Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:13:52 GMT

شورای عالی صلح افغانستان اظهارات نماینده روسیه را رد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۰۰۴

شورای عالی صلح افغانستان اظهارات نماینده روسیه را رد کرد

کابل - ایرنا - شورای عالی صلح افغانستان اظهارات «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان را که گفته بود آمریکا مستقیم با طالبان برای صلح وارد گفت و گو شود را رد کرد.

به گزارش ایرنا ، «احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که هیچ کشوری نمی تواند به نمایندگی از افغانستان وارد گفت وگوهای صلح با طالبان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که از همکاری تمام کشورها برای برقراری صلح در افغانستان استقبال می کند اما مداخله هیچ کشوری را در این باره نمی پذیرد و در صورتی که دولت این کشور حضور داشته باشد دیگر چه نیازی وجود دارد که مخالفان دولت با یک کشور خارجی وارد گفت و گو شوند.
کابلوف به تازگی گفته بود که آمریکا باید بطور مستقیم با طالبان گفت و گو کند و این گروهی است که 40 درصد خاک افغانستان را در اختیار دارد.
وی گفته است که آمریکا در حال حاضر روندی را در افغانستان در پیش گرفته است که اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمان اشغال افغانستان با آن مواجه بود و آمریکا دو گزینه بیشتر ندارد، یا باید با طالبان وارد گفت و گو شود و یا منتظر تداوم جنگ در افغانستان برای زمانی نامعلوم باشد.
کابلوف گفت که با افزایش نیروی آمریکا مشکل افغانستان حل نمی شود و اگر به جای 5 هزار، 50 هزار نیرو نیز به این کشور بفرستد بازهم جنگ ادامه خواهد یافت و وضعیت این کشور بهتر نخواهد شد.
آساق*291*1104*1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي صلح روسيه آمريكا و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند

نماینده چین در سازمان ملل گفت قطعنامه جدید شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان در رابطه با ثبات وضعیت داخلی، بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای را منعکس نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گنگ شوانگ» نماینده چین در سازمان ملل در توضیحات درباره رأی مثبت خود به قطعنامه شورای امنیت برای تمدید مأموریت یوناما ابراز امیدواری کرد این نهاد نقش فعالی در ارتقای ثبات، توسعه و ادغام افغانستان در همکاری‌های منطقه‌ای و کمک به مردم افغانستان برای ساختن زندگی بهتر ایفا کند.

وی با اظهار اینکه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت، پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند، افزود: دو سال و نیم پس از خروج نیروهای خارجی، افغانستان در مجموع شاهد وضعیت داخلی باثبات، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و گسترش مداوم همکاری‌های منطقه‌ای است.

دیپلمات ارشد چینی ادامه داد با این حال، افغانستان همچنان با چالش‌های شدیدی در زمینه‌هایی مانند وضعیت انسانی، توسعه اقتصادی و خطرات تروریستی مواجه است.

یوناما: تعیین نماینده ویژه برای افغانستان در دستور کار نشست سوم دوحه استچین: ارتقای همکاری عملی با افغانستان باید در اولویت سازمان ملل باشدچین: آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را لغو کند

وی گفت:  جامعه جهانی از یک سو باید تعامل خود را با حکومت موقت افغانستان (طالبان)، تضمین کمک‌های بشردوستانه، و از سوی دیگر کمک بیشتری در زمینه پاکسازی مین، کشت جایگزین، احیای سیستم بانکی، رفع توقیف دارایی‌های افغانستان و حفاظت از حقوق و منافع همه مردم تقویت کند.

نماینده چین در سازمان ملل همچنین تأکید کرد: ملاحظات کلی ما این است که امیدواریم اقدامات شورای امنیت در رابطه با افغانستان در راستای توسعه وضعیت و نیازهای مردم افغانستان باشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • واکنش واعظی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان : روحانی نماینده‌ای نداشته که در شورای نگهبان حاضر شود
  • استقبال طالبان از روز ملی خبرنگار در افغانستان
  • نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آباد
  • ۷ ساعت مذاکره بی نتیجه؛ دستمزد کارگران تعیین نشد+ جزئیات | ۸۰ درصد وقت با دولت چانه زنی کردیم... | اظهارات وزیر کار
  • نهاد آمریکایی: طالبان دلیل کمی برای پذیرفتن خواسته‌های غرب دارد
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی
  • روسیه: ایجاد صلح پایدار در افغانستان بدون تعامل سازنده با حکومت طالبان غیرممکن است
  • چین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند
  • فارین افرز: آمریکا نمی‌تواند طالبان را منزوی کند