Web Analytics Made Easy - Statcounter

عناصر تروریستی تا ظهر امروز همه تمامی پایگاه‌ها، انبارهای سلاح و اسناد خود را در مناطق اشغالی به آتش کشیدند تا هیچ اثری از آنان در جنوب شهر دمشق باقی نماند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از چند هفته درگیری سنگین با عناصر تروریستی داعش در جنوب دمشق موفق شدند تمامی مناطق آلوده را به کنترل خود در بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق اشاره کرد و گفت: نیروهای سوری و مقاومت اواخر هفته گذشته تیرخلاص را بر پیکره تروریست ها در محله های «حجرالاسود، التقدم و اردوگاه یرموک» وارد آوردند.

این منبع میدانی با بیان این که سرکرده های گروه تروریستی داعش از اوایل هفته جاری برای خروج از مناطق اشغالی چراغ سبز نشان دادند، گفت: با تنگ تر شدن حلقه محاصره، تروریست ها برای انتقال به شرق استان حمص و صحرای دیرالزور اعلام آمادگی کردند.

نقشه میدانی دمشق
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی با توضیح این که پیشروی گسترده نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین در جنوب دمشق منجر به تسلیم شدن تروریست ها شد، افزود: عصر روز گذشته، در مرحله نخست توافق، زنان و کودکان اسیر توسط تروریست ها آزاد و در ادامه پیکر مطهر شهدا به نیروهای ارتش سوریه تحویل داده شد.

این منبع میدانی با بیان این که مذاکرات میان طرفین به صورت غیر رسمی در جریان بود، تصریح کرد: عملیات آزادی کودکان، زنان و انتقال پیکر شهدا پیش از ظهر امروز به پایان رسید و همزمان عناصر تروریستی از محله «حجر الاسود» خارج و به اردوگاه یرموک انتقال داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته در مرحله نخست توافق، گروهی از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود از جنوب دمشق خارج شدند تا زمینه برای ادامه توافق به صورت همزمان فراهم شود.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی تا ظهر امروز همه تمامی پایگاه ها، انبارهای سلاح و اسناد خود را در مناطق اشغالی به آتش کشیدند تا هیچ اثری از آنان در جنوب شهر دمشق باقی نماند.

در نهایت عصر امروز تمامی عناصر تروریستی داعش به همراه اعضای خانواده خود از مناطق اشغالی در محله های «حجرالاسود، التقدم و اردوگاه یرموک» خارج و به شرق استان حمص و غرب استان دیرالزور انتقال داده شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ اتوبوس حامل عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان از جنوب شهر دمشق خارج شدند تا آرامش پس از ۷ سال به پایتخت سوریه بازگردد.

به گزارش مشرق، با خروج تروریست های داعش از جنوب دمشق، نیروهای متخصص برای پاکسازی مناطق آلوده از تله های انفجاری وارد عمل شدند؛ در حال حاضر، تمامی استان دمشق پس از ۷ سال به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی اردوگاه یرموک پایان داعش تحولات سوریه تحولات منطقه داعش دمشق زینبیه دمشق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضائی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوان عالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضائی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرایم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضائی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضائی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضائی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

کد خبر 6082034

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک + فیلم
  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق