Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:45:30 GMT

دمشق و حومه آن به عنوان مناطق امن اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۹۸۸

دمشق و حومه آن به عنوان مناطق امن اعلام شد

دمشق- ایرنا- فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پس از پاکسازی کامل منطقه حجرالاسود و اردوگاه یرموک از لوث تروریسم، امنیت در دمشق و حومه آن به طور کامل برقرار شده است.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز افزود: ارتش به طور کامل بر منطقه حجرالاسود و اردوگاه یرموک و قبل از آن نیز بر سه شهرک های یلدا، رببیلا و بیت سحم تسلط یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد:تمامی شهرک های غوطه شرقی و غربی به طور کامل از لوث تروریسم مسلح تکفیری با تمامی عناوین و شکل های آن پاک شد.
یگان هایی از ارتش سوریه از حدود یک ماه پیش عملیات نظامی دقیقی را برای پایان دادن به حضور تروریست ها در جنوب دمشق آغاز کرده بودند و امروز توانستند بر منطقه الحجر الاسود مسلط شوند.
بر اساس این گزارش،اکنون بسیاری از مناطق حومه دمشق، پایتخت سوریه از اشغال گروه‌های تروریستی از جمله داعش پاکسازی شده است.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه 15 روز قبل نیز کنترل مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) را در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در جنوب دمشق در اختیار گرفت.
پس از اخراج تروریست ها از غوطه شرقی، ارتش سوریه این فرصت را پیدا کرد تا کار تروریست های حاضر در جنوب پایتخت در غوطه غربی را نیز یکسره کند.
شبد**خاورم ** 1487 **8005 **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حجرالاسود يرموك پاكسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد.

به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087145

دیگر خبرها

  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»