Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@10:29:35 GMT

آغاز انتخابات عراق در دولت آباد تهران (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۷۱۸

آغاز انتخابات عراق در دولت آباد تهران (+عکس)

  سفیر عراق در تهران با اشاره به مشارکت عراقی‌های مقیم ایران در انتخابات پارلمانی این کشور، تصریح کرد: برخلاف برخی از تبلیغات که گفته می‌شد مشارکت در انتخابات کم‌رنگ خواهد بود اما مشاهده کردیم که افراد واجد شرایط حتی قبل از باز شدن مراکز انتخاباتی برای شرکت در انتخابات به این مراکز مراجعه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، «راجح الموسوی» صبح روز پنج‌شنبه در اولین روز برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در تهران در حوزه انتخابیه دولت‌آباد با بیان اینکه عراقی‌های مقیم ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که آینده و سرنوشت‌ کشورشان برایشان مهم است، تصریح کرد: این مشارکت گسترده سوپاپ اطمینانی برای آینده عراق است. با این مشارکت پارلمان خوب و فعال در عراق تشکیل خواهد شد و این پارلمان نیز ان‌شاءالله دولتی را انتخاب می‌کند که بتواند خواسته‌های مردم عراق را محقق کند.

 

وی که در مراسم افتتاح برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ایران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی در ارتباط با تصمیم اخیر ترامپ جهت خروج از برجام و موضع دولت عراق در این ارتباط، تصریح کرد: وزارت خارجه عراق در مورد این تصمیم ترامپ بیانیه‌ای صادر و آن را محکوم کرد. این قراردادی است که برای تحقق آن سال‌ها مذاکره و تلاش شده است ولی متاسفانه آمریکا از آن خارج شد.

این دیپلمات ارشد عراقی در ایران با بیان اینکه عراق معتقد است این توافقنامه دستاوردی بزرگ برای امنیت بین‌الملل بود، تصریح کرد: ما امیدواریم که اوضاع به شکل مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و برجام ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، همچنین در این مراسم حیدر الحسینی رییس ستاد برگزاری انتخابات عراق در ایران با بیان اینکه انتخابات پارلمانی عراق در ایران در 9 استان و 14 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که حدود 60 درصد از شهروندان عراقی واجدالشرایط که در ایران زندگی می‌کنند در این انتخابات شرکت کنند.

همچنین در این مراس نماینده سازمان ملل در امور عراق در ایران (یونامی) با اشاره به نظارت سازمان ملل بر انتخابات پارلمانی عراق، تصریح کرد: امیدواریم انتخابات به صورت شفاف و دموکراتیک در خارج و داخل عراق برگزار شود.

به گزارش ایسنا، انتخابات پارلمانی عراق در ایران به مدت دو روز برگزار می‌شود و شهروندان عراقی مقیم ایران که دارای واجد شرایط برای شرکت در این انتخابات هستند،‌ می‌توانند از ساعت 7 صبح الی 18 با حضور در پای صندوق‌های کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. انتخابات پارلمانی در خود عراق در روز شنبه برگزار خواهد شد.

نمایندگان سازمان ملل و همچنین احزاب و کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات بر روند برگزاری انتخابات در عراق نظارت دارند.

انتخابات پارلمانی عراق در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم، خوزستان، ایلام، اصفهان، یزد، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود/ انتخابات تهران تمام الکترونیک است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: ۸ حوزه انتخابیه از جمله تهران به‌صورت تمام‌الکترونیک خواهد بود.

به گزارش تسنیم، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: 8 حوزه انتخابیه از جمله تهران به‌صورت تمام‌الکترونیک خواهد بود.

وی افزود: این تاریخ بر اساس قانون به‌پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، تعیین شده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 21 حوزه با رقابت برای 44 کرسی از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسلامی اسامی این 21 حوزه را به‌شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

** 8 حوزه تمام‌الکترونیک

وی همچنین تأکید کرد: بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر» و «ملایر» به‌صورت تمام‌مکانیزه یا تمام‌الکترونیک برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم شریف این هشت حوزه در خصوص چگونگی رأی‌دادن، در دستور کار قرار دارد که از طریق صداوسیما، رسانه‌ها و از طریق پویانمایی انجام خواهد شد.

اسلامی همچنین اظهار کرد: به‌نحوی برنامه‌ریزی خواهیم کرد که صندوق‌های رأی تمام‌الکترونیک در محافل عمومی همچون نمازهای جمعه این هشت حوزه قرار گیرد تا مردم شریف از نزدیک با آن آشنا شوند و در روز رأی‌گیری ابهامی وجود نداشته باشد.

وی درباره جدول زمان‌بندی مرحله دوم این انتخابات هم گفت: جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزدهای راه‌یافته به این مرحله طراحی شده است که به‌محض تأیید شورای محترم نگهبان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 اسفندماه 1402 در 208 حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات 21 حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب کلیات استانی شدن انتخابات مجلس وزير كشور: حداكثر تا 24 ساعت بعد از روز راي‌گيري نتايج نهايي را اعلام مي‌كنيم

دیگر خبرها

  • انتخابات کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون رزمی برگزار شد
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود/ انتخابات تهران تمام الکترونیک است
  • برگزاری برنامه استیج شبانه در میدان مشاهیر | ساعات برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز
  • اسبقیان: روند واگذاری استقلال و پرسپولیس آغاز شده است/ عملیات ساخت ورزشگاه جدید در تهران سال آینده آغاز می شود
  • اجلاس جهانی گردشگری شهری برگزار می شود
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • بزرگترین انتخابات جهان برگزار می شود
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران