Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@04:51:30 GMT

نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۹۶۱

نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عبدالعلی علی‌عسکری رئیس صدا وسیما در این نشست با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی امر ساده ای نیست، امری راهبردی و پر اهمیت است عنوان کرد: تولیدات هر کشور ثمره و حاصل زحمات و تلاش های علمی و فنی زیبایی شناسی یک ملت است.

علی عسکری در ادامه گفت: هر ملتی که بتواند کالای خوب تولید کند در عرصه بین المللی جایگاه خوبی به دست می آورد، اما اگر در این زمینه ضعیف عمل کند بازار خود را به دست بیگانگان خواهد داد و به تدریج تن به سلطه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس رسانه ملی تأکید کرد: ایران با داشتن نیروهای برجسته، شرکت های دانش بنیان و ... توان تولید بالایی دارد. کشور ما همواره مزیتی به نام نفت داشته است. نفت خیز بودن ایران هم مزیت بوده و هم آسیب زا بوده است.

وی افزود: همواره فروش نفت باعث شده است کالای مصرفی به کشور وارد شود. هر وقت فروش نفت ما خوب بوده است سیل کالای خارجی وارد کشور شده است. ما در پارادوکس نفت و تولید داخلی قرار داریم. نیاز است تا نخبگان با برنامه ریزی درست برای درآمدهای ارزی به جای کالا دانش فنی، دانش تولید و کالاهای تولید کننده ثروت وارد کنیم.

عبدالعلی علی عسکری پیشنهاد داد اگر به سمت حمایت از تولید پیش می رویم شاخصی تعریف کنیم و مدام این شاخص رصد شود و سهم کالای تولید داخل و کالای خارجی را بسنجیم.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های خوب کشور گردشگری است، این ظرفیت اشتغال زا است، گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت کشور یکی از مواردی است که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد. کشور ما ظرفیت های علمی و فنی بسیاری دارد و میتوانیم خودمان را تأمین کنیم.

رئیس رسانه ملی در پایان گفت: تحریم های آمریکا بی اثر است، این تحریم ها نه تنها اثر نمی گذارد بلکه می تواند فرصت باشد. رسانه ملی توسعه محور و پیشرفت مدار است و در راستای حمایت از تولید در خدمت ملت ایران است.

خبرنگار: محمد پور اسماعیلی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صدا و سیما نمایندگان مجلس صداوسیما علی عسکری رئیس صداوسیما حمایت از کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی: نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به مساله اقتصاد نفتی، تحریم‌ها و معیشت مردم پرداخته است.

این روزنامه نوشت: ایران، فقط نفت نیست. عده‌ای نجات دادن ایران از بحران اقتصادی را در گرو فروش نفت می‌دانند و می‌گویند با ایجاد تغییر در سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها می‌توانیم میزان فروش نفت را افزایش دهیم، درآمد‌های ارزی را بالا ببریم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

این، حرف درستی است، ولی تنها راه نجات اقتصاد کشور از بحران اقتصادی نیست. قطعاً باید برای برداشتن سدی که با تحریم‌ها بر سر راه فروش نفت و مبادلات تجاری و پولی و بانکی به وجود آمده و اقتصاد کشورمان را تحت تاثیر قرار داده، اقدام شود، ولی نباید به این مقدار اکتفا کرد. علاوه بر نفت، ثروت‌های پیدا و پنهان زیادی داریم که با رفع تحریم‌ها می‌توانیم آن‌ها را هم به خدمت بگیریم و تولید ثروت کنیم.

موقعیت جغرافیائی ایران که استعداد تبدیل شدن به مرکز رفت و آمد‌های بین‌المللی ترانزیتی در بخش‌های دریائی، زمینی و به ویژه هوائی را دارد، نیروی فوق‌العاده باهوش انسانی، ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، امکانات بالقوه علمی در بخش‌های پزشکی، فنی و دفاعی، ثروت‌های زیرزمینی و استعداد فراوان کشاورزی بخش‌های قابل توجه ظرفیت‌هائی هستند که می‌توانند اقتصاد ایران را به یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان تبدیل کنند.

