Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان افغانستان در بیانیه‌ای از مردم این کشور خواستند، با فاصله گرفتن از مراکز نظامی که هدف اصلی نیروهای این گروه شبه نظامی هستند، مراقب جان خود باشند.

ایران آنلاین / به گزارش «ایران آنلاین» به نقل از «یورونیوز»، طالبان در بیانیه‌ای که روی سایت اینترنتی شان منتشر شده، مدعی شده‌اندف نیروهای آنان بدقت مراقب هستند تا تعداد قربانیان غیر نظامی در سراسر کشور کاهش یابد اما دلیل اینکه در اثر حملات این گروه در کابل غیرنظامیان قربانی می‌شوند این است که «پایگاههای نظامی و اطلاعاتی اشغالگران» در کابل واقع شده است و آنها از افراد غیر نظامی بعنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان مدعی شده است که «ما نمی‌خواهیم حتی یک غیر نظامی بی گناه کشته شود.»

بر اساس گزارش سازمان ملل در افغانستان، کابل  از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون، به خطرناک ترین منطقه در افغانستان تبدیل شده و تعداد قربانیان غیرنظامی در پایتخت از دیگر نقاط کشور بیشتر شده است.

مراکز پلیس و اماکن امنیتی در کابل در مناطق مرکزی شهر که منطقه پر رفت و آمد است واقع شده‌اند و حملات طالبان در این مناطق موجب قربانی شدن غیرنظامیان می‌شود./ ایران آنلاین

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد برخی سران حکومت کابل به طور فعال ضمن حمایت از «تحریک طالبان پاکستان»، از این گروه به عنوان نیروی نیابتی علیه پاکستان استفاده می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در واکنش به حملات هوایی این کشور در خاک افغانستان در بیانیه‌ای مدعی شد در این حمله پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) هدف قرار گرفته است.

بیانیه با اظهار اینکه پاکستان برای حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اهمیت زیادی قائل است، افزود: ما بارها از مقامات افغانستان خواسته‌ایم تا اقدامات ملموس و مؤثری را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود خاک افغانستان به‌عنوان بستری برای تروریسم علیه پاکستان استفاده نمی‌شود.

این بیانیه افزود: پاکستان همچنین از افغانستان خواسته است که پناهگاه‌های امن را برای تحریک طالبان پاکستان دریغ کنند و سران آن را به دولت اسلام‌آباد تحویل دهند.

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه تصریح کرد: برخی عناصر در میان صاحبان قدرت در افغانستان به طور فعال از تحریک طالبان پاکستان حمایت می‌کنند و از آنها به عنوان نیروهای نیابتی علیه پاکستان استفاده می‌کنند.

این بیانیه در ادامه تاکید کرد: پاکستان از این عناصر می‌خواهد در سیاست جانبداری از تروریست‌ها که خون پاکستانی‌های بی‌گناه را می‌ریزند تجدیدنظر کنند و برای ایستادن در کنار مردم انتخابی روشن داشته باشند.

وقوع درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستانحمله هوایی پاکستان به 2 ولایت شرقی افغانستانطالبان:حملات پاکستان به تنش‌ فراتر از کنترل منجر می‌شود

بیانیه با اظهار اینکه گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان یک تهدید جمعی برای صلح و امنیت منطقه است، ادامه داد: ما کاملاً متوجه چالشی هستیم که مقامات افغانستان در مبارزه با تهدید ناشی از تحریک طالبان پاکستان با آن روبرو هستند.

وزارت خارجه پاکستان افزود: پاکستان به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک برای مقابله با تروریسم و جلوگیری از هرگونه خرابکاری سازمان‌های تروریستی در روابط دوجانبه با افغانستان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای
  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • انفجار در کابل
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • ۷ کشته در حمله افراد مسلح به یک پاسگاه در مرز پاکستان + عکس و جزئیات
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی