Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:17:08 GMT

اشتغال مهمترين دغدغه دولت است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۹۶

اشتغال مهمترين دغدغه دولت است

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا - استاندار بوشهرگفت: همانطور که اشتغال جوانان از مهمترين دغدغه هاي دولت است کميته اشتغال به منظور بهره وري از ظرفيت جوانان استان در حوزه هاي مربوطه تشکيل مي شود.

به گزارش ايرنا روابط عمومي استانداري بوشهر روز دوشنبه به نقل از عبدالکريم گراوند در نشست با شماري از جوانان فعال ستادهاي روحاني، بانوان فعال در عرصه هاي اجتماعي و سياسي و جوانان فعال در احزاب استان افزود: هرچه سريعتر اين کميته تشکيل شود تا با اتخاذ ساز و کار مناسب حداکثر توان دولت براي کمک به اشتغال جوانان صورت پذيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به مطالب مطرح شده درجلسه گفت:از حوزه معاونت سياسي مي خواهم اتاق فکري با حضور نماينده اي از جوانان هر شهرستان و همچنين جوانان فعال در احزاب و تشکل هاي سياسي شکل بگيرد تا اين اتاق فکر بتواند خوراک مورد نياز کارگروه هاي مختلف استان را تهيه کند.
گراوند افزود:درجاهايي ما از ظرفيت هاي قانوني استخدامي استفاده مي کنيم و در جاهاي ديگر به اشخاصي که علاقه به کار آفريني دارند، کمک مي کنيم.
استاندار بوشهر اضافه کرد: استفاده از ظرفيت جوانان و توجه ويژه به آنها هميشه از موارد مد نظر خود من بوده است و اين مسئله را در انتصابات اخير ديديم که معاونان و مديران خود را از بين نيروهاي جوان انتخاب کردم .
وي گفت: اعتقاد جدي دارم که جوانان بايد به اين عرصه ها ورود پيدا کرده تا بتوانند بعدها جاي ما را پر کنند.
گراوند ادامه داد: همچنين اعتقاد دارم تمام مباحث مطرح شده در اين جلسه صرفا در راستاي حمايت از دولت و از سر دلسوزي بوده و اعتقاد دارم اين نشست ها بايد استمرار داشته و ان شاءالله به صورت فصلي اين نشست ها به منظور حفظ ارتباط و پيگيري مطالبات و استفاده از ظرفيت جوانان ادامه پيدا خواهد کرد.
استاندار بوشهرگفت: ما به منظور بررسي موارد مطرح شده ، در هر فصل سال حداقل يکبار را در خدمت جوانان در جلسات مشابه خواهيم بود.
7212/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود

هفتمین دوره جشنواره استانی "شمیم ریحان" با هدف معرفی دختران برتر استان قم ۲۰ اردیبهشت‌ برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مریم عرب نژاد؛ سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در نشست خبری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان (ویژه برنامه تجلیل از دختران جوان استان قم در سال 1403) که در فرهنگ‌سرای جوان قم برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی دختران الگو ساز استان قم است، گفت: یکی از دغدغه های ما در حوزه بانوان، خانواده و دختر جوان این است دختران ما الگوهای غربی رو به عنوان الگوی زندگی قرار دادند به همین خاطر به دنبال شناسایی و معرفی الگوهایی متناسب با فرهنگ و ارزش های جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی الگوهای برتر هر بخش معرفی‌ می‌شوند، افزود: در این دوره از جشنواره شمیم ریحان به دنبال این هستیم که اعلام منتخبین آغاز کار ما باشد و برای منتخبین بستری در سطح فرهنگ و ارشاد، مدارس، ورزش و جوانان و... فراهم شود تا در ادارات مختلف جامعه حضور پیدا کنند و جلسات و نشست هایی را با سایر دختران جوان داشته باشند و الگوی و مسیر زندگی خود را معرفی کنند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه در این دوره از جشنواره «شمیم ریحان» بخش دختران فعال روستایی و عشایری افزوده شد، گفت: در استان قم شاید بحث روستایی و عشایری زیاد مطرح نباشد اما مناطقی را داریم که دختران با استعدادی را دارد که با استفاده از ظرفیت بومی آن منطقه بدون دسترسی به امکانات و تسهیلات توانسته‌اند امتیازاتی را در عرصه‌های مختلف کسب کنند.

