Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاندار تهران در جریان بررسی مشکلات اجرایی طرح های اقتصادی شهرستان شمیرانات از دستگاههای اجرایی خواست در چارچوب قانون و در کمیته های فنی دستگاه خود، در راستای رفع مشکلات طرح های اقتصادی مردم گام بردارند.

به گزارش روز دوشنیه ایرنا، فعالان اقتصادی شهرستان شمیرانات در نشستی با استاندار تهران و فرماندار این شهرستان، مشکلات اجرایی 17 طرح‌های گردشگری و اقتصادی این شهرستان را مطرح و بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی در چارچوب قانون و در کمیته های فنی در راستای رفع مشکلات طرح های اقتصادی مردم گام بردارند.
وی محدودیت های قانونی را از جمله مشکلات برخی طرح های اقتصادی شهرستان دانست و گفت: قوانین قابل تفسیر اند و اگر اجرای طرح ها از نظر قانونی اشکال نداشته باشد، دستگاه های اجرایی می توانند در راستای رفعد مشکلات قدم بردارند.
مقیمی در ادامه نشست افزود: شهرستان شمیرانات دارای ویژگی های خاص است و در بخش کشاورزی و گردشگری دارای پتانسل است.
وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل سرمازدگی محصول گیلاس شهرستان از بین رفت ، گفت: در کل استان 851 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی داریم که 50 درصد آن متعلق به باغات شمیرانات است.
مقیمی اظهار کرد: بخش گردشگری در این شهرستان تاثیر گذار است و اگر در این زمینه سرمایه گذاری نشود، شهرستان به مسیری می رود که ظرفیت های خود را از دست می دهد .
وی با تاکید بر اینکه مسولان شهرستان باید به دنبال رونق گردشگری باشند ، گفت: اگر به صورت علمی گردشگری دنبال شود، برای مردم درآمد خواهد داشت.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای این شهرستان افزود: بر این اساس باید طرح ساماندهی گردشگری شهرستان تهیه شود.
وی افزود: از شورا ها و شهرداری ها توقع داریم که به معیشت مردم فکر کرده و طرح هایی برای تامین معیشت مردم ارایه کنند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهرداری خاطرنشان کرد: تمام امکانات شهر باید بکار گرفته شود که فاضلاب شهرها و روستاهای شمیرانات از این منطقه خارج و تصفیه شود تا از ورود فاضلاب به رودخانه ها جلوگیری شود.
سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات نیز در ادامه با بیان اینکه حریم پیرامون شهر هیچ طرحی ندارد و ذخیره شهر در حال ساخت و ساز است، گفت: راه و شهرسازی باید برای این زمین هایی که در حریم واقع شده، طرح داشته باشد تا از ساخت و ساز در حریم جلوگیری شود.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان برای درآمد زایی برای مردم تاکید کرد و گفت: رفع موانع اجرای طرح های اقتصادی در این شهرستان رونق اقتصادی به همراه خواهد داشت.
حسین طاهرمحمدی رییس اتاق اصناف شهرستان شمیرانات نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت برای محدوده بلوار اندرزگو ، دریافت مجوز برخی صنوف در این محدوده ممنوع شده است.
وی از استاندار خواست تا نسبت به رفع این مشکل اصناف کمک شود.
طاهر محمدی در ادامه خواستار مقابله با بساط گستری شده و گفت: شهرداری در این حوزه به تکالیف قانونی خود عمل نمی کند.
بر اساس این گزارش طرح بسته بندی آب معدنی لالان، ایجاد منطقه نمونه گردشگری لواسان بزرگ با رویکرد حفظ محیط زیست، مجموعه اکوکمپ های طبیعت گردی، مجموعه گردشگری، اقامتی، ورزشی و باغ گیاهان دارویی کلگدر، مجتمع فرهنگی و ورزشی زردبند، پروژه گردشگری تفریحی پورزند، هتل پنج ستاره عرشیا، نیروگاه سه مگاواتی فوتوولتاییک شهر شمشک - دربندسر، طرح توسعه ورزش های کوهستان دربند(تله سیژ)، توسعه پیست شمشک، هتل آرینا، طرح پایانه فروش محصولات کشاورزی، ایجاد منطقه نمونه گردشگری شمشک- دربندسر و مجتمع چند منظوره سرو نقره ای از جمله طرح های گردشگری این شهرستان است.
تهرام/7244//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگري شميرانات استانداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه حسین گروسی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بیان دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اهم برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در گزارش پایانی سال ۱۴۰۲، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه ۴۲ هزار میلیارد تومان داخلی و ۷۵۵ میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای ۱۶۶ طرح از ۲۵۲ طرح به ارزش ۱۷۶ هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شده و عملیات احداث ۲۱۹ طرح نیز آغاز شده است.

حمزه حورسی، در ادامه به حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و خارجی در منطقه اشاره کرد و افزود: ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و ۳۰ میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: ۱۶۶ میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور، ۱۶۴۱ میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه و همچنین ۶.۵ میلیون یورو صادرات مجدد صورت گرفته است.

در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال ۱۴۰۳، از مدیران منطقه آزاد ماکو خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین منطقه و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • دستگاه‌ها برای حضور مسافران نوروزی در اردبیل برنامه‌ریزی کنند/ آمادگی در مقابل مشکلات آب‌وهوایی ضروری است
  • رونق اقتصادی این شهرستان نیازمند تقویت صنعت گردشگری است
  • احیاء ۱۹۰ واحد تولیدی تعطیل در لرستان
  • ۳۳ مصوبه اقتصادی سفر رئیس جمهور به لرستان اجرایی شد
  • دستگاه‌ها برای حل مسائل با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند 
  • از فقر فرهنگی چه میدانید؟/عوامل ایجاد فقر فرهنگی
  • کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود
  • بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان تأمین اجتماعی در فارس