Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:58:24 GMT

پروژه هاي نيمه تمام زنجان رايگان واگذار مي شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۰۲۶

پروژه هاي نيمه تمام زنجان رايگان واگذار مي شود

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: پروژه هاي نيمه تمام اين استان براي اتمام و بهره برداري به طور رايگان به بخش خصوصي واگذار مي شود.

شهرام طهماسبي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پروژه هاي نيمه تمام يکي از مشکلاتي است که در کل کشور وجود دارد و مي توان گفت به يکي از موانع توسعه تبديل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: اين پروژه ها زماني بدون در نظر گرفتن منابع مالي و مدت اجرا و بهره برداري آغاز به کار کرده و امروز به مشکلي پيش روي مديران تبديل شده اند.
طهماسبي اظهار کرد: دولت اين توان مالي و بودجه اي را ندارد که بتواند تمام اين پروژه ها را به سرانجام رساند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: يکي از ابزارهاي قانوني اتمام و بهره برداري از اين پروژه ها، اجراي ماده 27 قانون است که به موجب آن، اين پروژه به بخش خصوصي توانمند واگذار مي شود.
وي با بيان اينکه در ازاي واگذاري پروژه اي هزينه اي دريافت نمي شود، خاطرنشان کرد: شخص حقيقي يا حقوقي که پروژه ها را در اختيار مي گيرد بايد منابع مورد نياز براي خاتمه آنها را تامين کند تا بتواند پروژه ها را به بهره برداري برساند.
طهماسبي ادامه داد: بااين واگذاري سرمايه گذاران بخش خصوصي در کنار دولت براي اجراي پروژه ها قرار مي گيرند و به بهره برداري از آنها کمک مي کنند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: اغلب پروژه هاي نيمه کاره زنجان اقتصادي هستند يا مي توانند با ساز و کارهايي به پروژه داراي صرفه اقتصادي تبديل شوند و واگذاري آنها مي تواند انگيزه مشارکت را در بخش خصوصي ايجاد کند.
زنجان يک هزار و 322 پروژه نيمه کاره دارد که بهره برداري از آنها نيازمند بيش از هفت هزار ميليارد ريال اعتبار است.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال