Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:1 ۷۶۰ هزار خانوار یعنی حدود ۳۰ درصد به خانوارهای تحت پوشش1 نهادهای حمایتی اضافه می‌شوند که در این برنامه فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستورکار است.علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه برنامه کاهش فقر را برای نخستین بار در برنامه بودجه بردیم و کاهش فقر را از کارهای یک بعدی و یکجانبه به سمت بسته کاهش فقر پیش بردیم و مهمترین تصمیمی که گرفته شد این بود که ما اکنون ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش داریم که با بعد خانوارشان رقمی حدود ۱۰ میلیون نفر می‌‌‌شوند و تصمیم گرفته شد ۷۶۰ هزار خانوار را هم به آن اضافه کنیم یعنی ۳۰ درصد به خانوارهایی که زیرپوشش حمایتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روش تغییر پیدا کرد، نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی پشت نوبتی اینها خواهند بود و علاوه بر این، کمیته‌‌‌هایی را در شهرستان‌‌‌ها تشکیل دادیم که اعضای آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است و سازمان‌‌‌های مردم‌‌‌نهادی که در زمینه فقرزدایی کار می‌‌‌کنند آنها را هم اضافه و این سازمان‌‌‌ها را هم دخیل می‌‌کنیم تا افراد تحت پوششی که این سازمان‌‌‌ها می‌‌شناسند را هم بکار بگیریم.

وزیر کار ادامه داد: این تصمیم از این جهت خواهد بود که ما سازمان‌‌‌های مردم‌‌‌نهاد را هم وارد چرخه کار می‌‌‌کنیم و با دقت بیشتر و هزینه‌‌های کمتر، بحث کمکرسانی را دنبال می‌‌‌کنیم، ضمن اینکه این کار فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستورکار است.

ربیعی اضافه کرد: در بحث بسته کاهش فقر، ما امسال برنامه‌‌‌ریزی کردیم و از روستاها شروع خواهیم کرد و اشتغال روستایی را با یک اولویتی برای مددجوها و افراد تحت پوشش سازمان‌‌‌های مردمی و نهادها قرار می‌‌‌دهیم.

وی ادامه داد: این افراد ثبت‌‌‌نام می‌‌‌کنند و تضامین لازم را هم سازمان‌‌‌های مردم‌‌‌نهاد می‌‌‌دهند و دیگر بانک‌‌‌ها تضمینی نخواهند گرفت.

وزیر کار افزود: پیش‌‌بینی کردیم که بیش از ۱۰۰ هزار یا ۱۵۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش را در طرح وام روستائیان قرار دهیم که این افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

ربیعی اضافه کرد: در واقع سازمان فنی و حرفه‌‌‌ای آنها را آموزش خواهند داد و آماده وام‌‌‌گیری خواهند شد و سازمان‌‌‌های مردم‌‌‌نهاد مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به عنوان مددکار، این روند را دنبال خواهند کرد. سقف این وام متناسب با طرح‌‌‌هایشان خواهد بود اما این افراد معمولاً وام‌‌‌های خُرد می‌‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با آن تصمیمی که برای افزایش مددجوها گرفتیم، اکنون یک خانوار پنج نفره حدود ۷۰۰ هزار تومان با یارانه‌‌‌اش خواهد گرفت که ما فکر می‌‌کنیم حداقل دستمزد است.

ربیعی افزود: در بحث بسته تأمین مسکن نیز حدود ۱۹ هزار واحد ما امسال تأمین مسکن حمایتی خواهیم داشت که در بحث حمایتی آن را دنبال می‌‌‌کنیم البته مسکن معلولان را بنیاد مسکن دنبال می‌‌کند.

وی اضافه کرد: در زمینه امنیت غذایی و سبد غذایی نیز در روستاها برای مبارزه با سوءتغذیه، امسال بودجه پیش‌‌‌بینی کردیم و در زمینه حمایت تحصیلی و بازماندگان از تحصیل نیز هزینه تحصیل مددجویان تأمین می‌‌‌‌شود و جزو بسته حمایتی ماست و ما آن را دنبال می‌‌کنیم.

وزیر کار افزود: در بحث ایجاد سیستم تأمین اجتماعی نیز حدود ۳۳۵ هزار نفر را در پوشش تأمین اجتماعی از افراد و نهادهای حمایتی قرار دادیم که این افراد به هر حال به سالمندی که رسیدند از نظام تأمین اجتماعی منتفی خواهند شد.

ربیعی گفت: امسال حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه کردن آنها تأمین اعتبار کردیم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌‌ها برنامه‌‌های خود دولت است که از سال ۹۶ بخشی را اجرا کردیم و ادامه آن در سال ۹۷ برعهده وزارت کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است و دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: ما از بی‌‌‌‌نظمی در مسائل رفاهی به سمت یک نظم و براساس یک نظریه توانمندسازی رسیدیم و ابعاد مختلف را هم در نظر گرفتیم؛ اعم از بخش درمان، آموزش مسکن، اشتغال و معیشت را مدنظر داریم که یک بسته کامل همدیگر را معنا کند و اکنون نیز روی چرخه توانمندسازی کار می‌‌‌کنیم که زیرساخت‌‌‌های آن در دولت قبل بود و در این دولت نیز مبارزه با فقر مطلق و امحای فقر را کار می‌‌‌کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: علی ربیعی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ از ۲ میلیون تا ۷ میلیون تومان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارد به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستانهای چابهار، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیل زده جنوب استان با سرعت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می دانیم از مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: بر این اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

وی با بیان اینکه مستمری با توجه به بعد خانوار واریز می شود، گفت: برای خانوارهای یک نفره دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان، خانوارهای دونفره سه میلیون و ۲۷۶ هزار تومان، خانوارهای سه نفره چهار میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان، خانوارهای چهار نفره پنج میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان، و خانوارهای پنج نفره هفت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت شده است.

کد خبر 839700 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان سازمان بهزیستی

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای توزیع کود فصل کشت جدید
  • دستمزد، اقلام خوراکی خانوار کارگری را هم پوشش نمی‌دهد
  • برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی در بهزیستی شاهین دژ
  • مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ از ۲ میلیون تا ۷ میلیون تومان
  • افزایش سه برابری مستمری سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد
  • افزایش ۴۱ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در کوهبنان
  • دسترسی ۲۰۵ خانوار از مناطق روستایی بروجرد به شبکه ملی اطلاعات