Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:57:42 GMT

خانواده و معلمان دو بال آموزش و تربیت اسلامی در جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۰۵۶

خانواده و معلمان دو بال آموزش و تربیت اسلامی در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید آموزش‌وپرورش میامی ضمن اشاره به تربیت اسلامی به‌مثابه یک پرنده در حال پرواز، تأکید کرد: خانواده یک بال این پرنده و معلمان بال دیگرش را شکل می‌دهند چراکه هردوی آن‌ها به یک اندازه دارای اهمیت هستند و در نبودشان هیچ حرکت و شتابی صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اهمیت نقش خانواده و معلمان در تربیت دینی جامعه اسلامی به یک اندازه مهم است، افزود: باید دانست که امروز با توجه به هجمه فرهنگی، تربیت دانش آموزان در مدرسه و خانواده نیازمند عزم و تلاش ویژه است.

جوانان نیازمند نشان دادن راه درست هستند

امام‌جمعه میامی ضمن بیان اینکه فرهنگیان و معلمان در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی علیه جوانان جامعه نقش بسزایی دارند، تأکید کرد: معلمان با هدایت دانش آموزان راه درست تعلیم و تربیت را به آن‌ها می‌آموزند.

صفایی پور بابیان اینکه جوانان نیازمند نشان دادن راه درست هستند، گفت: این رسالت بر عهده خانواده و معلمان جامعه است و باید در این راستا تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: نقش معلمان در هدایت انسان‌ها بسزا است و به همین دلیل است که جایگاه معلمی در دین مبین اسلام به‌اندازه انبیاء الهی همسنگ است لذا معلمان باید قدردان لباس مقدس معلمی باشند و تلاش کنند تا در ارتقای جامعه اسلامی موفق عمل کنند.

در این مراسم نقی محمدی به‌عنوان مدیر آموزش‌وپرورش میامی معرفی و از خدمات هفت‌ساله عباس صائمی در این مسند تقدیر شد.

کد خبر 4302774

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه میامی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد خرم آباد بیرجند اشتغال تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی