست، ۵ نفر از ۱۶ عضو شناخته شده تیم رابرت مولر در سال ۲۰۱۶، پول‌هایی را به ستاد تبلیغاتی هیلاری کلینتون اهدا کرده بودند. نیویورک‌تایمز نیز گزارش داده بود که ۹ تن از ۱۷ وکیل شناخته‌شده عضو تیم رابرت مولر در گذشته پول‌هایی را به دموکرات‌ها اهدا کرده بودند. در گزارش واشنگتن‌پست هم آمده بود که از ۱۸ وکیل شناخته شده در تیم رابرت مولر، نیمی از آن‌ها هیچ پولی به هیچ کس نداده‌اند. همچنین پنج تن از آن‌ها کمتر از ۱۰۰۰ دلار کمک کرده بودند. همچنین دو تن از وکلایی که به جمهوری‌خواهان کمک‌های مالی کرده‌اند، بیش از دیگر اعضای تیم تحقیقات مولر در این زمینه خرج کرده‌اند.

همچنین در توئیت ترامپ مشخص نیست که آن «دو نفری» که هشت سال برای اوباما کار می‌کردند، چه کسانی هستند، هرچند احتمالا یکی از آن‌ها خود رابرت مولر، بازپرس ویژه است. مشکل اینجاست که مولر در زمان جورج بوش پسر به ریاست اف‌بی‌آی منصوب شد و اوباما تنها وی را برای ادامه دوره ده‌ساله ریاستش بر اف‌بی‌آی حفظ کرد.

ترامپ همچنین عنوان کرد که مولر در تحقیقات خود هیچ ارتباط و همکاری [بین ستاد تبلیغاتی ترامپ و روس‌ها]نیفاته است، اما این عبارت چندان دقیق نیست. تحقیقات همچنان ادامه دارد و یافته‌های مولر هنوز علنی نشده‌اند.

در این توئیت نیز ترامپ ۴ مطلب نادرست گفته شده است.

در توئیت سوم، ترامپ عنوان کرده بود:  

در ستاد تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون بود که وی ۳۳ هزار ایمیل را حذف کرده بود، در زمانی که وزیر خارجه بوده ۱۴۵ میلیون دلار پول دریافت کرد و به همسر مک‌کابه ۷۰۰ هزار دلار پرداخت کرد (و به همراه مورد تری اِم از چنگ اف‌بی‌آی در رفته است) و موارد اینچنین بیشتر. جمهوری‌خواهان و آمریکایی‌های واقعی باید پیگرد سخت‌گیرانه این کلاهبرداری را آغاز کنند.

نکته اول درباره این توئیت این است که هیلاری کلینتون ۳۳ هزار ایمیل را پس از آن حذف کرد که وی و وکلایش مصمم شدند که ارتباطات شخصی و خصوصی او با کارش به عنوان وزیر خارجه هیچ ارتباطی نداشته باشد.

نکته دوم مربوط به عدد ۱۴۵ میلیون دلار است که در واقع ارجاعی به تمامی مبلغ اهدا شده به بنیاد کلینتون از سوی ۹ نفری است که زمانی در یک شرکت روسی و با اجازه وزارت خارجه آمریکا اکثریت سهام یک شرکت اوکراینی مستقر در کانادا که دارای منافع تجاری در آمریکا بود، سرمایه‌گذای کرده بودند. مشکل اینجاست که با وجود ادعای ترامپ، این مبالغ زمانی به بنیاد کلینتون اهدا شده است که هنوز ایده وزیر خارجه شدن هیلاری مطرح نشده بود و این وزارت‌خانه یکی از ۹ نهادی بود که این قرارداد را تأیید کرده بود.

اصرار ترامپ مبنی بر اینکه فردی در ستاد تبلیغاتی هیلاری ۷۰۰ هزار دلار به همسر آندرو مک‌کابه، رئیس وقت اف‌بی‌آی، در ازای کنار گذاشتن تحقیقات پرداخت کرده بود نیز مسئله‌ای نادرست است. همسر مک‌کابه در سال ۲۰۱۵ برای راه یافتن به سنای ایالتی ویرجینیا تلاش می‌کرد؛ و یکی از اهداکنندگان اصلی کمک‌های انتخاباتی در این ایالت ۵۰۰ هزار دلار به وی پرداخت کرد، با این حال وی نهایتا در رقابت‌ها شکست خورد. همچنین هیچ شاهدی مبنی بر دخالت کلینتون در این ماجرا وجود ندارد.