وی با اشاره به اهمیت بحث اقتصادی و معیشت خانواده ها در جامعه بیان کرد: امسال برنامه داریم این دوره از رویداد با پیوست اقتصادی و فرهنگی همراه باشد و بعد از برگزاری این رویداد زیرشاخه هایی با سرگروهی این منتخبین ایجاد شود تا شمیم ریحان 1403 بستر سازی شمیم ریحان سال 1404 باشد.

عرب نژاد افزود: اولین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی در هفته گذشته برگزار شد و مقرر شد که همه دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد فعال باشند و حتی آن دستگاه اجرایی که در بحث شاخص ها نقشی ندارند در زمینه اطلاع رسانی فعالیت کنند.

وی با اشاره به هم‌زمانی رویداد شمیم ریحان با میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: این همزمانی بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد که در جهان اسلام و تشیع، بانوان و دخترانی مانند حضرت معصومه سلام الله علیها داریم که می‌توانند یک الگو و اسوه کامل باشند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: شورای مشورتی دختران جوان مجددا در استانداری احیا خواهد شد.

روح الله مقدم معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم در این نشست عنوان کرد: جمعیت جوان دختران قم حدود 230 هزار نفر است که مدیریت مسائل آنان به ما واگذار شده است و حمایت ها و برنامه های ما نیز به واسطه سمن‌ها و تشکل‌ها خدمات را ارائه می شود.

وی افزود: در بخش تشکل ها و سمن‌ها 57 تشکل فعال داریم، اما فقط چهار دبیر از بانوان و دختران داریم. از دختران و بانوان توانمند استان قم که 18 تا 35 سال هستند و شرایط ثبت سمن را دارند دعوت می‌کنیم تا در این عرصه نیز مشارکت داشته باشند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: جشنواره «شمیم ریحان" در 18 بخش دختر فعال قرآنی و حافظ قرآن، فعال رسانه، فعال فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، فعال حوزه مجازی و جهاد تبیین، فعال هنری، فعال ورزشی، فعال اجتماعی با موضوع سمن ها، فرزند شهید با دستاوردهای خاص و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فعال دانشجویی، پژوهشگر و طلبه، بسیجی، جهادگر، دانش بنیان، داوطلب هلال احمر، دختر معلول با توانمندی‌های خاص، مدافع سلامت، بیانیه گام دوم انقلاب و دختر فعال روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی متناسب با مأموریتی که دارند در بحث شورای داوری ما را حمایت می کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در بازه زمانی کوتاهی که وجود داشت امکان استعلام گیری از همه دستگاه‌ها برای ما دشوار بود 14 دستگاه متولی اخر بررسی و داوری این دوره از جشنواره را دارند.

مقدم عنوان کرد: از همان دوره اول به دنبال ملی کردن این رویداد بودیم اما هنوز محقق نشده است اما سعی می کنیم که با چند استان به صورت منطقه‌ای و با محوریت قم برگزار کنیم؛ زیرا هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد شبکه های ارتباطی بین دختران قم به عنوان پرچمداران این جشنواره با دختران استان های دیگر است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: منتخب بخش فعال رسانه ای نیز به عهده اداره فرهنگ و ارشاد با همکاری مطبوعات است.

وی با بیان اینکه در مجموع شش دوره گذشته از 107 نفر تجلیل شده است، تصریح کرد: تاریخ ثبت نام هفتمین دوره جشنواره "شمیم ریحان" از یکم اردیبهشت تا ششم اردیبهشت است و در دهم اردیبهشت نیر داوران اسامی منتخبین را اعلام خواهند کرد و اختتامیه در 20 اردیبهشت برگزار می‌شود.

مقدم افزود: داشتن 16 تا 29 سال سکونت در استان قم از سال 1401 و پرچمدار حجاب فاطمی به عنوان حجاب برتر سه شرط عمومی این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است