Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@05:05:05 GMT

ترامپ به دنبال نابودی همه میراث اوباما است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۹۶

ترامپ به دنبال نابودی همه میراث اوباما است

ساعت 24- مسئول ﭘﯿﺸﯿﻦ ‏پرونده اﯾﺮان در وزارت امور ﺧﺎرﺟﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 24، ضمن ابراز تاسف از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج یکجانبه از توافق هسته ای با ایران، گفت: ترامپ می خواهد تمام میراث بر جای مانده از دوران باراک اوباما را نابود کند.

مسئول ﭘﯿﺸﯿﻦ ‏پرونده اﯾﺮان در وزارت امور ﺧﺎرﺟﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 24، ضمن ابراز تاسف از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج یکجانبه از توافق هسته ای با ایران، گفت: ترامپ می خواهد تمام میراث بر جای مانده از دوران باراک اوباما را نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان لیمبرت می گوید : این تصمیم ترامپ بسیار عجیب است. من واقعا از این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا ناامید شدم. این توافق از نظر من یک نماد بود. نمادی بود که 34 یا 35 سال اوضاع تنش آلود میان آمریکا و ایران را تغییر داد. این توافق، موجب شد که بعد از سه دهه، دو طرف پشت میز بنشینند و به جای توهین، به حرف های هم گوش دهند.

لیمبرت گفت: ترامپ می خواهد تمام میراث بر جای مانده از دوران باراک اوباما را نابود کند. او (ترامپ) می گوید چون این توافق را اوباما امضا کرده است پس توافق خوبی نیست. من بهترین و حرفه ای ترین مذاکره کننده در جهان هستم و می توانم توافق بهتری نسبت به این به دست بیاوم.

جان لیمبرت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 یکی از دیپلمات های گروگان ماجرای اشغال سفارت آمریکا در تهران بود، در این باره نیز گفت: آنچه که بیش از سه دهه است روابط آمریکا و ایران را بحرانی کرده است، ماجرای گروگان گیری بود. این بحران که در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر رخ داد، روابط دو کشور را به شدت بر هم ریخت و این موضوع همچنان ادامه دارد. البته درست است که ما و خانواده مان روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما قربانیان حقیقی این ماجرا ما نبودیم بلکه مردم ایران بودند و آنها آسیب های زیادی از این بابت متحمل شدند.

لیمبرت امیدوار است که کشورهای اروپایی بتوانند توافق هسته ای با ایران را حفظ کنند تا مردم این کشور آسیب زیادی نبینند.

رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

کد خبر 6080990 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان