Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@02:51:20 GMT

خانواده و معلمان دو بال آموزش و تربیت اسلامی در جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۰۵۶

خانواده و معلمان دو بال آموزش و تربیت اسلامی در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید آموزش‌وپرورش میامی ضمن اشاره به تربیت اسلامی به‌مثابه یک پرنده در حال پرواز، تأکید کرد: خانواده یک بال این پرنده و معلمان بال دیگرش را شکل می‌دهند چراکه هردوی آن‌ها به یک اندازه دارای اهمیت هستند و در نبودشان هیچ حرکت و شتابی صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اهمیت نقش خانواده و معلمان در تربیت دینی جامعه اسلامی به یک اندازه مهم است، افزود: باید دانست که امروز با توجه به هجمه فرهنگی، تربیت دانش آموزان در مدرسه و خانواده نیازمند عزم و تلاش ویژه است.

جوانان نیازمند نشان دادن راه درست هستند

امام‌جمعه میامی ضمن بیان اینکه فرهنگیان و معلمان در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی علیه جوانان جامعه نقش بسزایی دارند، تأکید کرد: معلمان با هدایت دانش آموزان راه درست تعلیم و تربیت را به آن‌ها می‌آموزند.

صفایی پور بابیان اینکه جوانان نیازمند نشان دادن راه درست هستند، گفت: این رسالت بر عهده خانواده و معلمان جامعه است و باید در این راستا تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: نقش معلمان در هدایت انسان‌ها بسزا است و به همین دلیل است که جایگاه معلمی در دین مبین اسلام به‌اندازه انبیاء الهی همسنگ است لذا معلمان باید قدردان لباس مقدس معلمی باشند و تلاش کنند تا در ارتقای جامعه اسلامی موفق عمل کنند.

در این مراسم نقی محمدی به‌عنوان مدیر آموزش‌وپرورش میامی معرفی و از خدمات هفت‌ساله عباس صائمی در این مسند تقدیر شد.

کد خبر 4302774

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه میامی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد خرم آباد بیرجند اشتغال تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته‌اند

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به تلاش دشمنان برای از بین بردن بنیان خانواده های ایرانی اشاره کرد و گفت: دشمنان، بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری در نشست امروز(28 اسفند) شورای فرهنگ عمومی استان، با بیان اینکه دشمن تمرکز خود را روی جنگ فرهنگی قرار داده، اظهارکرد: با توجه به اینکه دشمن از جنگ و توطئه در سایر عرصه ها علیه کشورمان ناامید شده و نتوانسته در آن عرصه ها کار موثری انجام دهد، در سالهای اخیر به حوزه فرهنگی روی آورده است.

وی افزود: عرصه ای که در حال حاضر دشمن به آن دل بسته، روی آن کار می کند و هزینه های هنگفتی را برای آن به صورت آشکار و پنهان می کند، حوزه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دشمنان یعنی آمریکا و همپیمانان اروپایی‌اش همان جلادهای خونریز، وقیح و بی رحمی هستند که صحنه‌هایی همچون کشتار زنان و کودکان غزه را طراحی و اجرا می کنند، اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان، دست هایشان را به نشانه آشتی و صلح با دستکشی مخملی نشان می دهند، اما در پشت آن واقعیتی دیگر است. دست هایی چدنی و آهنی که آن را به سمت ما نشانه می گیرند و اکنون تمام تمرکز خود را روی عرصه فرهنگی گذاشته اند.  

غفوری اضافه کرد: دشمنان، نسل جوان، بنیان خانواده‌های ایرانی و زیرساخت های اعتقادی و دینی را هدف قرارداده اند تا برای آنها مسائلی را که در جامعه ما از دیرباز قبیح و زشت بوده را عادی سازی کنند.

وی یادآورشد: یکی دیگر از موضوعاتی که دشمن روی آن تمرکز دارد، موضوع  فرزندآوری است که به شدت آن را مورد هجمه قرار داده و در فضای مجازی روی آن تبلیغات انجام می دهد، بگونه ای که جوانان را ترغیب می کند به جای فرزندآوری، سگ ها و حیوانات خانگی  را نگهداری کنند.

نماینده  ولی فقیه در استان با بیان اینکه نقش بانوان در جامعه محور خطرناک دیگری است که دشمنان مشغول مانور دادن روی آن هستند، عنوان کرد: دشمنان تلاش دارند تا طوری به جامعه القاء کنند که جایگاه زنان در انقلاب اسلامی خوب نیست و ذهنیت های منفی را در این زمینه ایجاد کنند، این درحالی است که در طول تمام تاریخ نظیر آنچه را که در مدت 45 سال انقلاب اسلامی برای ارتقاء و تعالی جایگاه زنان انجام شده، بی سابقه بوده است.  

وی ادامه داد: از دیرباز در شرق برای زنان جایگاهی قائل نبودند و در غرب نیز زن ابزاری برای تبلیغ بود، در حالی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی از دیرباز زنان محور خانواده هستند.

غفوری تاکید کرد: دشمنان در هر شکلی تلاش می کنند تا از نظر فرهنگی زخم هایی را بر پیکره جامعه  ما وارد  کنند و با ایجاد شبهه و ذهنیت های منفی و شائبه هایی که در ذهن جوانان ایجاد می کنند، آنها را به راه انحراف بکشانند.

وی یادآورشد: در عرصه فرهنگی ما راهی جز این نداریم که کمربندهایمان را محکم ببندیم، پاشنه هایمان را بالا بکشیم، عزممان را جزم کنیم و وقت بگذاریم، چراکه دشمن حالا به این عرصه دل بسته است و اگر موفق شود، تمام داشته های ما را خواهد برد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مقام معظم رهبری از بیش از دو دهه قبل ابتدا از مسئله تهاجم فرهنگی صحبت کردند و هشدار دادند و به مرور از شبیخون فرهنگی و بعد از غارت فرهنگی صبحت کردند، این بدان معناست که دشمن مدام در عرصه فرهنگی در حال پیشروی است.

وی متذکرشد: اکنون ما باید تلاش کنیم و نفر به نفری را که توسط دشمنان فتح شده اند را پس بگیریم، همانگونه که از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه های دیگر هم این‌کار را کردیم تا جایی که به یک ابر قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.

غفوری در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی باید اخطارها و درد دل های رهبری را جدی بگیریم، اگر برنامه داشته باشیم، همدل و منسجم باشیم و همگی حضوری قاطع پیدا کنیم، می توانیم نقشه های دشمنان را نقش برآب کنیم، چراکه  مردم ما یک بنیان خدایی و اعتقادی طولانی دارند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نشست های شورای فرهنگ عمومی، تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های عضو این شورا باید شخصا در نشست ها حضور پیدا کنند و به آن اهمیت بدهند، چراکه گاها تصمیمات مهمی گرفته می شود که باید خود مدیران در این تصمیم گیری ها شرکت داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واریز معوقات فرهنگیان تا قبل از اتمام سال
  • خبرهای خوش از واریز معوقات فرهنگیان تا قبل از اتمام سال
  • جایگاه واقعی آموزش و پرورش فارس نیازمند تلاش معلمان است
  • آموزش و پرورش از ارکان اصلی هر جامعه است
  • عرصه فرهنگ نیازمند تلاش جهادگونه است
  • دشمنان بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته‌اند
  • اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی
  • توسعه جامعه در گرو باورمندی جایگاه معلمان است
  • تاکید استاندار قزوین بر گزینش دقیق نیرو‌ها در آموزش و پرورش 
  • تاکید بر گزینش دقیق نیرو‌ها در آموزش و پرورش