ما نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم. ایران نه‌تن‌ها باید از بحران اقتصادی نجات پیدا کند بلکه باید به مرفه‌ترین کشور جهان تبدیل شود. با امکانات بالقوه‌ای که ایران دارد، رسیدن به این مرحله از رفاه کار مشکلی نیست. مهم‌تر اینکه ما بهیچوجه نباید مردم خود را از داشتن حداکثر رفاه و بالاترین امکانات معیشتی محروم نگهداریم. وضعیتی که امروز در جامعه ما از نظر معیشتی وجود دارد در خور شان ملت ایران نیست.

عدم تلاش برای بهره برداری از ظرفیت‌های موجود درآمدزائی کشور از نفت گرفته تا ظرفیت‌های علمی، فنی، پزشکی، ثروت‌های زیرزمینی، ترانزیتی و کشاورزی علاوه بر اینکه کوتاهی آشکار نسبت به فراهم ساختن رفاه در خور شان این مردم است، نوعی اهانت به آنان نیز محسوب می‌شود. مسئولان اگر قدرت رفع موانع و فراهم ساختن زمینه‌های تولید ثروت به تناسب ظرفیت‌های موجود را ندارند، باید کنار بروند و کار را به کسانی بسپارند که قدرت به فعلیت رساندن امکانات بالقوه کشور را دارند.

کشاورزی ایران می‌تواند حرف اول را در اقتصاد داخلی بزند. امکانات ترانزیتی ایران می‌تواند حرف اول را در منطقه بزند. نیروی انسانی بااستعداد ایران می‌تواند حرف اول علمی را در جهان بزند. نفت، ثروت‌های زیرزمینی و تنوع آب و هوائی ایران می‌توانند حرف اول را برای تامین رفاه عمومی مردم بزنند. ما با برخورداری از اینهمه ثروت بالقوه و اینهمه ظرفیت بی‌نظیر چرا ایران را به جائی نرسانیم که حرف اول را در تمام زمینه‌ها در منطقه و سپس در جهان بزند؟

چرا با دست خودمان زنجیر‌های محدودیت را در زمینه‌های تبادل تجاری، پولی و بانکی به پا‌های اقتصاد کشورمان بسته‌ایم و هر روز که می‌گذرد آن را محکم‌تر می‌کنیم؟ اینکه بخواهیم مستقل باشیم و زیر بار هیچ قدرتی نرویم، ایده بسیار ارزشمندی است که هر ایرانی غیرتمندی آن را دوست دارد. اینکه بخواهیم منافع ملی کشور و ملت را بدون هیچ کم و کاستی تامین کنیم، عالی‌ترین ارزش است.

اینکه بخواهیم از نظام جمهوری اسلامی حفاظت کنیم، هدف کاملاً درستی است. این خواسته‌ها فقط وقتی محقق خواهند شد که از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای تامین رفاه مردم آنگونه که در خور شانشان باشد استفاده کنیم و از کرامت انسانی مردم پاسداری نمائیم. مردم، پشتوانه کشور و نظام هستند و با راضی نگهداشتن آنهاست که می‌توان کشور و نظام را حفظ کرد. اقتصاد، زیربنا نیست، ولی ساکنان بنا را بدون اقتصاد سالم و قدرتمند نمی‌توان سرپا نگهداشت. حفاظت از پشتوانه کشور و نظام، اصلی‌ترین وظیفه حکمرانان است.

دیگر خبرها

  • ماجرای اعدام خبرنگار ایرانی «آبزرور» در عراق چه بود؟ / مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • عرضه ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی قاچاق در کشور/ صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه
  • امضای تفاهمنامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • هم اندیشی برای برگزاری بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز قدس
  • هم اندیشی برای برگزاری کنگره شهدای چهارمحال وبختیاری
  • نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم