Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-19@09:13:53 GMT

‌سند ارتقای وضعیت زنان سیستان و بلوچستان تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۷۲۵

به گزارش وانانیوز، 

 ‌به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان، دکتر مریم پویا با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سند ملی براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، اسناد فرادستی از جمله سند چشم‌انداز 1404، سند توسعه استان، سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم تدوین می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: توجه مسئولانه به پایداری محیط زیست و توسعه ظرفیت های استانی، تحقق عدالت جنسیتی در راستای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی با تأکید بر شناسایی و رصد شاخص‌های مؤثر بر وضعیت زنان و خانواده و توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آن‌ها در فرآیند توسعه پایدار متوازن از اهداف تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان است .

وی افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با رویکرد توانمندسازی در چهار بعد افزایش دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه وضعیت موجود و تحلیل آن‌ها،‌ مشارکت‌های سیاسی اجتماعی اقشار مختلف زنان، ارتقای تاب‌آوری فردی و اجتماعی، توجه به مسئله تحکیم بنیان خانواده و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده، ارائه راهکار و معرفی شاخص‌ها، تدوین می‌شود‌.

پویا تصریح کرد: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان‌ها بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری با لحاظ تفکیک جنسیتی تا حد ممکن و فهرست بندی مشکلات و فرصت‌های مهم از اهداف تدوین این سند است‌.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تجزیه و تحلیل علل اصلی مسائل و خلأهای ظرفیتی، اولویت‌بندی مسائل، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه جهت حل مسائل با استفاده از زبان تغییر، برنامه‌ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده و تدوین طرح پایش و ارزیابی را از دیگر اهداف تدوین این سند بیان کرد‌.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداختن به مسئله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت‌سازی، ارتقای تاب‌آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده را از جمله اولویت‌های کاری خود قلمداد می‌کند و با برنامه‌ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در استان‌های کشور تدوین کرده و به مرحله اجرا می‌رساند‌.

پویا افزود: دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی استان و مشارکت مدنی با توجه به ظرفیت و به فراخور شرایط منطقه‌ای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان را تدوین می‌کند.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: زنان منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ و کمک به ساخت مسکن تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صنعت مسکن یکی از ‌پیشران‌های اقتصاد است، تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن را کمک به رونق و رشد تولید دانست و تصریح کرد: دولت برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ها و کمک به رونق تولید و رونق ساخت مسکن تمام توان خود را به کار گرفته است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز - شنبه - در پانزدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن، با موثر دانستن پرداخت منظم و به موقع تسهیلات بانکی در سرعت اجرای نهضت ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی در بخش‌های مختلف، به یکی از مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی مسکن درباره کاهش سود تسهیلات مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد اشاره و ابراز امیدواری کرد که با این مصوبه و نیز اقداماتی که در بخش‌ها و استان‌های مختلف کشور برای ساخت مسکن در حال انجام است، کار ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن شتاب بیشتری بگیرد.

وی با تاکید بر رفع مشکل مسکن نیروهای مسلح در کنار دیگر اقشار مردم، سرعت کار و همکاری نیروهای مسلح جهت ساخت خانه‌های سازمانی و شخصی را مطلوب دانست.

رئیسی با اشاره به اینکه صنعت مسکن یکی از ‌پیشران‌های اقتصاد بوده و رونق آن بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور را نیز رونق می‌بخشد، تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن را کمک به رونق و رشد تولید دانست و تصریح کرد: دولت برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ها و کمک به رونق تولید و رونق ساخت مسکن تمام توان خود را به کار گرفته است.

در جلسه امروز شورای‌عالی مسکن ۹ مصوبه برای شتاب بخشیدن بیشتر به اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰۰۰ بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • انعقاد تفاهم نامه ارتقای مهارت و توانمندسازی زنان شاغل در اداره‌های خوزستان
  • ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان واریز شد
  • واریز مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان
  • «مهدی نیکفر» به عنوان «مدیرکل رفاه و پشتیبانی» منصوب شد
  • یک انتصاب جدید در آموزش و پرورش
  • مهدی نیکفر مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش شد
  • برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ و کمک به ساخت مسکن تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم
  • یوناما در ارتقای ثبات در افغانستان فعال باشد