در توئیت چهارم، ترامپ گفته است:‌  

هم‌اکنون که جوینده‌های موهومات مسئله روسیه را رها کرده است و در حال جستجو درباره بقیه جهان هستند، باید به آسانی بتوانند وارد انتخابات میان‌دوره‌ای شوند جایی که می‌توانند صدماتی را به حزب جمهوری‌خواه وارد کنند. درباره سوءاستفاده دموکرات‌ها از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، ایمیل‌های گم‌شده و پرونده تقلب نگران نباشد!

برخلاف نوشته ترامپ، مولر تحقیقات خود درباره روسیه را رها نکرده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که تاکنون ۵ تن از افراد حاظر در حلقه‌های ستاد انتخاباتی ترامپ به گناه خود اقرار کرده‌اند و در حال همکاری با مولر هستند.

مسئله سوءاستفاده دموکرات‌ها از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی نیز مبهم است، هرچند که وی چندین بار عنوان کرده است که اوباما دستور استراق سمع در برج ترامپ را طی دوران رقابت‌های انتخاباتی صادر کرده است و اینکه اف‌بی‌ای یک خبرچین را درون ستاد تبلیغاتی وی جای داده است.

درباره ایمیل‌های گم شده نیز، مشخص نیست که ترامپ در خصوص چه نوع جرمی، اتهاماتی را مطرح می‌کند. ادعای ترامپ درباره پرونده خیابانی و تقلب نیز دقیق نیست. بیشتر عناصر این پرونده از سوی یک جاسوس پیشین انگلیسی جمع‌آوری شده و از سوی اف‌بی‌آی نیز تأیید نشده است.

در این توئیت هم سه ادعای نادرست بیان شده بود.

در توئیت پنجم، ترامپ عنوان کرده بود:  

در وسط این چنین فسادی که کمیته ملی دموکرات‌ها از تحویل دادن هارد‌ها به اف‌بی‌آی خودداری کرد، چه اتفاقی برای سرور‌ها رخ داده است؟ آن‌ها صبح زود به زور وارد خانه‌ها و دفاتر می‌شوند، اما از گرفتن سرور‌ها هراس دارند؟

این توئیت تقریبا دقیق است، اینکه اف‌بی‌آی تأیید کرده است که کمیته ملی دموکرات‌ها درخواستشان را در خصوص سرور ایمیل‌ها - که از سوی هکر‌های روسی مورد نفوذ قرار گرفته‌اند - رد کرده است.

اما اشاره ترامپ به یورش اف‌بی‌ای به خانه و دفاتر افرادی همچون پل مانافورت و مایکل کوهن فاقد برخی نکته‌ها است. نیرو‌های انتظامی نمی‌توانند به زور وارد خانه‌ها نمی‌شوند. آن‌ها براساس مجوز جستجو به خانه‌ها یورش می‌برند - که فرآیندی کاملا مبتنی بر قانون است.

در این توئیت هم یک نکته نادرست از سوی ترامپ بیان شده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QfJ

منبع: فردا

کلیدواژه: ادعای نادرست ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۶ سال سابقه نمایندگی در کارنامه اش سبب نشده تا با دقت و وسواس یک سیاستمدار اظهارنظر کند، او در همه این سال های رفت و آمدش به بهارستان بر یک مدار حرکت کرده است؛ مدار تندروی.

اما این تنها نکته بارز در کارنامه «جواد کریمی قدوسی» یا همان نماینده مشهد یا همان عضو جبهه پایداری نیست، او حتی این مهارت را دارد که علاوه براینکه با غلط املایی درباره مسائل مهم امنیتی و هسته ای یادداشت یا توئیت منتشر کند، این عادت را هم دارد که گاه و بیگاه برخی ادعاها درباره مسائل امنیتی، نظامی و هسته ای مطرح کند، فارغ از آنکه صحت داشته باشد یا نه. ادعاهایی گاها پرهزینه و جنجال برانگیز.

ادعاهای واهی درباره موضوعات امنیتی و نظامی ایران

او در همین روزهایی که کشور درتب و تاب تنش های اوج گرفته بین ایران و اسرائیل است، موبایل به دست شده و یکی بعد از دیگری توئیت هایی را منتشر می کند. او چند روز پیش و در روزهایی که بخش های امنیتی و نظامی کشور درحال تصمیم گیری درباره نحوه پاسخگویی به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بودند، ناگهان توئیتی را منتشر کرد و نوشت؛ «بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده، این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیتهای جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبر شکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.»

این ادعا با واکنش هایی در فضای مجازی روبرو شده و بسیاری این نماینده را بخاطر این توئیت تقبیح کردند و آن را گرا دادن به اسرائیلی ها دانستند.

او اما گویا این روزها که از عدم حضورش در مجلس آینده مطمئن شده تلاش دارد در فضای مجازی خود را زنده نگه دارد و چه راهی برای چهره پرحاشیه جز او بهتر از توئیت های خیالی و جنجالی زدن.

او طی روزهای اخیر بازهم توئیتی را منتشر کرد که حاشیه ساز شد. کریمی قدوسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.» پس از انتقاداتی که از سوی فعالان سیاسی و رسانه ای به این توئیت شد، او بدون اینکه از حرف خود عقب نشینی کند، بازهم روز گذشته در توئیتی با هشتگ اقتدار ایران نوشت: « در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.»

این توئیت هم به مثابه توئیت های قبلی با انتقاداتی همراه شد. علی قلهکی هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، اینکه دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید...

او در فیلمی که ساعاتی پیش از او منتشر شده، نیز به جای آنکه به تصحیح اشتباه خود بپردازد ادعایش درباره مسائل هسته ای ایران را با جزئیاتی دیگر تکرار کرده است. او می گوید؛ «بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.»

کریمی قدوسی ادامه داد: «اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

او در بخشی دیگر از اظهارات می گوید؛«همچنان در فتواهای مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرمودند که در هر سطحی ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.»

این اظهارات کریمی قدوسی با واکنش جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روبرو شد که با کنایه به او نوشته است؛« ول کن تو را به علی. ‏الان اومدی ابروش درست کنی زدی چمشم کور کردی که! ‏از یک هفته رسیدی به نصف روز؟ ‏بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!! ‏شنیدم جایی گفته بودی رشیدی نفوذی اسرائیله! ‏آورنده خبر آدم موثق و خداترسی بود، اما همینجا میگم، من حلالت کردم، ‏ولی ‏خدا جای حق نشسته.»

از ظریف و روحانی تا خاتمی و مهدی هاشمی

این چهره وفادار به مشی پایداری ها، در طرح ادعاهایی که صحت آن از سوی نهادهای رسمی تایید نمی شود هم ید طولایی دارد، ادعاهایی که خوراک خوبی برای جنجال سازی های رسانه ای خاصه رسانه های خارج از کشور بوده اند.

یک روز مدعی گذراندن سربازی ظریف در ارتش آمریکا می‌شود و روز دیگر از سقیفه‌سازی حسن روحانی و دیدار خاتمی با فرمانده ناتو می‌گوید.

او در جریانات اعتراضات مردم در انتخابات ۱۴۰۱ مدعی شده بود: «در طی شصت روز آمار حضور اغشتشاگران در خیابان، ۵۰۰ هزار نفر بوده است. البته اگر یک نفر ده بار هم آمده ده بار در آمار وارد شده. اوج این حضور در یک روز ۴۵هزار نفر بود. (طبق آمار غیر رسمی ۳۱۰ هزارنفر کل جمعیت اغتشاشگران بودند که می شود) گفتند نمادهای حاکمیتی باید سقوط کند. یکی از نمادها مشهد است. قرار بود برای یکی از سران قوا در مشهد حادثه هفت تیر ۶۰ تکرار شود. آخرین مرحله هم ورود پنتاگون بود. در سال ۸۸ هم نقشه همین بود. مرحوم فیروز آبادی در سال ۸۸ در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت خاتمی در فتنه ۸۸ با فرمانده ناتو دیدار داشت و از آنها خواستند کار ما در داخل که جلو رفت شما وارد شوید. اکثر دستگیرشدگان یک یا دو شب نگهداری شدند بعد با تعهد والدین آزاد شدند. اما از میان بازداشتیهای هدفمند که ادامه هم دارد ۱۸٪ آنها آموزش دیده اند. تمام این ارتباطات بدست آمده که به عنوان مستندات بیانیه دو دستگاه اطلاعاتی در آینده منتشر می شود. ۷۰ درصد دستگیر شدگان دیپلم و زیر دیپلم بوده اند. ۶۷ درصد اهل شرب خمر بوده اند. از این شاربان خمر ۴۷ درصد دائم الخمر بودند. اکثر اینها معتاد به موارد مخدر گل بودند. درصدی از زنان بازداشت شده اهل فحشا بودند. همانکس که خودکشی کرد یکی از همین افراد بود. ۸۰ درصد اینها خارج از کشور را بهشت می دانند. خانم مولاوردی معاون روحانی طرحی داشت و می خواست فاحشه ها را بیمه کند.»

