Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@10:17:14 GMT

تصاویر/سیچوان؛10سال پس از زلزله

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۰۵۳

تصاویر/سیچوان؛10سال پس از زلزله

در دوازدهمین روز از ماه می سال ۲۰۰۸ زلزله ای به بزرگی ۸ ریشتر در قسمت جنوب مرکزی چین رخ داد که حدود ۷۰۰۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند. ناطقان: بیشتر شهرت زلزله سال ۲۰۰۸ سیچوان به خاطر افشای متد نامرغوب و ارزان ساختمان سازی در منطقه سیچوان بود که باعث مرگ هزاران کودک و دانش آموز شد.

اکنون ۱۰ سال پس از آن زلزله ویرانگر اکثر بازماندگان در خانه هایی جدیدی که در ۳۰ کیلومتری ویرانه ها ساخته شده قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

 

 

 

 

 


منبع: میزان برچسب ها: سیچوان ، زلزله ، مرگ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیچوان زلزله مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی و جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و الگوی خوب مدیریتی در سطح کشور است.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های موجود، در خوی کار شبانه‌روزی و جهادی صورت گرفت و من از تمام مسئولان استان و نهادهایی که در صحنه حضور داشتند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی در حداقل زمان، الگوی خوب مدیریتی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کشور است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۳ درصدی مجموع احداث، تعمیرات واحدهای خسارت‌دیده و بازسازی واحدهای دامی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات حاصل تلاش شبانه‌روزی و جهادی در ۱۳ ماه گذشته دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و مردمی است.

معتمدیان با اشاره به پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده زلزله شهرستان خوی در کنار پرداخت‌ها و کمک‌های بلاعوض ادامه داد: از مجموع ۳۲۲۰ واحد تخریبی، بازسازی ۲۵۰۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و ۵۹۴ واحد تقریباً با ۹۳ درصد پیشرفت در مراحل پایانی هستند.

وی تصریح کرد: تنها به‌دلیل استقبال نکردن مالکان ۱۳۲ واحد در مناطق شهری به دلایل مختلف، بازسازی این واحدها انجام نشده است.

معتمدیان همچنین در خصوص بازسازی واحدهای دامی نیز عنوان کرد: بازسازی ۳۵۲۲ واحد دامی با رعایت اصول بهداشتی نیز به پایان رسیده است و از طرف سازمان جهاد کشاورزی برای این واحدها پروانه بهداشتی نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: با وجود پرداخت بخشی از این تسهیلات ضروری است بانک‌های عامل استان توجه ویژه‌ای به پرداخت ادامه تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • زلزله‌ ۴.۴ ریشتری سرخه سمنان را لرزاند
  • زلزله در النصر: رئیس رونالدو می‌رود!
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در همسایه شرقی ایران
  • زلزله در همسایه شرقی ایران
  • وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در پاکستان
  • وقوع زمین‌لرزه در سُرخه/ زلزله خسارتی نداشته است
  • وقوع زلزله در قندهار
  • زلزله در مرکز ایران
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • وقوع زلزله در استان فارس