Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:38:30 GMT

تعاون روستايي 240 تن خرما در کردستان توزيع مي کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۹۸

تعاون روستايي 240 تن خرما در کردستان توزيع مي کند

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير سازمان تعاون روستايي کردستان گفت: همزمان با ايام ماه مبارک رمضان 240 تن خرما با قيمت توافقي در بازار اين استان توزيع مي شود.

سيد احمد ذکريايي نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مجوز توزيع اين ميزان خرما هم اکنون در استان صادر شده و عاملان توزيع مي توانند به اداره هاي تعاون روستايي براي خريد و عرضه اين محصول اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: توزيع اين کالا در سه شهرستان بيجار، سنندج و کامياران شروع شده اما در باقي شهرستان ها به علت اينکه تاکنون شخصي به عنوان عامل فروش مراجعه نکرده، آغاز نشده است.
ذکريايي نژاد تاکيد کرد: اين خرماها از نوع درجه يک و هر کيلوگرم آن با قيمت 75 هزار ريال عرضه مي شود و مقرر شده در هر شهرستان يک يا دو محل براي توزيع در نظر گرفته شود.
وي يادآور شد: سازمان تعاون روستايي کشور سال گذشته هشت هزار و 580 تن خرما به صورت توافقي از باغداران جنوب کشور خريداري کرد و اکنون از طريق شبکه گسترده شرکت‌هاي تعاوني‌هاي روستايي و کشاورزي و تشکل‌هاي بخش کشاورزي با هدف رضايتمندي توليد کنندگان و مصرف کنندگان آن را توزيع مي کند.
به گزارش ايرنا، خرما از کالاهاي پر مصرف ماه مبارک رمضان است و امسال براي جلوگيري از افزايش بي رويه قيمت آن سازمان تعاون روستايي اولين بار اقدام به توزيع آن به نرخ توافقي کرده است.
قيمت خرما در بازار استان کردستان به نسبت درجه هاي آن معمولي تا ممتاز از 60 تا 100 هزار ريال عرضه مي شود.
مصرف خرما در افطار علاوه بر اينکه در روايات و احاديث به آن بسيار توصيه شده است علاوه بر اينکه سبب کنترل اشتها شده و از پر خوري در افطار جلوگيري مي کند باعث تنظيم قند خون و بازيابي توان ذهني و عضلاني مي شود.
خرما مانع تجمع چربي شده و بدليل دارا بودن عناصر مفيد، دفاع بدن را نيز در برابر امراض بالا مي‌برد و علاوه بر اين، خرما براي بيماران داراي چربي خون، چاقي و ناراحتي‌هاي تنفسي مفيد است.
لازم به ذکر است که زياده‌ روي در مصرف خرما براي کبد خوب نيست و در ضمن فشار خون را بالا برده و سبب پوسيدگي دندان ها و همچنين چاقي مي‌شود.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان