Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری بسیج، مقامات چینی امروز با تحسین توافق با آمریکا برای توقف طرح اعمال تعرفه متقابل و به اصطلاح جنگ تجاری این اقدام را به نفع دو طرف بود.

رسانه‌های چینی این توافق را نشانه‌ای از عدم تسلیم چین در برابر آمریکا عنوان کرده‌اند.این اقدام در آمریکا واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت.

برخی از شرکت‌های آمریکایی از چنین توافقی خوشحال شده و اعلام کردند که این مسئله چشم‌انداز آسیب به روابط تجاری دو کشور را بهبود می‌بخشد اما برخی دیگر از کارشناسان ‌آمریکایی معتقدند این اقدام شرایط را برای مقابله با سیاست‌های مشکل‌آفرین چین برای واشنگتن سخت‌‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: پس از توافق چین و آمریکا برای بستن توافق تجاری فراگیرتر جنگ تجاری بین دو کشور فعلاً متوقف شده است و دو طرف تعرفه گمرکی وارداتی اعمال نخواهند کرد.

روز شنبه پکن و واشنگتن از برنامه خود برای ادامه مذاکره خبر دادند و گویا چین قرار است با واردات بیشتر محصولات کشاورزی و حامل‌های انرژی بخشی از کسری تراز تجاری آمریکا با چین را جبران کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که دو طرف متوجه شده‌‌اند که انجام توافق به نفع همه است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند

مقام‌های نیجر تصمیم گرفته‌اند تا توافق نظامی با آمریکا را لغو کنند که به پرسنل نظامی و مقاطعه کاران غیرنظامی پنتاگون اجازه می‌دهد تا در این کشور غرب آفریقا فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، یکی از مقام‌های نظامی نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای ملی حفاظت از سرزمین پدری رسما توافق‌های همکاری نظامی مرتبط با آمریکا را محکوم می‌کند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این تصمیم چند روز پس از آن گرفته شده که هیاتی عالی رتبه از آمریکا شامل ژنرال «مایکل لانگلی» فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا سفر سه روزه خود به نیجر را تمام کرد.

این هیات آمریکایی با چند تن از مقام‌های نیجر از جمله «علی مهمن لامین زین»، نخست‌وزیر این کشور دیدار کردند که با هدف مذاکره برای تجدید توافق امنیتی بین دو کشور بود اما هیات مذکور نتوانست با ژنرال «عبدالرحمن شیانی»، رهبر این کشور دیدار کند.

یکی از مقام‌های نظامی نیجر گفت: نیجر از قصد هیات آمریکایی برای سلب حق حاکمیت مردم نیجر برای انتخاب شرکای خود و انواع مشارکت‌هایی که قادر به کمک واقعی به آنها در مبارزه با تروریسم هستند، متاسف است. هیات آمریکایی برخلاف پروتکل های دیپلماتیک رفتار کرده و حتی به میزبانان از دستور کار و تاریخ ورودشان اطلاعی نداده است.

دولت جدید نیجر که از زمان برکناری محمد بازوم، رئیس‌جمهور طرفدار غرب در ژوئیه گذشته، در قدرت بوده اقداماتی را برای قطع روابط با شرکای نظامی سابق انجام داده است.

رهبران کودتا شکست ادعایی دولت بازوم در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه ساحل را با وجود حضور نیروهای خارجی از جمله نیروهای فرانسوی، دلیل تسلط نظامیان عنوان کرده‌اند.

پس از آنکه مقام‌های ارشد نیجر روابط خود را با حاکمان استعماری سابق قطع کردند و به نیروهای آنها دستور خروج داد، فرانسه خروج نیروهای خود از نیجر را در ماه دسامبر به پایان رساند.

واشنگتن گفته که لغو توافق‌های همکاری نظامی از نیجر یک گزینه برای ایالات متحده نیست و مدعی شد که با وجود پیوستن به فرانسه و سایر متحدان غربی در تعلیق کمک به نیامی، روابط عملی با مقامات نظامی جدید این کشور غرب آفریقا ایجاد خواهد کرد.

آمریکا در حال حاضر ۶۴۸ نیرو در نیجر دارد که بیشتر آنها در یک پایگاه پهپادی «اغادیز» مستقر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • ممنوعیت تیک‌تاک ممکن است به روابط تجاری آمریکا و چین آسیب بزند
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • از امضا تا اجرای توافق تجارت آزاد با ونزوئلا
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا
  • بازار پررونق خودرو در شب عید/ مردم در گرانی بیشتر تمایل به خرید دارند!
  • ایران دارای بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه