Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@02:13:04 GMT

آمار قربانیان مسمومیت با قارچ به ۱۵ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۹۳۹

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت مسمومیت با قارچ در کشور گفت: تا ساعت ۱۸ عصر - مورخ ۳۱ اردیبهشت  ۱۰۱۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۶ نفر بستری و ۸۸۶  نفر ترخیص شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه ۱۵ نفر هم به دلیل مسمومیت با قارچ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کرمانشاه بالاترین آمار جان باختگان به دلیل مصرف قارچ را داشته است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مراکز درمانی آمار مسمومیت قارچ اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شده که در حوزه کشاورزی کاربرد  و می‌توانند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌های شیمیایی شوند که برای سلامت جانداران مضرند و هم اغلب به دلیل کیفیت نامناسب، کارایی ندارند.

بر اساس این گزارش،  این شرکت در سال ۱۳۷۹ با دانش کاملا بومی با هدف احداث نوین ترین کارخانه بیوتکنولوژی در کشور تأسیس و از ابتدای سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه با تکیه بر دانش بومی، مطابق با جدیدترین روش‏‌ها، اقدام به تولید طیفی از فرآورده‏‌های بیولوژیک سازگار با محیط زیست و سلامت انسان و سایر موجودات کرده و با ارائه راه‌‏حل‏‌های مناسب و کارآمد، چشم‌‏انداز خود را در جهت کاهش مصرف بی‏‌رویه مواد سنتتیک و شیمیایی در سامانه های کشاورزی، دامپروری، محیط زیست و انسانی ایجاد کرده است.

به گفته مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در حوزه‌های بیوتکنولوژی کشاورزی، پروبیوتیک‌های دامی و انسانی همچنین مکمل‌ها واستارتر‌های لبنی و غذایی فعال است.

وی افزود: این کارخانه قادر به تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن مواد بیولوژیک پودری و حدود ۱۰ هزار تن فرآورده‌‏های بیولوژیک مایع است که کیفیت و کارایی آنها با تکیه بر تجهیزات تخمیری پیشرفته و روش‌های اجرایی استاندارد، تیم تحقیق و توسعه قوی، کنترل دقیق حین تولید، پایش مستمر کیفیت و اجرای صحیح استاندارد‌های کنترل کیفی تضمین می‌‏شود. همچنین می‌توانیم با تولید چهار میلیون تن کود بیولوژیک نیاز کشور به واردات سموم شیمیایی برای آفات پروانه‌ای را برطرف کنیم.

به گفته او، این شرکت دانش بنیان یکی از دو شرکت بزرگ دنیا در تولید پروبیوتیک است و تقریبا هیچ موجودی نیست که این شرکت برای آن پروبیوتیک تولید نکرده باشد.

وی تصریح کرد: ما در سه حوزه پروبیوتیک‌های کشاورزی، دام و طیور و انسانی که پروبیوتیک‌های انسانی ما از دو بخش دارو و غذا تشکیل شده است و در هر یک از این سه حوزه بیش از ۶۰ محصول دانش بنیان فعالیت می‌کنیم.

کود تولید شده  از جدیدترین پروبیوتیک‌های این شرکت است که چندی پیش در رویداد برترین‌های دانش‌بنیان کشاورزی هم رونمایی‌شد.

مرادی، در خصوص عملکرد این محصول گفت: یک کود قارچ‌کش یا یک پروبیوتیک گیاهی است که در حوزه کشاورزی کاربرد دارد و می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌های شیمیایی شود که هم مضر سلامت و هم مضر خاک است و اغلب به دلیل کیفیت نامناسب کارایی هم ندارند.

به گقته او، این محصول حاوی فرمولاسیون ویژه‌ای از دو پروبیوتیک مهم گیاهی به نام Bacillus velezensis و Trichoderma است و باهدف بهبود تغذیه و رشد گیاهان و کاهش یا مدیریت خسارت قارچ‌های بیمارگر خاکزاد در محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای تولید شده است و در تولید محصول سالم در گلخانه‌ها و مزارع کاربرد دارد، ضمن اینکه یک افزایش عملکرد ۱۰ تا ۱۵ درصدی در کشاورزی را هم به دنبال دارد.

مرادی با بیان اینکه میزان نیاز کشور به محصول چیزی حدود دو تا پنج هزار تن است، اظهار داشت: بازار فروش این محصول  تا پایان ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۰۰ تن برآورد شده است.

 

دیگر خبرها

  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • برگزاری کارگاه تولید قارچ در مدارس ورامین
  • حضور انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر
  • اگر کودکمان مواد شوینده خورد چه کار کنیم؟
  • افزایش شمار قربانیان تصادف مرگبار در افغانستان/ ۵۹ کشته و مصدوم
  • دانشمندان ژنوم قارچ‌ را برای تولید گوشت هک کردند
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • تیراندازی در پنسیلوانیا/ ۳ نفر کشته شدند
  • پروبیوتیک گیاهی جایگزین قارچ‌کش شیمیایی شد
  • تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی