Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:14:08 GMT

زندگی عشایر نخبه فارس فیلم می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۹۴۲

زندگی عشایر نخبه فارس فیلم می شود

شیراز- ایرنا- دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس گفت: تهیه فیلم هایی مستند از عشایر نخبه این استان که در زمینه های مختلف از جمله علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی و اقتصادی در عرصه داخلی و بین المللی برای کشورمان افتخار کسب کرده اند، آغاز شده است.

مهران نامداری، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فیلم های مستند در 2 بخش و به کارگردانی مسعود حسنی و تهیه کنندگی ساسان حیدر پور تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در بخش نخست که مشتمل بر 30 قسمت 20 دقیقه ای است به زندگی عشایر نخبه ای که در حوزه بین المللی موفقیت کسب کرده اند می پردازد و در بخش دوم که آن هم شامل 30 قسمت است، فعالیت های جوانان عشایری که در حوزه ملی افتخار آفرین بوده اند به تصویر کشیده می شود.
او گفت: برای تهیه این فیلم های مستند از جوانان نخبه و صاحب عنوان همه اقوام اعم از قشقایی، لُر، کوهمره، خمسه، شاهسون و... استفاده شده است.
نامداری، با اشاره به اینکه بخش نخست این مستند تا 2 ماه دیگر به پایان می رسد، اظهار داشت: برای پخش این فیلم های مستند در حال مذاکره با شبکه های مختلف از جمله شبکه استانی، مستند و ملی هستیم و امیدواریم که تا آخر مرداد ماه 97 نمایش آنها آغاز شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی ویژه جوانان عشایر استان فارس اشاره و اظهار کرد: جامعه عشایری به دلیل اینکه از بازوان رسانه ای قوی برخوردار نیستند، فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد بازتاب مطلوبی ندارد.
نامداری اضافه کرد: این کارگاه آموزشی با حضور استادان و مدرسان شاخص برگزار خواهد شد و جوانان عشایر علاقه مند به این عرصه با آموزش هایی که فرامی گیرند و فعالیت در این زمینه می توانند ضعف ها و کاستی هایی را که در حوزه اطلاع رسانی جامعه عشایری وجود دارد برطرف کنند.
وی ادامه داد: فراخوان این کارگاه آموزشی در خرداد 97 انجام و کلاس ها در تیرماه برگزار خواهد شد.
7368 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عشاير نخبگان فيلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد

در پی بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید در فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد کردند.

در این بازدید اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو در میان عشایر خسارت دیده توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ماه جاری به تمام خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

 عشایر فارس از چهار ایل قشقایی،خمسه،لر ممسنی و بویراحمد و طوایف مستقل تشکیل شده است.

با توجه به آخرین سرشماری ثبت شده مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است.

۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می‌کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می‌شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد