Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:54:15 GMT

آغاز پروژه ی توسعه ی برق بخش دارخوین

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۰۱۴

آغاز پروژه ی توسعه ی برق بخش دارخوین

حسین سالمی در گفت و گو با خبرنگار برنا در شادگان، اظهارکرد: پروژه توسعه برق بخش دارخوین با همت نماینده سخت کوش و پیگیری های بی وقفه مدیر اداره برق با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد ریال در حیطه ی "توسعه شبکه برق" تمام روستاهای بخش دارخوین  آغاز به کار شد.

 وی افزود: این پروژه جهت توسعه و ساماندهی برق بخش دارخوین و رفع نوسانات برق ، تعداد بیش از 200 پایه ، 22 ترانس و بیش از 20 کیلو متر کابل خودنگهدار منظورگردید و همزمان با ماه مبارک رمضان شروع بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار دارخوین با اشاره به تلاش های بی وقفه نماینده گفت: عملیات زیرسازی  اکثر روستاهای بخش دارخوین از سه ماه پیش  کلید خورد و در آینده ی نه چندان دور شاهد پیشرفت چشمگیری در تمام زمینه ها خواهیم بود.

سالمی در پایان اظهار کرد: ده هزار درخت مثمر در غالب درختان انار، توت و انجیر در برنامه کار بخشدار و دهیاران دارخوین به منظور توسعه فضای سبز روستاهای بخش دارخوین  در دستور کار قرار دارد.

 

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق فضای سبز بخش برنا دارخوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان

شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد بانک جهانی کار پروژه انتقال برق کاسا هزار در افغانستان را در ماه جاری آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حکمت‌الله میوندی» شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد در آخرین نشستی که این اداره با نمایندگان بانک جهانی و شرکت‌های قراردادی در ترکیه داشتند، تصمیم گرفته شد که کار پروژه انتقال برق کاسا هزار در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شود.

پروژه کاسا هزار، پروژه انتقال انرژی از تاجیکستان و قیرقیزستان به پاکستان از طریق افغانستان به ارزش 1.2 میلیارد دلار است.

هزینه کل این پروژه بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده و اعتبارات لازم توسط بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و بانک بازسازی و توسعه اروپا به این پروژه اختصاص یافته است.

این پروژه در افغانستان از 33 شهرستان ولایت‌های قندوز، پنجشیر، بغلان، کاپیسا، کابل، لغمان و ننگرهار عبور می‌کند و با عملی شدن آن ولایت‌های یاد شده از برق بهره‌مند خواهند شد.

افغانستان: پروژه «کاسا-1000» ماه آینده میلادی اجرایی می‌شودبانک جهانی کار پروژه «کاسا-1000» در افغانستان را از سر می‌گیردتاجیکستان، قرقیزستان و پاکستان خواستار بازگشت افغانستان به «کاسا-1000» شدند

طرح پروژه کاسا هزار در سال 2008 میلادی تدوین شد و در سال 2018 میلادی قراردادها میان کشورهای دخیل به امضا رسید، اما پس از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان، هنوز کار عملی این پروژه در افغانستان آغاز نشده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