اما این تنها ادعای کریمی قدوسی درباره اعتراضات نبود، او پس از آتش گرفتن بخشی از زندان اوین در سال ۱۴۰۱ مدعی شد: «فردی با چاقو خود را به بند مهدی هاشمی رفسنجانی می‌رساند و در صددکشتن او برمی‌آید، اما مهدی هاشمی از دو روز قبل به درخواست خودم از آن بند جابه‌جا شده بود!»

این نماینده مجلس حتی حسن روحانی را هم از گزند ادعاهای خود در امان نگذاشت و در جریان رد صلاحیت او در انتخابات خبرگان مدعی شد: «کسی که استعداد و اراده سقیفه سازی را داشت توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شد.»

کریمی قدوسی که طلایه‌دار ادعاهای تکذیب‌شده است، پیش از این هم در اظهارنظری رسماً حسن روحانی را به «خط‌گرفتن» از سرویس جاسوسی MI۶ متهم کرده و گفته بود: «یکی از پرونده‌های مهم در نهاد ریاست‌جمهوری نفوذ ام‌آی‌سیکس انگلستان از طریق اسماعیل سماوی، خواهرزاده رئیس‌جمهور بود. این سرویس جاسوسی مرتب به خواهرزاده روحانی زنگ می‌زد و خط‌مشی و مواضع رئیس‌جمهور را به خواهرزاده‌اش دیکته می‌کرد. پرونده این فرد همچنان در دادسرای رسانه در جریان است. امیدواریم قوه قضائیه در خصوص این پرونده به مردم اطلاع‌رسانی کند و بگوید که چگونه رئیس‌جمهور برای بازداشت خواهرزاده خود، قوه قضائیه را تهدید می‌کرد.»

موضوعی که با واکنش پایگاه ریاست‌جمهوری مواجه شد و یک منبع آگاه گفته بود: «حتی هم‌جناحی‌های ایشان هم عمدتاً روی اظهارات ایشان حساب باز نمی‌کنند و اذعان دارند که وقتی ایشان ادعایی علیه کسی مطرح می‌کند، به اعتبار تجارب متعدد دروغ‌گویی و خلاف‌گویی ایشان در گذشته، ادعایش فاقد صحت، عقلانیت و حتی ظرافت‌های مرسوم دروغ‌گویی است.»

او همچنین در اواخر سال گذشته پس از آنکه ظریف گفته بود، قدرت مردم از قدرت موشک بالاتر است؛ ادعاهای عجیبی را درباره وزیر خارجه سابق مطرح کرد. کریمی قدوسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏از کسی که با فرار از مردم و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس سربازی‌اش را در ارتش آمریکا خدمت می‌کند و با امریه آن‌ها کارمند رسمی سازمان ملل می‌شود و با دریافت تابعیت خود و فرزندانش از آمریکا به وزارت خارجه ایران نفوذ داده می‌شود و دیکته آمریکا در برجام را نخوانده امضاء می‌کند، و مردم ایران را دانسته در بزرگترین تنگی معیشت قرار میدهد؛ جای تعجب نیست که در نقطه عطف قدرت مردم و سپاه و مقاومت توان موشکی ملت ایران را به چالش بکشد. خائن و خیانت و نفاق شاخ و دم ندارد.

سردمدار گاف‌های املایی در توئیتر

اما حواشی محمد جواد کریمی قدوسی فقط به ادعاهای او محدود نمی‌شود. او در زمره نمایندگانی است که گاها طرز نوشتن و غلط‌های املایی‌اش دستمایه طنز در فضای مجازی می‌شود. کریمی قدوسی که سال ۹۲ در اعتراض به توافق هسته‌ای طرح دو فوریتی تهیه کرده بود در آن " معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای" (NPT ) یعنی (Nuclear Non- Proliferation Treaty ) را «MPT » نوشته بود.

البته او از این اشتباه درس نگرفت و سال ۹۹ بار دیگر در توئیترش وقتی داشت با توپ پر به دولت روحانی انتقاد می‌کرد به جای «PMD » نوشت «PND» و این موضوع دوباره به یک سوژه تبدیل شد.

کریمی قدوسی که گویا تمایلی ندارد به این غلط‌های املایی پایان بدهد در مهرماه ۱۴۰۰ نیز گاف عجیب و غریب‌تری داد و این‌بار در نوشتن کلمات فارسی غلط املایی داشت و به جای «آمر» نوشت «عامر». او در توئیترش نوشته بود: «ریاست محترم قوه قضائیه ملت تقاضا دارند دادگاه برگزار شده برای سیف و عراقچی که منجر به صدور حکم قطعی شد برای معرفی خیانت مار بزرگ به ملت پخش شود تا عامل و عامر اصلی سقوط ارزش پول ملی رسوا گردد.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898707

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • توئیت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر